Defender Td5 2003 olie in kabelboom, deel eindeloos verhaal

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
sketcher

Re: olie in kabelboom deel 8599. ;)

Berichtdoor sketcher » 11 Nov 2014, 08:47

Walterke schreef:
Edward schreef:Mijn ervaring is dat dit een hoax is. :lol: :lol: :lol: :lol:

285.000 kilometer en de originele zit er nog steeds is en geen enkel probleem. :D :D

afkloppen :mrgreen:

Idd, voor iedereen die roept dat het een hoax is moet maar eens bij mij komen kijken. Als je erg geen last van hebt prima, dan er lekker van afblijven en dagelijks afkloppen. Maar het is zeker een veel voorkomend probleem, gelukkig heb je voor 30 euro een nieuw harnas en is het zo vervangen.

Een gaspedaal die laat reageert kan olie in de ecu zijn maar in elk geval bij een Discovery kan het ook helpen deze te resetten. Het is namelijk digitaal, fly by wire. Of dat bij de Defender hetzelfde is durf ik niet te zeggen.

Procedure:
Contact slot op stand II, 5 keer gaspedaal volledig indrukken en loslaten. Contact uit en dan starten. Dit reset de sensor in in mijn geval reageert hij dan wat beter.
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.

conny

Re: Defender Td5 2003 olie in kabelboom, deel eindeloos verh

Berichtdoor conny » 11 Nov 2014, 10:52

De defender is op dat gebied hetzelfde als de disco.

Wat jij beschrijft is volgens mij de ontluchtingsprocedure en die reset niets. (naar wij dachten) :roll:

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Nov 2014, 11:13

conny schreef:De defender is op dat gebied hetzelfde als de disco.

Wat jij beschrijft is volgens mij de ontluchtingsprocedure en die reset niets. (naar wij dachten) :roll:

Wellicht helpt gewoon dat het pedaal 5x geheel indrukken.
Misschien kan je eenvoudig dat pedaal een paar maal intrappen voordat je de sleutel omdraait ?

Het zou maar zo zo kunnen zijn dat de potmeters van het fly-by-wire gaspedaal een beetje vervuild* zijn, ik meen me te herinneren dat Edward ook meldde dat het moeizame gas na eventjes rijden ook over ging. * je hebt zoiets ook wel bij een radio: de volume-regeling die kraakt, even heen en weer raggen en het werkt weer normaal.

Groeten MarcS

Roger

Berichtdoor Roger » 11 Nov 2014, 11:49

moeizame gas is inderdaad op meerdere manieren op te lossen, maar niet altijd op eenzelfde manier.
soms helpt t om na starten volgas te geven. de motor lijkt te aarzelen en wil niet op gang komen. na een soort van ontstopping in de uitlaat, weet niet hoe ik het beter kan omschrijven, loopt alles weer naar behoren. alsof er een aardappel uitschiet, een dikke wolk zwarte rook en klaar is klara
dit werkt niet altijd.
soms blijft t sponzig en sloom en zonder vermogen.
soms helpt motor afzetten en opnieuw starten.
blijft n beetje tobben en gissen.
denk niet dat t in t gaspedaal zit.
tis echt de motor of de aansturing van een of meerdere cilinders die hapert
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Nov 2014, 13:47

Roger schreef:moeizame gas is inderdaad op meerdere manieren op te lossen, maar niet altijd op eenzelfde manier.
soms helpt t om na starten volgas te geven. de motor lijkt te aarzelen en wil niet op gang komen. na een soort van ontstopping in de uitlaat, weet niet hoe ik het beter kan omschrijven, loopt alles weer naar behoren. alsof er een aardappel uitschiet, een dikke wolk zwarte rook en klaar is klara
dit werkt niet altijd.
soms blijft t sponzig en sloom en zonder vermogen.
soms helpt motor afzetten en opnieuw starten.
blijft n beetje tobben en gissen.
denk niet dat t in t gaspedaal zit.
tis echt de motor of de aansturing van een of meerdere cilinders die hapert

Of "gewoon" lucht in het brandstofsysteem. Dat zou verklaren waarom de ontluchtings-routine helpt.
Er zijn verschillende plekken waar je een klein lekje kan hebben, bijv. bij de (pakking van de) brandstofdrukregelaar.
Een heel klein lekje geeft door het aanzuigen van een beetje lucht moeilijk starten na een nachtje staan.

Groeten MarcS

sketcher

Berichtdoor sketcher » 11 Nov 2014, 15:41

conny schreef:De defender is op dat gebied hetzelfde als de disco.

Naar ik weet :mrgreen: reset dat de sensor van het pedaal zodat hij het gas-los en gas-compleet-ingedrukt momenten opnieuw bepaald. Vooral bij een automaat komt het wel eens voor dat met je voed licht op het gas drukt (zonder gas te geven) waardoor het pedaal pas bij een punt later dan compleet los reageert. Ik doe het een keer in de zoveel tijd en voel het verschil.
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 11 Nov 2014, 17:38

nooit van gehoord, het kan...... kan ook dat je scharnierpunten of potmeterbanen domwege schoonpoetst door dat intrappen en er in de ECU eigenlijk niks veranderd
gone

Terug naar “Techniek”