ToyRoverlander schreef:Het veranderd onderstel geometrie inderdaad, omdat de kont wat omhoog komt. Maar de veerkarakteristiek veranderd niet. Dus het is niet niet helemaal waar maar helemaal niet waar, nietwaar...
Nu ja ... nu moet ik toch als de advocaat van de duivel (uhh pardon bouwvakker) in de pen klimmen.
Met alleen spacers achter staat de auto "op z'n neus" (en waarschijnlijk zijn de veren voor ook moe, die spacers achter waren waarschijnlijk de poor-mans-solution voor een doorhangende auto).
Anyway, met een auto die "op z'n neus" staat en een setje oververmoeide veren (en hoe staat het met de schokbrekers?), en dan een verkeersdrempel ... dan krijg je een onaangenaam effect, zowel de drempel op, als bij het eraf-duiken krijg je een diep in de voorveren duiken ... dus Tim ervaart weldegelijk een onaangenaam veergedrag ... maar het is wel duidelijk hoe dat komt.
Tim, probeer gewoon een setje NewTakeOff veren te scoren, en doe die spacers in de uitverkoop (of vermalen in de cake).
Groeten MarcS
PS Als je nu echt met plezier van die "sleeping-policemen" wilt gladstrijken ... koop dan een oude Renault 25 ... daar zijn de veren vast ook een beetje moe van, en achter wellicht iets meer als voor, en bij die Renault wordt het dan alleen maar beter ... gewoon gasgeven en gaan ... die drempels lijken ineens slechts een optische illusie.