Oneten, '?? 2,25Benz. auto is traag

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Rick91

Re: Oneten, '?? 2,25Benz. auto is traag

Berichtdoor Rick91 » 20 Okt 2014, 19:21

Ja lag maar ik zit wel weer met dat probleem, dacht ook verstandig geweest te zijn door een defender te kopen plaats van een bronco.

De uiver ben ik wel eens geweest maar die is een beetje heel erg duur :cry:

Een geluk heb ik wel we mogen dadelijk 3 maanden niet rijde dus dan heb ik tijd genoeg voor te kijken wat ik doe :roll:

Rick91

Berichtdoor Rick91 » 20 Okt 2014, 19:30

Het ombouwen of de bestaande motor op te voeren door andere onderdelen is voor mij geen probleem. ben zelf monteur en heb een eigen (professional hobby) werkplaats waar dat mogelijk is
Maar niet dat ik dadelijk meer uit aan het geven ben aan deze motor terwijl ik ook een v8 er in heb liggen voor het zelfde

Ik denk als ik de bestaande motor zal reviseren een andere kop er op zou doen dubbele Weber´s er op elektrische ven en benzine pomp dat ik ook al best ver kom

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 20 Okt 2014, 19:48

ik weet niet wat voor RRC er bij de Uiver voor 8250 staat, maar als die goed en volledig en recent gerestaureerd zou zijn is dat geen absurde prijs, zeker niet bij de dealer. dus het is gemakkelijk om te roepen dat een auto absurd veel geld kosten zou als je de betreffende auto niet kent. Maar ook oude auto's zijn bij de merkdealer duurder dan op marktplaats :roll:

ennuhhh 4000kg trekgewicht?? lijkt me een foutje... 3500 is max, als het meer is moet er een luchtremsysteem aansturing op zitten en de trailer ook van luchtremmen voorzien zijn....

als je een gebruikte 3,5neemt om conversie mee te doen is de kans redelijk aannemelijk dat je die eerst moet reviseren (of op zijn minst dat dat verstandig is) dus dan ben je al snel een behoorlijke smak meer geld kwijt dan geflowde kop, uit- en inlaatspruitstuk en carb vervangen
gone

Eric Tol

Berichtdoor Eric Tol » 20 Okt 2014, 20:17

Een V8 er in hangen is op zich geen probleem. Ook niet bij de RDW zoals Koos al aangeeft.
MAAR achter de V8 in een 110 zat van origine een LT95 versnellingsbak. Jou LT77 gaat volgens mij niet achter een V8 passen want de priseas is dacht ik dikker en past niet in het toplager in de V8 krukas. Je zal dus ook een andere bak er in moeten hangen.

Als je voor en V8 gaat zou ik persoonlijk toch de 3,5 nemen en niet een 3,9. De 3,9 staan er om bekent dat ze scheuren omdat ze te ver opgeboord zijn en er te weinig vlees over is tussen de cilinders.
Maar zoals Roger ook al aangeeft begin je bij een 3,5 waarschijnlijk ook gelijk met reviseren. Het zijn allemaal oude blokken die heel gevoelig zijn voor oude olie.
Te weinig verversen geeft veel vervuiling en de nokkenas is heel slijtage gevoelig en meestal wel aan vervanging toe.

Zoals Roger al schrijft wordt 4000Kg trekken hem niet zonder gekoppeld remsysteem. Luchtremmen dus.

Qua brandstof verbruik ben je met een V8 misschien zelfs iets beter af dan met een opgevoerde 2,25.
Ik weet niet wat je huidige verbruik is in de 110 maar ik ken mensen die 1 op 4 rijden met een 2,25 of 2,5 petrol in een 110.
De dubbele Weber maakt ze behoorlijk dorstig in tegenstelling tot de enkeltraps carburateurs die op de series gebruikt worden.
Ik heb ook een blok uit een 110 in mijn serie 2a,dus met dubbele Weber,en die doet op benzine 1 op 7 en op LPG 1 op 5,8.
Maar dat is wel in een serie met alleen achterwiel aandrijving en vrijloopnaven op de vooras. De permanent aangedreven vooras van een 90/110 geeft behoorlijk wat extra weerstand en dus verbruik. Ik heb dat meerdere keren kunnen ervaren met mijn 110(met 2,5 diesel) als ik zonder voorste aandrijfas reed.
De acceleratie werd dan stukken beter.

Als je aan een hele goede V8 met V-bak kunt komen is dat zeker de moeite waard maar door de huidige MRB regels wordt daar ook de hoofdprijs voor gevraagd.
Ik heb een tijdje een RRC 3,5EFI gehad en het klinkt en rijd toch wel heel lekker. Zeker als je de einddemper vervangt door een stuk pijp. ;)
Maar de 2,25 is een heerlijk hufterproof blokje dat bijna niet kapot te krijgen is. Het onderblok is hetzelfde als van de diesels en daardoor behoorlijk overbemeten en ook zonder problemen goed te kietelen.

Edit: Jammer dat je zo ver weg woont anders kon ik ff naar je blokkie kijken.
Ik kan je wel in contact brengen met iemand in Elsloo die net zo veel van die blokjes weet als ik zo niet meer. En ook de V8 weet hij alles van.

Groet,
Eric.
Laatst gewijzigd door Eric Tol op 20 Okt 2014, 20:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 20 Okt 2014, 20:19

Ik denk als ik de bestaande motor zal reviseren een andere kop er op zou doen dubbele Weber´s er op elektrische ven en benzine pomp dat ik ook al best ver kom.

Kijk hier eens naar; http://turner-engineering.co.uk/html/pe ... heads.html

The benefit of improved flow through the cylinder head is better volumetric efficiency and therefore performance is improved throughout the rev range. Gasflowing a cylinder head will not compromise reliability and gives the engine the ability to pull higher gears at lower rpm and as a bonus economy is often enhanced.

In the case of four cylinder petrol engines this product will offer substantially improved performance and economy at little extra cost whilst converting to lead free petrol without the need to change anything other than the cylinder head itself.

Iets om over na te denken.... ;)

Rick91

Berichtdoor Rick91 » 20 Okt 2014, 21:41

Hij heeft 4000kg op kenteken staan en 9 persoons. is een foutje van de RDW denk ik.
Dat het niet mag dat weet ik ook en zeker niet verstandig is om er 4000Kg er achter te gangen. Ik ben gek maar er zijn ook grenzen.

Maar weet je als de tomtom zegt ga recht door over de rotonde dat best goed gaat met een defender :lol:

Ik ga eerst mijn eigen motor eens goed aan pakken. mocht het niet bevallen kan ik er altijd nog een V8 of zo in liggen of ik koop me gewoon nog een andere defender bij kan ook.

tim

Berichtdoor tim » 20 Okt 2014, 21:51

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr

Ron: verkoopt geen rotszooi, betroubare kerel.
slechts als optiemogelijkheid bedoeld.

wat een prachtige authentieke werkdefender op de achtergrond overigens zeg, die zie je niet vaak meer..
nee......, dat moet een eigenaar zijn die de defender op z'n ware aard weet in te schatten..
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 20 Okt 2014, 22:59

da gammele ding van jouh op duh fotoh?
gone

tim

Berichtdoor tim » 20 Okt 2014, 23:21

Dankzij Oom Ron niet meer gammel.. :roll: :mrgreen:
en na 16 maanden over tijd weer APK! :lol: :lol:

Goed werk geleverd, topvent!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Terug naar “Techniek”