Defender Td5 2003 olie in kabelboom, deel eindeloos verhaal

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: olie in kabelboom deel 8599. ;)

Berichtdoor Roger B. » 10 Nov 2014, 16:33

Edward schreef:285.000 kilometer en de originele zit er nog steeds is en geen enkel probleem. :D :D


en je hebt ook nooit 's morgens dat ie niet op je gaspedaal reageert :roll:



een hoax is het niet, ik heb meerdere Td5 motoren gezien die olie in de rode stekker hadden, zelf nooit gezien, maar wel vaker gehoord is olie die tot in de ECU doordrong en naar mening van Land Rover dealer daar de ECU gemold had.

Die olie lekt niet LANGS de stekker/doorvoer in de kop, maar door de aders naar de pennetjes in de connector, loopt daar over naar de andere stekker en kruipt daar weer in de aders van de kabelboom naar de ECU. Wat er weleens gedaan wordt is een olieblokkade aanbrengen door een stuk van de injectordraden in de kabelboom te vertinnen, de samengesoldeerde koperdraadjes laten geen capilaire oliestroom meer toe en dat zou dan de olie tegen houden... heb ook al eens een versie gezien die de draden met AMP stekkers onderbroken had.... maar of dat zo'n bedrijfszekere oplossing is? lijkt me stug

als je ter plekke van het vertinde stuk weer te goed isoleerd kan de olie nog doortrekken. dus hoe je dat dan goed moet oplossen weet ik ook niet.


Ik heb in de 100.000km dat ik met mijn Td5 reed na het vervangen van de injectorloom in het begin nog een paar keer de connector aan de kop los gehad en met remmenreiniger ruim ingespoten en telkens ook de rode stekker aan de ECU gereinigd... na een keer of 5 was de stekker aan de ECU niet meer vol olie en daarna heb ik er nooit meer olie gezien.....
gone

Coen83
Berichten: 467
Lid geworden op: 12 Okt 2011, 12:26

Re: olie in kabelboom deel 8599. ;)

Berichtdoor Coen83 » 10 Nov 2014, 16:37

conny schreef:Mijn ervaring is, dat je sowieso eens in de 100.000 km dat draadboompje onder het kleppendeksel moet vervangen. Want het wordt na verloop van tijd keihard en het plastic gaat ook scheuren.


Mijn ervaring ook, de mijne liep afgelopen zomer af en toe op 4 ipv 5 cilinders. :|

Verder is mijn kabel ook nog schoon, dus ik ervaar dezelfde HOAX als Ed :oops:

Roger schreef:ben ervan overtuigd dat dit (mede) de veroorzaker is van een zeer sponzig gaspedaal dat slecht reageert en waardoor ik het gevoel heb op 3 cilinders te rijden.
zodra ik de stekker nl heb losgehaald en drooggeblazen, reageert de TD5 weer als een dolle op een lichte aanraking van het gaspedaal.


Dat lijkt me wat vreemd; olie geleidt toch juist?
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Gebruikersavatar
Roger
Berichten: 741
Lid geworden op: 22 Apr 2006, 11:07
Locatie: Carratraca Malaga Spanje

Re: Defender '?? Td5: olie in kabelboom deel 8599. ;)

Berichtdoor Roger » 10 Nov 2014, 16:43

misschien is dat geleiden van electriciteit wel het probleem?
wellicht overbrugt de olie een of meerdere pennetjes in de rode stekker waardoor de ecu verkeerde signalen ontvangt of de afgegeven signalen verstoort.

maar goed, ik ben op dat gebied verre van deskundig dus ik roep maar wat.
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Defender '?? Td5: olie in kabelboom deel 8599. ;)

Berichtdoor Roger B. » 10 Nov 2014, 16:44

te veel geleiding (tussen de pennen van de connector) is ook niet goed ;)
gone

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: olie in kabelboom deel 8599. ;)

Berichtdoor Edward » 10 Nov 2014, 17:55

Roger B. schreef:
Edward schreef:285.000 kilometer en de originele zit er nog steeds is en geen enkel probleem. :D :D


en je hebt ook nooit 's morgens dat ie niet op je gaspedaal reageert :roll:





Dat doet ie soms ja. Maar wat heeft dat te maken met geen olie in de bedrading?? :shock: :shock:

Of moet er juist olie in zodat ie het beter doet? Want dan zet ik een fles naast de Lucas wiring harnas replacement smoke. :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Defender Td5 2003 olie in kabelboom, deel eindeloos verh

Berichtdoor Roger B. » 10 Nov 2014, 18:37

roger zegt dat zijn gaspedaalprobleem door de olie veroorzaakt wordt....een probleem dat jij ongeveer identiek hebt met jouw disco.
gone

Gebruikersavatar
Roger
Berichten: 741
Lid geworden op: 22 Apr 2006, 11:07
Locatie: Carratraca Malaga Spanje

Re: Defender Td5 2003 olie in kabelboom, deel eindeloos verh

Berichtdoor Roger » 10 Nov 2014, 18:50

dat is een idee dat ik heb Roger en ik weet dat Edward soortgelijke problemen heeft.
geen vermogen en gaspedaal wat niet (goed) reageert. sponzige respons.

wellicht dat motor op slechts 4 pitten loopt.

in mijn geval loopt ie inderdaad weer goed als ik de stekker droogblaas. maar wellicht is het genoeg om de stekker los te halen, waardoor ook de ecu zich wellicht 'reset' en terug te plaatsen en is het een heel andere veroorzaker waarom ie slecht rijdt.

het blijft een raadsel voor mij. maar goed, dat is het karakter van mn TD5 zal ik maar zeggen.
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Defender Td5 2003 olie in kabelboom, deel eindeloos verh

Berichtdoor Edward » 10 Nov 2014, 18:52

Onze heeft een brandschone motorbedrading en dito ecu. Dat heb ik al ooit verteld........
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Coen83
Berichten: 467
Lid geworden op: 12 Okt 2011, 12:26

Re: Defender Td5 2003 olie in kabelboom, deel eindeloos verh

Berichtdoor Coen83 » 10 Nov 2014, 19:00

Roger schreef:wellicht dat motor op slechts 4 pitten loopt.


Als je de roffel van je Td5 goed kent merk je dit direct. Ik althans wel! Dus ik denk dat dat je probleem niet is.
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Walterke
Berichten: 177
Lid geworden op: 18 Mei 2014, 20:45
Locatie: Lochem

Re: olie in kabelboom deel 8599. ;)

Berichtdoor Walterke » 10 Nov 2014, 20:24

Edward schreef:Mijn ervaring is dat dit een hoax is. :lol: :lol: :lol: :lol:

285.000 kilometer en de originele zit er nog steeds is en geen enkel probleem. :D :D


afkloppen :mrgreen:


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten