
Denk dat ik het probleem gevonden heb.
Vanmorgen als eerste compressie gemeten toen hij nog koud was. Cilinder 1- 8 Bar. 2- 6,6 Bar. 3- 7,2. 4- 8 Bar.
Heb hem warm laten draaien nog wat met de ontsteking gespeelt hij stond goed en als ik hem op een andere Curve zat was het niet veel beter.
Daar na nog eens compressie gemeten en waren cilinder 2 en 3 wat hoger dan toen ze koud waren.
Uiteindelijk heb ik de cilinderkop er maar eens af geschroefd, nu snap ik ook waarom ze hijsogen op de kop hebben

dat ding weegt wel een paar kilo

toen kwam ik het volgende tegen.
Koppakking rot lekte olie naar de twee achterste cilinders.
Uitlaat kleppen lichtelijk verbrand.
Voor dat ik de kleppen eruit heb gehaald had ik hem op de zij in de ontvetterbak gezet en de kanalen vol laten lopen met ontvetter, toen zag je dat bij de eerst cilinder de inlaat de vloeistof aardig snel zakte.
Kleppen er uit gehaald.

de inlaatkleppen/zittingen rond in geslagen.
Uitlaatkleppen zijn allemaal de zittingen verkoold en verbrand.
Een uitlaatzitting is bijna weg gesleten, Bij deze is ook de klep gescheurd op meerdere plaatsen.
Nu snap ik ook dat hij niet goed meer van de plaats kwam en best wel moeite had met 3500kilo berg op te krijgen
Nu weet ik niet goed wat ik nu moet deze kop latten reviseren en wat zou zo iets gaan kosten

of kijken voor een andere kop
Iemand ervaring me. of tips of wat dan ook.
