D1 Dakar 300tdi Zender brandstoftank

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
dakie

Re: D1 Dakar 300tdi Zender brandstoftank

Berichtdoor dakie » 10 Nov 2014, 17:23

Inderdaad is voor mij het belangrijkste om te weten dat we weer eens naar de pomp moeten.
En met een afwijking is naar mijn idee goed te leven, als je weet dat bij een meter uitslag van een halve tank je nog een 1/3 hebt dan is dat in mijn ogen ook goed.
Perfect is het niet te krijgen, zowel de voor als de achterwand lopen schuin.
Ik zal inderdaad een zender uit de watersport branche moeten kopen ivm de hoogte van de tank.
Nu is daar kues genoeg, maar dan moet ik dus de boven en onderste ohm waarde weten, er tussen in zal wel.
Groetjes Rob en de doggie,s

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 10 Nov 2014, 17:29

buisje aan de buitenkant van de tank dat boven en onder verbonden is met de tank ....kun je het niveau zo zien :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
gone

dakie

Berichtdoor dakie » 10 Nov 2014, 17:33

Staat een achterbank voor :cry:
Groetjes Rob en de doggie,s

conny

Berichtdoor conny » 11 Nov 2014, 11:02

Halfords oplossing: zo'n goedkoop instelbaar dagtellertje :D Ik geef toe: dat blijft rommelen.

Nu we toch lekker aan het brainstormen zijn over brandstofmeters: sorry dat ik dit draadje even kaap. De brandstofmeter van de Td5 geeft alleen nog maar vol aan en bijna leeg is net een tikkie los van de vol-aanduiding. Dat is gekomen na pompwissel, dus ik vermoed dat het vlotterstangetje verbogen is bij montage.
Om dit te korrigeren; moet ik nu het stangetje omhoog of omlaag buigen??? Ik denk omhoog.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Nov 2014, 11:32

conny schreef:Nu we toch lekker aan het brainstormen zijn over brandstofmeters: sorry dat ik dit draadje even kaap. De brandstofmeter van de Td5 geeft alleen nog maar vol aan en bijna leeg is net een tikkie los van de vol-aanduiding. Dat is gekomen na pompwissel, dus ik vermoed dat het vlotterstangetje verbogen is bij montage.
Om dit te korrigeren; moet ik nu het stangetje omhoog of omlaag buigen??? Ik denk omhoog.

Logisch beredenerend zegt:  Omhoog ! De potmeter loopt dan nl verder omlaag.
Aangezien je de correctie toch het makkelijkst met een (bijna) lege tank doet is het niet moeilijk om de juistheid te checken.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 11 Nov 2014, 14:19

pomp vervangen door genuine of oem exemplaar of door een goedkopere variant? van de goedkope al vaak gelezen dat de pomp prima is...maar de brandstofmeter niet goed werkt
gone

Terug naar “Techniek”