Inderdaad is voor mij het belangrijkste om te weten dat we weer eens naar de pomp moeten.
En met een afwijking is naar mijn idee goed te leven, als je weet dat bij een meter uitslag van een halve tank je nog een 1/3 hebt dan is dat in mijn ogen ook goed.
Perfect is het niet te krijgen, zowel de voor als de achterwand lopen schuin.
Ik zal inderdaad een zender uit de watersport branche moeten kopen ivm de hoogte van de tank.
Nu is daar kues genoeg, maar dan moet ik dus de boven en onderste ohm waarde weten, er tussen in zal wel.
D1 Dakar 300tdi Zender brandstoftank
Re: D1 Dakar 300tdi Zender brandstoftank
Groetjes Rob en de doggie,s
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: D1 Dakar 300tdi Zender brandstoftank
buisje aan de buitenkant van de tank dat boven en onder verbonden is met de tank ....kun je het niveau zo zien

gone
Re: D1 Dakar 300tdi Zender brandstoftank
Halfords oplossing: zo'n goedkoop instelbaar dagtellertje
Ik geef toe: dat blijft rommelen.
Nu we toch lekker aan het brainstormen zijn over brandstofmeters: sorry dat ik dit draadje even kaap. De brandstofmeter van de Td5 geeft alleen nog maar vol aan en bijna leeg is net een tikkie los van de vol-aanduiding. Dat is gekomen na pompwissel, dus ik vermoed dat het vlotterstangetje verbogen is bij montage.
Om dit te korrigeren; moet ik nu het stangetje omhoog of omlaag buigen??? Ik denk omhoog.
Nu we toch lekker aan het brainstormen zijn over brandstofmeters: sorry dat ik dit draadje even kaap. De brandstofmeter van de Td5 geeft alleen nog maar vol aan en bijna leeg is net een tikkie los van de vol-aanduiding. Dat is gekomen na pompwissel, dus ik vermoed dat het vlotterstangetje verbogen is bij montage.
Om dit te korrigeren; moet ik nu het stangetje omhoog of omlaag buigen??? Ik denk omhoog.
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: D1 Dakar 300tdi Zender brandstoftank
conny schreef:Nu we toch lekker aan het brainstormen zijn over brandstofmeters: sorry dat ik dit draadje even kaap. De brandstofmeter van de Td5 geeft alleen nog maar vol aan en bijna leeg is net een tikkie los van de vol-aanduiding. Dat is gekomen na pompwissel, dus ik vermoed dat het vlotterstangetje verbogen is bij montage.
Om dit te korrigeren; moet ik nu het stangetje omhoog of omlaag buigen??? Ik denk omhoog.
Logisch beredenerend zegt: Omhoog ! De potmeter loopt dan nl verder omlaag.
Aangezien je de correctie toch het makkelijkst met een (bijna) lege tank doet is het niet moeilijk om de juistheid te checken.
Groeten MarcS
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: D1 Dakar 300tdi Zender brandstoftank
pomp vervangen door genuine of oem exemplaar of door een goedkopere variant? van de goedkope al vaak gelezen dat de pomp prima is...maar de brandstofmeter niet goed werkt
gone
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten