Goedemorgen,
Als ik de koppeling laat opkomen bij wegrijden en opschakelen, hoor je een "knallend geluid" in de aandrijving. Is dit misschien speling op het diff?
Alvast bedankt, Bas Wesselink
Defender 130 tdi speling diff
-
Roger B.
Re: Defender 130 tdi speling diff
vast niet, dat is het namelijk meestal niet.....
meenemers
A-kogel
inputgear in tussenbak
zijn veel vaker de oorzaak van speling in de aandrijflijn die klappen veroorzaakt
meenemers
A-kogel
inputgear in tussenbak
zijn veel vaker de oorzaak van speling in de aandrijflijn die klappen veroorzaakt
gone
Kruisjes geven ook een aardige kloink bij het optrekken en dus bij het opschakelen.. Makkelijk te kontroleren en er staan een tweetal beschrijvingen in de kennisbank.
Groet michiel
Groet michiel
Defender 130 HCPU TD5 2006, Defender 130 HCPU TD5 2006 'gepimpt'
Ex: Defender 130 HCPU 2003, Defender 110 300TDI 1998, Defender 110 TD5 2002
Nanocom Evolution II
Ex: Defender 130 HCPU 2003, Defender 110 300TDI 1998, Defender 110 TD5 2002
Nanocom Evolution II
Goedemorgen,
Alvast bedankt voor de snelle reacties! Maargoed dat ik het even gevraagd heb, had al bijna een nieuw diff besteld! Maar dan zal ik eerst deze dingen allemaal gaan nakijken! Ik laat horen wat het nou uiteindelijk is!
Groeten, Bas Wesselink
Alvast bedankt voor de snelle reacties! Maargoed dat ik het even gevraagd heb, had al bijna een nieuw diff besteld! Maar dan zal ik eerst deze dingen allemaal gaan nakijken! Ik laat horen wat het nou uiteindelijk is!
Groeten, Bas Wesselink
Waar kan ik de 'kennisbank' vinden?
Groeten, Bas Wesselink
Groeten, Bas Wesselink
- Erik Peters
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Roger B.
en om je ook naar "Hier" te leiden als je de link niet meer weet....
op de homepage van de LRCH, derde tab van links, bovenaan de pagina..
http://lrch.nl/kennisbank/kennisbank-techniek
op de homepage van de LRCH, derde tab van links, bovenaan de pagina..
http://lrch.nl/kennisbank/kennisbank-techniek
gone
Overigens en ik weet dat het niet aardig klinkt maar ik bedoel het goed; als je echt een knallend geluid hoort moet je ook eens op je rijstijl letten.
Speling in de aandrijving is altijd hoor en voelbaar, maar als het gaat knallen ben je wel heel erg lomp met je koppeling op laten komen. Dat veroorzaakt ook versnelde slijtage dus er is goede reden om daar op te letten.
Speling in de aandrijving is altijd hoor en voelbaar, maar als het gaat knallen ben je wel heel erg lomp met je koppeling op laten komen. Dat veroorzaakt ook versnelde slijtage dus er is goede reden om daar op te letten.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Roger B. schreef:vast niet, dat is het namelijk meestal niet.....
meenemers
A-kogel
inputgear in tussenbak
Loszittende boutjes daar waar de aandrijfas tegen de handremtrommel zit ?
(Dat gaf bij mij ooit een zorgelijk geluid, wat je met wat overdrijving ook knallen zou kunnen noemen.)
Geluiden uit de aandrijflijn helpen je wel bij het aanleren van een subtieler koppeling-gebruik.
Zoals Edward al zegt: Als het knalt doe je iets niet goed (of er is iets stuk ... een meenemer die bijna op doordraaien staat of een kruisje met kaal metaal op metaal bijv.)
Groeten MarcS
Dank voor de vele reacties! Wat het rustig aan doen met de koppeling betreft, het is dan wel mijn eerste defender ooit, ik doe echt zo voorzichtig mogelijk, en zelfs dan hoor je het klappen. Dus volgens mij ligt het dan niet daar aan:) maar zijn er nog methoden om te testen waar het evt aan zou kunnen liggen?
Groeten, Bas Wesselink
Groeten, Bas Wesselink