Defender '06 Td5: voorgloeiers defect?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: voorgloeiers defect

Berichtdoor Landmarcs » 17 Nov 2014, 18:21

Edward schreef:Het is sowieso een vaag klotesysteem. Bij onze Disco waren de sleutels ineens onvindbaar voor de ecu, waarschijnlijk de ontvanger, dus het hele alarm en onderbreker uitgezet met de Nanocom.

Start ik laatst de wagen slaat ie aan en meteen weer af. Dat is normaal te verhelpen met een keer ontgrendelen idd, maar hoe doe je dat zonder AB? Uitgestapt, hok op slot en weer open met de sleutel en daarna gewoon starten?? :shock: :shock:

Schiet mij maar lek.......

Lek-schieten draagt weinig bij aan de wereldvrede. Het "vage" K-systeem heeft mij weinig echte vraagtekens gekost.
Eenmaal tot tweemaal toe spontaan afslaan tijdens het rijden: auto viel gewoon dood, starten, en weer opnieuw, en starten en daarna geen enkel probleem.
Eenmaal een spontane actie van de start-onderbreker terwijl ik net bezig was met steeds een beetje sjorren een confeer uit zijn lijden te verlossen.
Meermaals het probleem van niet herkennen van de sleutel na een langere tijd geen AB-vergrendeling - op te lossen dus door "synchroniseren".
En eenmaal iets als voorgaande in combi met een zwak batterijtje, toen dus niet op te lossen met synchroniseren, wel met de reservesleutels (gelukkig was dit toen op een paar 100 m van huis waar de reserve lag).
De huidige heeft ook AB-bediende sloten, dat heeft voors en tegens (o.a. als tegen dat je goed moet opletten dat je de auto niet weer van het slot doet terwijl je de sleutels wegbergt.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 17 Nov 2014, 18:57

defender td5 heeft ander alarm en startblokkeri g dan een d2 :shock:
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 17 Nov 2014, 20:06

Roger B. schreef:defender td5 heeft ander alarm en startblokkeri g dan een d2

Maar ze hebben gemeen dat beide zo nu en dan nogal "vaag" zijn wanneer er iets niet helemaal goed gaat.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 17 Nov 2014, 22:18

dat zal de enige overeenkomst zijn...de motor ecu....beide alarmsystemen moeten een goedkeuring naar de motor ecu sturen, als die niet goed aan komt bij de ECU dan zal deze niet deblokkeren....

oorzaak daarvan?? radiostoring? slecht contact in de verbinding tussen alarm en ECU? wie zal het zeggen.....

de oplossing is in beide voertuigen zorgen dat de startblokkering opnieuw de vrijschakeling verstuurd.....
gone

peter.breda

Re: Defender '06 Td5: voorgloeiers defect?

Berichtdoor peter.breda » 19 Nov 2014, 15:17

Het probleem is opgelost , relais voor brandstofpomp maakte geen goed contact. E erst opgelost door relais te verwijderen en een doorverbinding ,met zekering, er tussen gezet, toen startte ie direct.
de pootjes van relais iets naar buiten gedrukt zodat t steviger contact maakt, sindsdien geen probleem meer.

conny

Berichtdoor conny » 20 Nov 2014, 11:09

Luister voortaan even wat beter naar je autootje :roll: Als je het contact aan zet hoor je achterin die brandstofpomp licht zoemen, als je nog wat langer wacht stopt dat weer. Als je nu helemaal niets hoort of je hoort een F16 stationair draaien, weet je dat er iets niet in orde is met die pomp. 8-)

Edward

Berichtdoor Edward » 20 Nov 2014, 11:32

conny schreef:Luister voortaan even wat beter naar je autootje :roll: Als je het contact aan zet hoor je achterin die brandstofpomp licht zoemen, als je nog wat langer wacht stopt dat weer. Als je nu helemaal niets hoort of je hoort een F16 stationair draaien, weet je dat er iets niet in orde is met die pomp. 8-)

Dat is jouw ervaring. :roll: :roll: De pomp van onze D2 hoor je nauwelijks en toen ie dood ging hoorde je hem nog minder dan daarvoor. Een pomp KAN gaan janken voor ie stuk gaat maar dat is helemaal geen wetmatigheid.......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 20 Nov 2014, 12:29

Edward schreef:
conny schreef:Luister voortaan even wat beter naar je autootje :roll: Als je het contact aan zet hoor je achterin die brandstofpomp licht zoemen, als je nog wat langer wacht stopt dat weer. Als je nu helemaal niets hoort of je hoort een F16 stationair draaien, weet je dat er iets niet in orde is met die pomp. 8-)

Dat is jouw ervaring. :roll: :roll: De pomp van onze D2 hoor je nauwelijks en toen ie dood ging hoorde je hem nog minder dan daarvoor. Een pomp KAN gaan janken voor ie stuk gaat maar dat is helemaal geen wetmatigheid.......

Toch heeft "conny" wel een punt: Als je goed luistert naar het geluid van de auto dan hoor je veel (en bij de Defender nog iets meer ;) ).
Ken je eenmaal de gebruikelijke geluiden dan kan je door een geringe verandering al gewaarschuwd worden dat er iets mis is en in welke richting je dan zou kunnen zoeken. Ik hoorde de pomp van de oude trouwe Td5 altijd vriendelijk zoemen (en eventueel harder als de tank leeg was), dat zoemen was even wennen maar daarna was ik echt wel gealarmeerd geweest als het zoemen luider was geworden, of juist helemaal weggevallen -- de Topic-Starter had het evenwel over zijn voorgloeiers ... die hoor je natuurlijk ook niet, maar het was in dit geval toch echt een eindje verder (maar wel electrisch, en dus gelukkig niet de pomp zelf).

Groeten MarcS

Roger

Berichtdoor Roger » 20 Nov 2014, 12:42

niet iedereen is hetzelfde of heeft hetzelfde mechanisch bloed door de aderen vloeien.

ik voel en hoor inderdaad echt ieder klein verschil van mn 2003 TD5 Defender omdat ik hem inmiddels na 14 jaar Defender TD5 rijden van haver tot gort ken, dus inmiddels weet je dan ook vrijwel altijd wel in welke richting je een probleem moet zoeken.
sommige problemen zijn echter lastig uit te leggen aan een garage.

als ik zeg dat m'n gaspedaal niet reageert zoals het hoort is dat een vage klacht voor een garagist die als ie in m'n auto stapt en hem test niks merkwaardigs zal vinden. zelfde voor een gierende pomp. de mijne gierde minstens 100.000 km als een gek tot ie uiteindelijk helemaal stopte. inderdaad met lege tank werd dat steeds erger. ik kon de tank voor ongeveer 80% leegrijden, de rest kreeg ie er niet uit. een verandering in klank is ook aan een garagehouder lastig uit te leggen. lijkt subjectief.

maar mn vriendin hoort nooit enig verschil of voelt enig verschil in respons van de Defender. voor mij is het daarentegen vaak een verschil van dag en nacht.
naar mijn mening kunnen mensen die dat niet ervaren nooit een goede mechanicien worden of zijn en moeten er ook niet aan beginnen hun auto zelf te repareren.
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 20 Nov 2014, 13:05

dus jij verdient gouden bergen als landrovermonteur daar in frankrijk?
er zit al zo veel verschil tussen twee ogenschijnlijk identieke landrovers dat jouw bevinding dusdanig klein kan zijn dat een monteur het niet ervaart als abnormaal
gone

Terug naar “Techniek”