Ik overweeg om een 110 2.4d uit 2008 of 2009 aan te schaffen (met 50-75k km's). Waar moet ik op letten? Wat zijn de meest voorkomende problemen bij welk aant km's?
En wat zijn jullie ervaringen met het laten behandelen vd onderkant; Waxoil of Dinitrol (van een auto uit 2008/2009 die dus nog nooit behandeld is)? Of andere tips?
Alvast bedankt voor jullie input!
Gr Murries
Defender 110 2008/2009 (advies)
Re: Defender 110 2008/2009 (advies)
Motorisch weet ik weinig van een puma. Voor de rest let goed op schutbord en achterbalk. Beide zwakke punten van alle defenders. Rest algehele staat, onderhoud geschiedenis, en natuurlijk lekkages van motor, bak en tussen bak. Start hij lekker bij koud blok.
Behandeling chassis, zucht
Gebruik de zoek functie elke behandeling heeft fans en tegenstanders. En je kunt er een pagina's lang topic over maken
Zelf heb ik hem laten Dinitrollen, ook na lang wikken en wegen, maar ook na het bezoeken van andere auto fora, van Eend tot aan Jaguar toe. Daar zijn er velen die voor Dinitrol zijn gegaan. Maar ook er zijn ook tegenstanders hier van.
Succes met je zoek tocht, groet Jan
Behandeling chassis, zucht
Zelf heb ik hem laten Dinitrollen, ook na lang wikken en wegen, maar ook na het bezoeken van andere auto fora, van Eend tot aan Jaguar toe. Daar zijn er velen die voor Dinitrol zijn gegaan. Maar ook er zijn ook tegenstanders hier van.
Succes met je zoek tocht, groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Dank je Jan, ben je tevreden over de uiteindelijke Dinitrol behandeling? Hoe lang geleden en bij wie laten doen?
Waarom heb je eigenlijk voor Dinitrol gekozen?
Gr Murries
Waarom heb je eigenlijk voor Dinitrol gekozen?
Gr Murries
Waarom? Zie mijn vorige post oa. En ik wilde het gedaan hebben en niet zelf doen en goed. Bij van Aalst laten doen, elke twee jaar een her behandeling. De eerste keer ben je hem een week kwijt de herbehandeling is een ochtend of middag.
Ook heb ik ervaringen meegenomen wat andere merk en klassiek rijders doen met hun auto. Ook gebruiken we Dinitrol op het werk om vliegtuig contructies te beschermen dit is wel een ander soort dinitrol.
Groet Jan
Ook heb ik ervaringen meegenomen wat andere merk en klassiek rijders doen met hun auto. Ook gebruiken we Dinitrol op het werk om vliegtuig contructies te beschermen dit is wel een ander soort dinitrol.
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.