110 doorzakken na (de) montage motor

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
donkeasy
Berichten: 209
Lid geworden op: 16 Mar 2012, 09:39
Locatie: eindhoven

110 doorzakken na (de) montage motor

Berichtdoor donkeasy » 04 Nov 2014, 08:17

Carrosserie is nu leeg en de deursponningen lijken nergens op.
Mag in het midden (B-stijl) wel wat omlaag, vandaar.
Hoeveel zakt een 110 door, na montage van motor en bak.

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: 110 doorzakken na (de) montage motor

Berichtdoor Edward » 04 Nov 2014, 08:48

Het is geen monococque body. :shock: :shock: Er zit een chassis omder en als dat door buigt bij montage van je blok moet je het weggooien en een ander monteren. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

conny
Berichten: 683
Lid geworden op: 11 Dec 2006, 16:54

Re: 110 doorzakken na (de) montage motor

Berichtdoor conny » 04 Nov 2014, 10:47

Klopt; dat chassis verbuigt of tordeert maar miniem en dan alleen bij terreinrijden met een voetje in de lucht. Als je het blok eruit haalt, komt alleen het neusje omhoog. Kijk even wat er aan de hand is.

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: 110 doorzakken na (de) montage motor

Berichtdoor Edward » 04 Nov 2014, 17:14

Nou miniem :roll: :roll:

Als de 130 op een lucifer staat klemmen de deuren al! :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
donkeasy
Berichten: 209
Lid geworden op: 16 Mar 2012, 09:39
Locatie: eindhoven

Re: 110 doorzakken na (de) montage motor

Berichtdoor donkeasy » 04 Nov 2014, 22:28

Ik denk dat jullie je vergissen in het torderen en doorbuigen. Ik heb het overigens over 5 mm op B stijl.
Anyway, toch ga ik eerst de motor en bak inbouwen voordat ik de Bstijl omlaag ga zetten.

Ikke
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 Feb 2008, 15:33

Re: 110 doorzakken na (de) montage motor

Berichtdoor Ikke » 09 Nov 2014, 13:57

donkeasy schreef:Ik denk dat jullie je vergissen in het torderen en doorbuigen. Ik heb het overigens over 5 mm op B stijl.
Anyway, toch ga ik eerst de motor en bak inbouwen voordat ik de Bstijl omlaag ga zetten.

Ik heb sterk de indruk dat mijn voorgangers zeer goed weten waar ze het over hebben.
Een goed chassis doet helemaal niets op het wel of niet aanwezig zijn van de motor, behalve, zoals beschreven, uit de veren komen door het wegnemen van gewicht.
Even plat door de bocht is mijn eerste gedachte: bulkhead.

Gebruikersavatar
donkeasy
Berichten: 209
Lid geworden op: 16 Mar 2012, 09:39
Locatie: eindhoven

Re: 110 doorzakken na (de) montage motor

Berichtdoor donkeasy » 10 Nov 2014, 21:42

:P Ik waardeer de info enorm, hou me ten goede.
Maar ben (net als ullie) gezond eigenwijs en ga het gewoon proefondervindelijk vast stellen.
Hoewel ik moet zeggen dat ik het dak en diverse andere delen al goed los heb hangen.
Denk inderdaad dat we bij de bulkhead moeten beginnen en dan opnieuw opbouwen.
Is leuk werk om te doen allemaal,
nog geen seconde spijt van gehad. :P


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten