Wie heeft er ervaring met de montage van een Hanibal luifel op/aan een frontrunner roofrek?
Het schijnt dat je het op moet vullen en verstevigen om torsie van het geheel te voorkomen...
Wie heeft ervaring met Hanibal luifel/Frontrunner
Wie heeft ervaring met Hanibal luifel/Frontrunner
Failing to prepare is preparing to fail!
Re: Wie heeft ervaring met Hanibal luifel/Frontrunner
Mijn luifel hangt aan een brownchurch en torderen doe je niets aan; kracht x arm.
Ik heb wel de imperiaal, op de plekken waar de luifel bevestigd zit, verstevigd met metalen strippen. Op die manier worden de krachten een beetje verdeeld. Wat ik vooral belangrijk vind is de afwatering; als je de luifel exact waterpas ophangt en jij zet de auto ook waterpas (daktent) en het gaat 's nachts regenen, dan hangt er nogal een waterbel in die luifel. Verbazingwekkend wat dat ding kan hebben.
Luifel toefje scheef hangen aan imperiaal.
Luifel toefje scheef hangen aan imperiaal.
-
Waterrover
- Beheerder
Ik heb al enige jaren een Hannibal luifel van 2m, en bijzonder tevreden over het gebruik. Wel hangt deze aan een origineel Hannibal roofrack. Van torderen heb ik nooit iets gemerkt, en de afwatering met een stortbui is goed. Het enige wat ik kan aanraden om problemen te voorkomen, is de aanschaf van een origineel roofrack. Wellicht een overweging voordat je allerlei zaken gaat wijzigen.
Groet, Chris
Groet, Chris
Waterrover schreef:Het enige wat ik kan aanraden om problemen te voorkomen, is de aanschaf van een origineel roofrack. Wellicht een overweging voordat je allerlei zaken gaat wijzigen.
Groet, Chris
Haha, roofrack juist gebruikt gekocht op de sortout in mijn woonplaats
Die van mij is over de volle lengte van de 110; dat is dus nogal een groot ding. Pas je imperiaal aan op de manier zoals jij goeddunkt en doe het goed; het spul wordt tenslotte niet morgen verkocht en moet nog jaren probleemloos meegaan. 
Helaas,.de Hannibal luifel die we over konden nemen van 2.40m past niet aan ons Frontrunner rek
te lang!
Nu rijst de vraag wat is een alternatief op dit rek?
ARB heeft ook mooie lichtgewicht systeem maar wel met poles en touwtjes. Het mooie hiervan is de dichte ondertent (4 zijden) incl vloer. Of zelfs een 4 zijden muggentent!
Nadeel van een dergelijk systeem is dat je altijd naar buiten moet om bij de achterkant van de auto wil komen (maar dat is met het Hannibalsysteem ook)
Voordeel is dat je de vaste trap kunt blijven gebruiken om in de daktent (kofferModel) te komen.
We dachten ook aan een OZTent maar die kun je i.c.m mét daktent niet meer meenemen op je rack...
Kortom, we zijn er nog niet uit om een, betaalbaar, beschut onderkomen uit te zoeken...
Tips en ideen zijn welkom....
Nu rijst de vraag wat is een alternatief op dit rek?
ARB heeft ook mooie lichtgewicht systeem maar wel met poles en touwtjes. Het mooie hiervan is de dichte ondertent (4 zijden) incl vloer. Of zelfs een 4 zijden muggentent!
Nadeel van een dergelijk systeem is dat je altijd naar buiten moet om bij de achterkant van de auto wil komen (maar dat is met het Hannibalsysteem ook)
Voordeel is dat je de vaste trap kunt blijven gebruiken om in de daktent (kofferModel) te komen.
We dachten ook aan een OZTent maar die kun je i.c.m mét daktent niet meer meenemen op je rack...
Kortom, we zijn er nog niet uit om een, betaalbaar, beschut onderkomen uit te zoeken...
Tips en ideen zijn welkom....
Nou dat is toch zo opgelost
Die luifel past toch niet in 1x aan die imperiaal, dus je moet toch modificeren. Dan maak je toch aan de voor en achterkant een strip waar die luifel aan vast past
De oztent kun je ook gerust kopen want die past wel op je imperiaal, inclusief daktent. Hoe? Twee plantenbakdragers van de intratuin
Aan de ene kant hangt je luifel en aan de andere kant hangt je oztent. Opgelost.
Je moet mij eens zien als ik een paar dagen blijf staan; luifel aan de ene kant, daktent erop, caranex tent (google maar effe) aan de achterkant en de oztent apart er nog eens naast
Het lijkt soms wel een zigeunerkamp. 
Je moet mij eens zien als ik een paar dagen blijf staan; luifel aan de ene kant, daktent erop, caranex tent (google maar effe) aan de achterkant en de oztent apart er nog eens naast
-
Waterrover
- Beheerder
Howling Moon heeft ook Awnings, luifels van goede kwaliteit, 2 meter lang is wellicht voldoende. De luifels hebben een laag gewicht en zijn verkrijgbaar met extra zijkanten. Wordt verkocht bij Aart Kok.
Chris
Chris
http://roan4x4.nl/outdoor/luifel.html
Een complete foxwing voor 349,= ex de btw. da's nie duur.
Kennis van me heeft hem gemonteerd en is nu op reis dus als ie terug is kan ik verslag uitbrengen. Dat duurt volgens de planning nog wel zeker 8 maanden.........

Een complete foxwing voor 349,= ex de btw. da's nie duur.
Kennis van me heeft hem gemonteerd en is nu op reis dus als ie terug is kan ik verslag uitbrengen. Dat duurt volgens de planning nog wel zeker 8 maanden.........
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
bedankt voor de tip..Waterrover schreef:Howling Moon heeft ook Awnings, luifels van goede kwaliteit, 2 meter lang is wellicht voldoende. De luifels hebben een laag gewicht en zijn verkrijgbaar met extra zijkanten. Wordt verkocht bij Aart Kok.Chris
Was ik dit jaar al 2x langs geweest maar was steeds gesloten?? De 1 na de ander kwam voor niets aan rijden..
Mooi spul maar ook wel wat duurder...ga er nog wel eens kijken op mijn routes door het Noorden