Series 1 Bladveren verwijderen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ErwinD90

Re: Series 1 Bladveren verwijderen

Berichtdoor ErwinD90 » 12 Dec 2014, 16:33

De veren zijn echt wel aan vervanging toe Roger dus om daar het mes in te zetten leek mij het makkelijkst. Ik zal tzt wel wat foto's plaatsen op mijn projectpagina. Uiteindelijk moeten de bouten er wel uit maar dat doe ik liever wanneer ik er goed bij kan. Dat mogelijke gestuiter van een slijptol op de kop van een bout heb ik dan beter onder controle.

Ik bewaar de bladen wel voor je Edward. Ik ben een groot voorstander van creatief hergebruik. Het zijn taaie dingen!
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Eric Tol

Berichtdoor Eric Tol » 12 Dec 2014, 20:30

ErwinD90 schreef:Dat mogelijke gestuiter van een slijptol op de kop van een bout heb ik dan beter onder controle.

Bouten van de veerbussen doorzagen doe ik met de reciprozaag niet met een slijpschijf. Kan je mooi mee tussen de springhanger of de shackle en het veerblad door en gaat niet zo bruut als met een slijpschijf dus beter controleerbaar.
Alleen de kop van de bout er af slijpen is niet genoeg want dan blijft de bout nog te lang. Je moet echt vlak naast het veerblad zagen.

Eric

ToyRoverlander

Berichtdoor ToyRoverlander » 12 Dec 2014, 20:35

Met een slijpschijf van 1mm dik lukt dat ok best aardig
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 13 Dec 2014, 04:51

Bedankt voor de adviezen heren. Maar ik doe een klus als deze voor het eerst met de middelen die ik ter beschikking heb. Ik leer gaandeweg enorm en ik ben blij met elk advies. Hoewel ik enorm eigenwijs ben! Dat moet wel want anders begin je niet aan een project als dit.
;)
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Terug naar “Techniek”