voor zo ver verspringen dat ie met starten al bijna geen compressie opbouwt door verkeerde timing..... dan moet ie ook de kleppen geraakt hebben....
stoterstangen even bekijken dan..... als tuimelaaras er al af is is dat piece of cake
110 3,5 carb geen compressie
Re: 110 3,5 carb geen compressie
Stoterstangen zijn niet krom.
Ook is er een nieuwe ketting met nieuwe tandwielen gemonteerd
Ook is er een nieuwe ketting met nieuwe tandwielen gemonteerd
Zojuist voorkant van de motor afgehaald. Nokkenas staat ook gewoon goed...
Hoe moeten de klepstoters zijn? De 1 kan ik vrij gemakkelijk indrukken terwijl de ander zeer moeilijk in te drukken is.
Hoe moeten de klepstoters zijn? De 1 kan ik vrij gemakkelijk indrukken terwijl de ander zeer moeilijk in te drukken is.
Voor als je er helemaal klaar mee bent;
ik heb een 3,9 motor die je kan horen draaien......te koop, voor weinig!
of is dit een verkeerde timing?!?
lol
ik heb een 3,9 motor die je kan horen draaien......te koop, voor weinig!
of is dit een verkeerde timing?!?
-
Roger B.
Heytse schreef:Zojuist voorkant van de motor afgehaald. Nokkenas staat ook gewoon goed...
de motor was gereviseerd zei je?
dus ik neem aan met nieuwe (en de juiste) klepstoters?
met de juiste olie en tijdig ververst gereden?
zou er niets me de klepstoters mogen zijn, maar lijkt me dat de stoters allemaal hetzelfde aan moeten voelen.... een tikkie beweging moet er in zitten, maar "leeg drukken" moet heeel langzaam gaan..
gone
Motor was inderdaad geheel gereviseerd. Er is geen boutje blijven zitten. Klepstoters zijn idd ook vervangen door nieuwe. Dat zijn dezelfde die er in zaten.
Alle olie kanalen zijn ook vrij. De juiste olie is ook gebruikt. Enige is dat in het begin de motor draaide met te weinig olie door een slechte pomp. Maar daar is niet mee gereden.
Diverse klepstoters zijn erg zacht en makkelijk in te drukken. Niet goed dus...
Ik houd jou berichtje even in het achterhoofd donkeasy... Wil eigenlijk eerst weten wat er mis is met mijn blok voordat ik ga vervangen. Moet zeggen dat ik er wel steeds meer voor voel om er gewoon een ander blok in te leggen...
Alle olie kanalen zijn ook vrij. De juiste olie is ook gebruikt. Enige is dat in het begin de motor draaide met te weinig olie door een slechte pomp. Maar daar is niet mee gereden.
Diverse klepstoters zijn erg zacht en makkelijk in te drukken. Niet goed dus...
Ik houd jou berichtje even in het achterhoofd donkeasy... Wil eigenlijk eerst weten wat er mis is met mijn blok voordat ik ga vervangen. Moet zeggen dat ik er wel steeds meer voor voel om er gewoon een ander blok in te leggen...
Je bent welkom in mijn verwarmde garage.
Is wel met z'n 2-en een dagje sleutelen, 10-17 uur.
Als je tenminste de injectie modules wil overbouwen en de kabelboom.
Of korter als je handig bent. En ik help ook even mee natuurlijk.

Is wel met z'n 2-en een dagje sleutelen, 10-17 uur.
Als je tenminste de injectie modules wil overbouwen en de kabelboom.
Of korter als je handig bent. En ik help ook even mee natuurlijk.
Tja, een sleutel vast houden kan ik wel...
Mijn eigen motor lag met 2 uur ook naast de auto (wel met zn 2en gewerkt). Op zulke momenten merk je pas hoe fijn het is om een volledige garage met brug beschikbaar te hebben...
We zijn nog even aan het zoeken voordat ik besluit om een andere motor in te hangen
Mijn eigen motor lag met 2 uur ook naast de auto (wel met zn 2en gewerkt). Op zulke momenten merk je pas hoe fijn het is om een volledige garage met brug beschikbaar te hebben...
We zijn nog even aan het zoeken voordat ik besluit om een andere motor in te hangen