27 MC afstellen SWR wel of niet

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ppw

27 MC afstellen SWR wel of niet

Berichtdoor ppw » 16 Okt 2014, 23:35

heb een bakkie, maar werkt niet geheel naar behoren... zit een Springer op m'n dak, en als ik al iets ontvang is het Pools gebrabbel :mrgreen:
anyway, heb net een Midland gescoord, ipv m'n bejaarde 23 kanaals Blaupunkt.. ( came with the car... 30 jaar ellende :mrgreen: :roll: )
Afbeelding
maar er staat dus dat een Springer antenne pre-tuned is... en er geen swr meter nodig is...http://www.roadking.co.uk/cb-radio-antennas/springerstinger-cb-antenna.html
kan iemand dat bevestigen of heeft er iemand in de buurt van A'dam een SWR om het werkend te krijgen?
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

ikke jelle

Re: 27 MC afstellen SWR wel of niet

Berichtdoor ikke jelle » 17 Okt 2014, 06:51

zit niet in de buurt van adam
maar ALTIJD swr meten
pre tuned swr :? :lol: bestaat niet
groet jelle

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 17 Okt 2014, 08:29

Bedoel je een mini stinger ppw? Dit is een 1:1 antenne. Deze hoeft volgens de specs/ fabrikant niet afgesteld te worden. Heb ik ook op het dak staan, prima ding met zo'n groete veer aan. Deze veer zorgt voor de lengte van de antenne zodat je 1:1 komt.
Link: http://www.truckerswereld.nl/mini-stinger/

Groet Jan

PS: woon in Lellystad en heb een swr meter liggen. Je bent welkom ;)
Bijlagen
image.jpg
Mini stinger
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

ppw

Berichtdoor ppw » 17 Okt 2014, 08:36

yup, deze heb ik ook, maar m'n bejaarde Blaupunkt geeft alleen maar beetje gebrabbel....
Midland zal het vast wel beter doen, maar hoeft dus niet ge-SWR-ed te worden?
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 17 Okt 2014, 08:45

Volgens de gegevens zou het plug and play moeten zijn. Al zullen er vast weer afwijkingen zin :? Ik hoor ook niks als ik hem aan heb staan. Bakkies worden natuurlijk ook niet zo veel meer gebruikt zins de gsm, whatsapp ed. Heb hem zelden aan staan. Heel soms bij een rit. Als ik zend horen ze ook de motor draaien, moet nog eens shielded bedrading aanleggen, tijdgebrek :oops: .

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 17 Okt 2014, 11:33

Om van al dat gebrabbel af te komen kan je ook een exportbak kopen, met 400 kanalen heb je in ieder geval een ruime keuze. En je komt ook nog een verder dan met een standaardbak. http://www.truckerswereld.nl/president- ... -2-export/ En altijd SWR meten, dan weet je zeker dat je zendvermogen niet tot het eind van de straat reikt ;)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 17 Okt 2014, 11:52

hartstikke leuk "altijd SWR meten" en wat doe je dan als je antenne geen afstelmogelijkheid heeft?
gone

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 17 Okt 2014, 12:02

Roger B. schreef:hartstikke leuk "altijd SWR meten" en wat doe je dan als je antenne geen afstelmogelijkheid heeft?

Zo prijzig zijn de antennes niet, ik zou dan toch kijken naar een waar het wel kan. Zelfs in het geval van een vooringestelde antenne, zijn er SWR variaties mogelijk. Dit is weer afhankelijk van de wijze van plaatsing. Op een roofrack heb je een andere SWR dan een magneetvoet op het dak.

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 17 Okt 2014, 12:20

Roger B. schreef:hartstikke leuk "altijd SWR meten" en wat doe je dan als je antenne geen afstelmogelijkheid heeft?

Stukkie er af knippen, iets verder in of meer uit de voet monteren als dat kan. Tenzij er al eens een stuk afgeknipt is dan kán het een neiuwe worden :cry:

Groet Jan

ikke jelle

Berichtdoor ikke jelle » 17 Okt 2014, 18:17

hartstikke leuk "altijd SWR meten" en wat doe je dan als je antenne geen afstelmogelijkheid heeft?

met slechte massa geeft de swr meter vol rood aan alleen daarvoor al zou ik de meter eraan hangen.

Bedoel je een mini stinger ppw? Dit is een 1:1 antenne.

Technische eigenschappen Mini Stinger :

Totale lengte 95 cm
Frequentie 26 - 28 Mhz
Impendantie 50 ohms
Swr 1.3.1
Maximaal vermogen 500 watt
Materiaal: Staal
Aansluiting: DV voet
Verkrijgbaar in de kleuren: Blauw, Chroom, Geel, Groen, Rood, Wit, Zwart

stukje eraf van het topje of de kabel
slechte swr kan je je bak kosten 1 op1.3 kan beter
tegen storing heb je deze
dit is een goede antenne niet duur en met inkorten van de kabel perfect 1op1 te krijgen.
had ik op me benz en gaat weer op de laro.
de nieuw delta die ik nu erop heb met veer is bagger
groet jelle

Terug naar “Techniek”