Hoi,
Ik heb vorig jaar voor mijn V8 3,5 Carb bij EDS een elektronische ontsteking in de verdeler laten in bouwen, was idd 386 euro. Zit wel mooi strak in zn jasje. Zelf doen kan ook wel.
Groet, Andre
110 3,5 carb geen compressie
Re: 110 3,5 carb geen compressie
nu we aan het wachten zijn op een nieuwe ontsteking, toch maar even verder gaan zoeken.
Wat blijkt; bijna geen compressie op alle 8 cylinders!! Oh chips... Nu aan het uitzoeken waarom?? dit zo is. Motor is volledig overhaald, alles nieuw er in gestoken (lagers, kleppen, nokkenas, klepstoters, etc.), en nog geen 1000km gereden.
Het lijkt erop dat de kleppen niet goed sluiten. Hoe kan dit? Kan het dat de hydraulische klepstoters opeens allemaal niet goed functioneren?
Wie heeft er nog andere ideeen voordat we weer de hele motor uit elkaar hebben liggen??
Morgen doen we in ieder geval nog even een druktest op alle cylinders om wat dingen te kunnen uitsluiten.
Ideeen en tips zijn welkom!
Groet,
Wouter
Wat blijkt; bijna geen compressie op alle 8 cylinders!! Oh chips... Nu aan het uitzoeken waarom?? dit zo is. Motor is volledig overhaald, alles nieuw er in gestoken (lagers, kleppen, nokkenas, klepstoters, etc.), en nog geen 1000km gereden.
Het lijkt erop dat de kleppen niet goed sluiten. Hoe kan dit? Kan het dat de hydraulische klepstoters opeens allemaal niet goed functioneren?
Wie heeft er nog andere ideeen voordat we weer de hele motor uit elkaar hebben liggen??
Morgen doen we in ieder geval nog even een druktest op alle cylinders om wat dingen te kunnen uitsluiten.
Ideeen en tips zijn welkom!
Groet,
Wouter
- JoostKenya
Zijn de koppen toen soms vrij extreem gevlakt? Of heb je andere koppen gebruikt?
Hoe zit het met de pre-load op de klepstoters?
Not setting the lifter pre-load, will cause premature wear, noisy valve gear, and possible engine failure.!!. Or if your lucky "initial complete loss of compression as the valve will not be able to close fully,
Zie: http://www.v8engines.com/faq-gen.htm#preload
Hoe zit het met de pre-load op de klepstoters?
Not setting the lifter pre-load, will cause premature wear, noisy valve gear, and possible engine failure.!!. Or if your lucky "initial complete loss of compression as the valve will not be able to close fully,
Zie: http://www.v8engines.com/faq-gen.htm#preload
Koppen zijn niet extreem gevlakt.
Maar de pre-load op de klepstoters is waarschijnlijk het probleem. Hier hebben wij nl niets mee gedaan
Als ik het goed begrijp kan je gewoon shims plaatsen tussen kop en rocker as?
Maar de pre-load op de klepstoters is waarschijnlijk het probleem. Hier hebben wij nl niets mee gedaan
Als ik het goed begrijp kan je gewoon shims plaatsen tussen kop en rocker as?
Heeft iemand hier al eens met shims gewerkt onder de rockeras? De monteur wil er niet echt aan en het blijft mij ook een beetje vreemd in de oren klinken...
Waarom zouden de kleppen anders open kunnen blijven staan? Olie druk is normaal (zelfs een beetje laag)
Compressie gemeten en alle cylinders zitten rond de 4,5 bar.
Ook een lektest gedaan op de cylinders met een speciaal snapon kastje. Daar kwam een lekpercentage van ongeveer 20% uit bij koude motor. Niet heel veel dus
Waarom zouden de kleppen anders open kunnen blijven staan? Olie druk is normaal (zelfs een beetje laag)
Compressie gemeten en alle cylinders zitten rond de 4,5 bar.
Ook een lektest gedaan op de cylinders met een speciaal snapon kastje. Daar kwam een lekpercentage van ongeveer 20% uit bij koude motor. Niet heel veel dus
- JoostKenya
Heytse schreef:Heeft iemand hier al eens met shims gewerkt onder de rockeras? De monteur wil er niet echt aan en het blijft mij ook een beetje vreemd in de oren klinken...
Ik heb wel eens shims onder de tuimelas moeten stoppen om de preload op spec te krijgen.
Een onjuiste preload heb je eigenlijk alleen maar wanneer je onderdelen combineert die oorspronkelijk niet bij elkaar hoorden. Bij een origineel onderblok samen met de originele koppen is het altijd op spec (tenzij de koppen extreem gevlakt zijn of zoiets).
Wat ik wel vreemd vind aan je verhaal is dat de compressie test maar 4.5 bar geeft, terwijl de lektest wel OK is. Voor een succesvolle lektest moeten de kleppen toch ook 100% afluiten. Of heb je voor de lektest de tuimelas gedemonteerd?
Hallo Joost,
Dat klopt, voor de lektest is de tuimelas los gehaald.
Volgens mij horen onderblok en koppen idd niet bij elkaar bij mijn motor. Ik heb een motor code met 21g en SD1 koppen. En dat alles in een '86er...
Dus daar zal het wel aan liggen dan. Blijft het vreemd dat de motor wel goed liep en ineens niet meer.
Dat klopt, voor de lektest is de tuimelas los gehaald.
Volgens mij horen onderblok en koppen idd niet bij elkaar bij mijn motor. Ik heb een motor code met 21g en SD1 koppen. En dat alles in een '86er...
Dus daar zal het wel aan liggen dan. Blijft het vreemd dat de motor wel goed liep en ineens niet meer.
nokkenas versprongen?
-
Roger B.
vrspringen van de nokkenas doet niets aan de compressie...kleppen zijn niet krom blijkbaar want sluiten wel zonder tuimelaaras.
gone
- JoostKenya
Roger, misschien staan de kleppen ook wel gewoon dicht!
Als de nokkenas verkeerd staat wordt de vulling slechter.
Dit verklaart namelijk wel de 4.5 bar op alle cylinders bij de compressie test.
Ik kan me bij een Rover V8 alleen niet voorstellen hoe de nokkenas zomaar kan verspringen. Dan moet de nokkenas vanaf het begin verkeerd gemonteerd zijn. Of de originele ketting was echt helemaal op en extreem uitgerekt.
Is bij de revisie de originele ketting soms teruggeplaatst?
Als de nokkenas verkeerd staat wordt de vulling slechter.
Dit verklaart namelijk wel de 4.5 bar op alle cylinders bij de compressie test.
Ik kan me bij een Rover V8 alleen niet voorstellen hoe de nokkenas zomaar kan verspringen. Dan moet de nokkenas vanaf het begin verkeerd gemonteerd zijn. Of de originele ketting was echt helemaal op en extreem uitgerekt.
Is bij de revisie de originele ketting soms teruggeplaatst?