Als de rest in vergelijkbare staat is zou ik er sowieso niet mee off roaden maar ergens binnenzetten en restaureren.
oneten '84 Bodylift?
Re: oneten '84 Bodylift?
Als dat allemaal zo krom is ben je de achterbalk dus waarschijnlijk ook al zo goed als kwijt.
Als de rest in vergelijkbare staat is zou ik er sowieso niet mee off roaden maar ergens binnenzetten en restaureren.

Als de rest in vergelijkbare staat is zou ik er sowieso niet mee off roaden maar ergens binnenzetten en restaureren.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: oneten '84 Bodylift?
Nieuw chassis 
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
Re: oneten '84 Bodylift?
Landmarcs schreef:tim schreef:Ipv langere spiraalveren kun je ook voor spacers kiezen, maakt je auto wel knetterhard qwa veren, zeker bij weinig lading..
Wat Tim hierboven schrijft is overigens echt nergens op gebaseerd. Een spacer verandert niets aan de veerkarakteristiek. Een spacer verhoogt de auto, dus zal de auto meer "rollen", en dus hoogstens zal je denken dat je wel iets stuggere veren zou willen hebben ivm die body-roll (maar weer niet ivm het comfort).
Groeten MarcS
Ik ga niet de techniese discussie met je aan Marc, 1 ding weet ik wel, en dat is dat de vluchtheuvels of weet ik veel hoe je die dingen noemt in de prins hendrikstraat van gouda sinds de montage van die spacers achter, aanzienlijk meer doorwerken in het veergedrag, lees comfort van die 110 van me.
Nou was die al 0, maar sindsdien -5.
Ron B die ze monteerde en me afraadde omwille van de bovenstaande reden kreeg volledig gelijk.
En verder kun je je geliefde jaren 30 dak op, al dan niet met treinbaan..!
Dat zit hier een beetje en plein public onverbloemd mijn day to day rijervaring ter discussie te stellen, pff/tss..
En nee marc, die hobbels neem ik met normale rijsnelheid en loodrecht.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
- ToyRoverlander
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 Mei 2009, 10:58
Re: oneten '84 Bodylift?
Een spacer veranderd nul komma nul aan de veerkarakteristiek.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
Re: oneten '84 Bodylift?
Nou, dat is niet helemaal waar!
Een spacer alleen veranderd eigenlijk alleen de hoogte en ik had het in mijn reactie over spacers rondom. Tim die eigenlijk Floris heet heeft het is zijn laatste bericht over spacers áchter.........
Daarmee veranderd dus de stand van de wagen en dat kan wel degelijk een ander gevoel qua rijden opleveren.
Een spacer alleen veranderd eigenlijk alleen de hoogte en ik had het in mijn reactie over spacers rondom. Tim die eigenlijk Floris heet heeft het is zijn laatste bericht over spacers áchter.........
Daarmee veranderd dus de stand van de wagen en dat kan wel degelijk een ander gevoel qua rijden opleveren.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- ToyRoverlander
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 Mei 2009, 10:58
Re: oneten '84 Bodylift?
Het veranderd onderstel geometrie inderdaad, omdat de kont wat omhoog komt. Maar de veerkarakteristiek veranderd niet. Dus het is niet niet helemaal waar maar helemaal niet waar, nietwaar... 
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
Re: oneten '84 Bodylift?
ToyRoverlander schreef:Het veranderd onderstel geometrie inderdaad, omdat de kont wat omhoog komt. Maar de veerkarakteristiek veranderd niet. Dus het is niet niet helemaal waar maar helemaal niet waar, nietwaar...
Euh, juist.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- ToyRoverlander
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 Mei 2009, 10:58
Re: oneten '84 Bodylift?
Haha, ja dat is het belangrijkst 
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
Re: oneten '84 Bodylift?
Vertel mij nou niks over de effecten van gewichten van stucplaten, rigipsschroeven, en meer van die ellende in een hok van een 110, maar die me wel eeuwig trouw blijft voorbewegen!

110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: oneten '84 Bodylift?
tim schreef:Vertel mij nou niks over de effecten van gewichten van stucplaten, rigipsschroeven, en meer van die ellende in een hok van een 110, maar die me wel eeuwig trouw blijft voorbewegen!
![]()
Maak er een 130 van! Nergens last van met een ton of wat ik de bak, rijdt ie niet beroerder van.
Maar die 2900 meter met 35 platen multiplex op het roofrack waren wel een afknapper!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten