Hallo,
Ik heb een series 3 2,6 benzine/lpg. In 2006 is er lpg ingebouwd, en hij rijdt sindsdien dus op lpg. Vorige eigenaar zei dat hij regelmatig op benzine had gelopen, maar dit lijkt me erg onwaarschijnlijk als ik de staat van het benzinesysteem zo bekijk. Dit alles zat vol troep, dus dat heb ik van de week even grondig schoongemaakt. Ik heb nu tot de carburateur benzine, maar hij wil niet lopen. Als ik hem start pakt hij even aan, maar slaat direct weer af. Hij krijgt gewoon geen benzine. Het moet hem dus in de carburateur zitten. Maar waar moet ik het zoeken. Iemand hier ervaring mee?
Series3 '73 2,6 6cyl : carburateur repareren?
Series3 '73 2,6 6cyl : carburateur repareren?
Laatst gewijzigd door Pieto84 op 26 Okt 2014, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Waterrover
- Beheerder
Re: Series3 carburateur
Check eventuele lekkage vlotter, pakkingen, en sproeiers doorblazen. Het beste is wellicht de carburateur met een revisiesetje te reviseren. Alles uit elkaar, schoonmaken, nieuwe pakkingen, nieuwe sproeiers monteren en vlotter. En even duimen natuurlijk
Groet, Chris
Groet, Chris
Re: Series3 '?? 2,6 6cyl : carburateur repareren?
Daar dacht ik zelf ook al aan. Waar kan ik het beste zon setje vandaan halen? Met dit type carburateur heb ik weinig ervaring. Wel eens een solex gereviseerd van een oude vw polo, dus in principe moet het wel goedkomen denkik. Ik wou al even in de vlotterbak kijken, maar hoe krijg ik deze er onder weg? Ik heb de schroeven er al uit, maar hij zit muurvast. Onderin zit een dikke, maar ik heb ook al ergens gelezen dat dit een stelschroef is waar ik niet aan moet komen.. Of moet deze er ook uit?
Re: Series3 '73 2,6 6cyl : carburateur repareren?
Bij Craddock hadden ze vorig jaar die revisiesetjes nog (bestelnr. kan ik zo snel even niet vinden).
Maar als de motor even aanslaat kan het ook te weinig aanvoer van benzine zijn lijkt mij. Is de pomp nog wel oke?
Maar als de motor even aanslaat kan het ook te weinig aanvoer van benzine zijn lijkt mij. Is de pomp nog wel oke?
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Dan ga ik even zien dat ik zo'n revisiesetje krijg! Tijdens het rijden op lpg wordt de naald niet opgetrokken, dus die zal wel versleten zijn. Pomp heb ik helemaal losgehad en werkt weer piekfijn, dus daar zal het wel niet aan liggen.
Hoe krijg ik de vlotterbak er onderuit? Ik heb de schroeven losgehaald, behalve die grote dikke, omdat er gezegd werd dat dit een stelschroef was. Of moet ik deze eerst ook loshalen?
Hoe krijg ik de vlotterbak er onderuit? Ik heb de schroeven losgehaald, behalve die grote dikke, omdat er gezegd werd dat dit een stelschroef was. Of moet ik deze eerst ook loshalen?
Nummer van de revisieset is 606098.
Onderdelenboek en werkplaatshandboek van de serie 3 vind je bv hier.
http://solidebolide.nl/downloads.html
Groet,
Eric
Onderdelenboek en werkplaatshandboek van de serie 3 vind je bv hier.
http://solidebolide.nl/downloads.html
Groet,
Eric