Hallo,
Ik kan opeens niet meer schakelen. Een week of 3 geleden heb ik m'n Laro binnen gezet en was er geen probleem met schakelen. Toen ik hem in z'n achteruit naar buiten wilde rijden was het tandenpoetsen. Toen 2 man hem naar achter duwden schoot ie in z'n achteruit en reed door terwijl de koppeling ingetrapt was. In z'n 1t/m5 krijg ik hem helemaal niet; zelfs geen tandenpoetsen. Hoe kan dit opeens? Op 1 inch verhogen na is er niets veranderd.
Gr. Stef
Laro 90 1986 lt77 kan niet meer schakelen
-
stefvanherk
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 20 Mei 2012, 21:21
- Locatie: Boskoop
Laro 90 1986 lt77 kan niet meer schakelen
Land Rover 90 2.5benz. Ex Zwitserse PTT
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Laro 90 1986 lt77 kan niet meer schakelen
Het kan een plakkende koppelingsplaat zijn, alhoewel ik dat pas verwacht wanneer de auto veel langer heeft stil gestaan dan drie weken.
Of er zit te weinig/geen (rem)vloeistof in het koppelingsreservoir.
Groet,
Erik.
Of er zit te weinig/geen (rem)vloeistof in het koppelingsreservoir.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
stefvanherk
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 20 Mei 2012, 21:21
- Locatie: Boskoop
Re: Laro 90 1986 lt77 kan niet meer schakelen
Het reservoir zit vol dus dat kan het niet zijn.
Land Rover 90 2.5benz. Ex Zwitserse PTT
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Laro 90 1986 lt77 kan niet meer schakelen
slave en/of master lek dus geen drukopbouw en niet ontkoppelen ?
gone
-
stefvanherk
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 20 Mei 2012, 21:21
- Locatie: Boskoop
Re: Laro 90 1986 lt77 kan niet meer schakelen
Het pedaal voelt goed aan. En lekt ie geen olie als ze lek zijn?
Land Rover 90 2.5benz. Ex Zwitserse PTT
- ToyRoverlander
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 Mei 2009, 10:58
Re: Laro 90 1986 lt77 kan niet meer schakelen
Als je wat vrije ruimte hebt voor de auto, motor uit, in 1e versnelling zetten, koppeling in en starten. Als de auto gaat rijden op de startmotor zit de koppeling vast. Start ie gewoon zonder dat de auto gaat rollen dan nog eens proberen een ander verzet te pakken.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Laro 90 1986 lt77 kan niet meer schakelen
stefvanherk schreef:Het pedaal voelt goed aan. En lekt ie geen olie als ze lek zijn?
Het hoeft niet zo te zijn dat ie olie lekt, inwendig kan ook een klein rubbertje kapot zijn, waardoor het gaatje naar het reservoir niet (goed) wordt afgesloten en je dus de vloeistof rechtstreeks het reservoir in pompt i.p.v. naar de slave cilinder.
Maar dan trap je het pedaal makkelijk weg en voelt het niet 'zwaar'.
Ik heb vroeger eens een keer met een vastgeroeste koppelingsplaat een kwartier gereden in 2 laag over hobbelweggetjes (wel op privé terrein) met ingetrapte koppeling en wisselend gas geven, voordat de plaat los schoot.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: Laro 90 1986 lt77 kan niet meer schakelen
Hoi,
Lijkt een beetje erop dat de spiebanen op de prise as weg gesleten zijn. Heb ik een tijd geleden ook gehad stond voor het stoplicht en ineens geen beweging mee. Ik ben niet al te technisch sorry maar dan heb je dus geen aandrijving meer. Bij de eerste LT77 bakken wordt dit namelijk niet gesmeerd en pas een tijd erna, geloof 200tdi is de LT77S gekomen met een modificatie. Ik heb een revisie bak gehaald bij Ashcroft met een spatsmeer modificatie. Maar het kan ook best iets anders zijn.
Overigens heb ik nu dat met die koppeling dat het vloeistof erui loopt. Dan trap je ineens door de koppeling en dan een keer een pomp beweging maken en dan heb je ineens weer druk. Dat moet ik dus ook fixen maar dat is dan je master cilinder geloof ik.
Hoop dat je wat hebt aan deze info. Overigens op je tussenbak zit als het goed is een inspectie plaatje die je eraf kunt schroeven om te kijken. Overigens heb ik dit bij de garage uit laten voeren. Ik heb een 90 uit 1985 met de 2.5 n/a diesel.
Lijkt een beetje erop dat de spiebanen op de prise as weg gesleten zijn. Heb ik een tijd geleden ook gehad stond voor het stoplicht en ineens geen beweging mee. Ik ben niet al te technisch sorry maar dan heb je dus geen aandrijving meer. Bij de eerste LT77 bakken wordt dit namelijk niet gesmeerd en pas een tijd erna, geloof 200tdi is de LT77S gekomen met een modificatie. Ik heb een revisie bak gehaald bij Ashcroft met een spatsmeer modificatie. Maar het kan ook best iets anders zijn.
Overigens heb ik nu dat met die koppeling dat het vloeistof erui loopt. Dan trap je ineens door de koppeling en dan een keer een pomp beweging maken en dan heb je ineens weer druk. Dat moet ik dus ook fixen maar dat is dan je master cilinder geloof ik.
Hoop dat je wat hebt aan deze info. Overigens op je tussenbak zit als het goed is een inspectie plaatje die je eraf kunt schroeven om te kijken. Overigens heb ik dit bij de garage uit laten voeren. Ik heb een 90 uit 1985 met de 2.5 n/a diesel.
Re: Laro 90 1986 lt77 kan niet meer schakelen
Nop, probleem van ts is dat ie juist de aandrijving niet kan onderbreken dmv een werkende koppeling, ipv uberhaupt geen aandrijving hebbend..
Jouw beschrijving is idd een defect aan eenerzijds geen splines meer op je uitgaande hoofdas van de lt77 en anderzijds geen " eva" ontvangers op/in het imputgear van de lt 230.
Modificatie is een crossdrilled setje , waarbij de smering aanzienlijk verbeterd is dmv oliedoorlatende gaten.
De lt 77s kwam bij de introductie van de 200 tdi motor, wat voornamelijk sterkere lagers behelsde meen ik tov de lt 77.
Achterop de 230 heb je een ronde deksel met pakweg 8 bouten, bij verwijdering hiervan kan je de eerder beschreven set zien van de splines, en daarmee ook de mate van slijtage.
Jouw beschrijving is idd een defect aan eenerzijds geen splines meer op je uitgaande hoofdas van de lt77 en anderzijds geen " eva" ontvangers op/in het imputgear van de lt 230.
Modificatie is een crossdrilled setje , waarbij de smering aanzienlijk verbeterd is dmv oliedoorlatende gaten.
De lt 77s kwam bij de introductie van de 200 tdi motor, wat voornamelijk sterkere lagers behelsde meen ik tov de lt 77.
Achterop de 230 heb je een ronde deksel met pakweg 8 bouten, bij verwijdering hiervan kan je de eerder beschreven set zien van de splines, en daarmee ook de mate van slijtage.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten