olieverbruik (en eventueel zelfs daarbij horend compressieverlies) betekent niet altijd dat je zuigerveren en/of cilinderwand versleten is. Als zuigerveren vastzitten sluiten ze minder af, je cilinderwand gaat verglazen (ook door inbranden van olie) en je hebt iets compressie verlies en redelijk olieverbruik... bij mij heeft een kuurtje Forté (zie ander topic) goed geholpen.. het is goedkoper dan motor uit elkaar trekken en wellicht zelfs goedkoper dan compressietest laten doen....
Ik weet niet wat je Td5 gelopen heeft, maar slijtage als oorzaak lijkt me niet erg aannemelijk.
Ik vind het ook erg makkelijk om zondermeer altijd de schuld bij de leverancier te leggen, maar ik ben niet bij de afspraken vooraf geweest en weet dus niet hoe dat gegaan is.
Ik kan je alleen vertellen dat vrijwel geen van de tuners die een aangeleverde mapping in je auto laden vooraf een uitgebreid vitaliteitsonderzoek gaat doen. Als jij dan niet aangeef vooraf dat er problemen zijn (tegenvallend vermogen tov hoe hij hoort te zijn, olieverbruik, waterverbruik enz enz) dan wordt er niet van uit gegaan dat ze een slechte motor gaan tunen.... Wil je dat vitaliteitsonderzoek wel, dan moet je daar denk ik om vragen en bijhorend lappen
Defender 110 TD5 vragen over Performance intercooler
Re: Defender 110 TD5 vragen over Performance intercooler
Net contact gehad en vrijdag wordt de remap opnieuw bekeken en aangepast!
Probleem is dat je door mening van een ander soms op het verkeerde been gezet wordt. Ook door fouten van je huidige leverancier ebt het vertrouwen snel weg en ben je geneigd een ander die met een plausibel verhaal komt sneller te geloven?!
Ik heb nooit dramatisch veel olie hoeven bijvullen. Wat je wel zag is bij afdalen en daarna gasgeven zie je wel een klein beetje (witblauwe)rook...
De teveel aan brandstof gaan ze dan waarschijnlijk toch (ben er al eerder voor terug geweest) aanpassen:-)
Wordt vervolgd.....
Probleem is dat je door mening van een ander soms op het verkeerde been gezet wordt. Ook door fouten van je huidige leverancier ebt het vertrouwen snel weg en ben je geneigd een ander die met een plausibel verhaal komt sneller te geloven?!
Ik heb nooit dramatisch veel olie hoeven bijvullen. Wat je wel zag is bij afdalen en daarna gasgeven zie je wel een klein beetje (witblauwe)rook...
De teveel aan brandstof gaan ze dan waarschijnlijk toch (ben er al eerder voor terug geweest) aanpassen:-)
Wordt vervolgd.....
Laatst gewijzigd door Peu op 08 Nov 2015, 04:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Failing to prepare is preparing to fail!
Foto IC slang
Bas4cars heeft vandaag 2 x een andere map (via Bell UK) geladen en beide keren proef gereden nadien. Met de 2e map rookte de auto een stuk minder,....maar na een lange proefrit bleek hij ook beduidend minder fel?!
Het brutale scherpe randje was verdwenen....de mooie brul bij doortrekken was gesmoord. Kortom als je bij low revs verarmd wordt het mengsel op toeren ook minder. Je levert dan weer koppel en pekaas in
De olie in de IC slang is niet dramatisch en komt bij alle TD5's voor verzekerde Bas mij. Ook de carter druk is normaal voor een diesel. Kortom motor is gewoon in orde is mij verzekerd!
Maar de mapping is op mijn verzoek toch weer in de oude, krachtige (rook modus) terug gezet. Dan rijdt de auto het fijnst!
Wij kunnen weer rustig slapen. Alhoewel de APK tegenviel. 2 stuurkogels speling, wiellager geluid. Ik laat over 2 weken dit door hun fixen incl beurtje en ook eens echt uitlijnen!!
Het brutale scherpe randje was verdwenen....de mooie brul bij doortrekken was gesmoord. Kortom als je bij low revs verarmd wordt het mengsel op toeren ook minder. Je levert dan weer koppel en pekaas in
De olie in de IC slang is niet dramatisch en komt bij alle TD5's voor verzekerde Bas mij. Ook de carter druk is normaal voor een diesel. Kortom motor is gewoon in orde is mij verzekerd!
Maar de mapping is op mijn verzoek toch weer in de oude, krachtige (rook modus) terug gezet. Dan rijdt de auto het fijnst!
Wij kunnen weer rustig slapen. Alhoewel de APK tegenviel. 2 stuurkogels speling, wiellager geluid. Ik laat over 2 weken dit door hun fixen incl beurtje en ook eens echt uitlijnen!!
-
Waterrover
- Beheerder
Peu schreef:Bas4cars heeft vandaag 2 x een andere map (via Bell UK) geladen en beide keren proef gereden nadien. Met de 2e map rookte de auto een stuk minder,....maar na een lange proefrit bleek hij ook beduidend minder fel?!
Het brutale scherpe randje was verdwenen....de mooie brul bij doortrekken was gesmoord. Kortom als je bij low revs verarmd wordt het mengsel op toeren ook minder. Je levert dan weer koppel en pekaas in![]()
Wat een gesjoemel met de software, hopelijk gaan ze de Land Rovers niet extra controleren? Maar of het ooit zover komt......we leggen gewoon een rookgordijn
Waterrover schreef:Wat een gesjoemel met de software, hopelijk gaan ze de Land Rovers niet extra controleren? Maar of het ooit zover komt......we leggen gewoon een rookgordijn
Dat gaat er wel van komen, maar dan vooral bij lage bijtelling auto's die die lage bijtelling te danken hebben aan de uitstootnorm.
Kennis van mij rijdt ook zo'n 7% auto die gewoon gechipped naar meer vermogen (en dus uitstoot) dan de 25% variant.
De gemiddelde LaRo viel toch al in milieuklasse Z dus daar kun je weinig aan verkloten
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Waterrover schreef:Wat een gesjoemel met de software, hopelijk gaan ze de Land Rovers niet extra controleren? Maar of het ooit zover komt......we leggen gewoon een rookgordijn
Ach, 't scheelt maar één letter... Land Rover <-> Land Roker
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
-
Landmarcs
Waterrover schreef:Peu schreef:Bas4cars heeft vandaag 2 x een andere map (via Bell UK) geladen en beide keren proef gereden nadien. Met de 2e map rookte de auto een stuk minder,....maar na een lange proefrit bleek hij ook beduidend minder fel?!
Het brutale scherpe randje was verdwenen....de mooie brul bij doortrekken was gesmoord. Kortom als je bij low revs verarmd wordt het mengsel op toeren ook minder. Je levert dan weer koppel en pekaas in![]()
Wat een gesjoemel met de software, hopelijk gaan ze de Land Rovers niet extra controleren? Maar of het ooit zover komt......we leggen gewoon een rookgordijn
Als ik het zo lees is deze "remap" niet echt "het einde". Misschien is de standaard instelling zo beroerd nog niet, en/of zijn de remaps die Hugo"quadraat" leverde beter afgestemd op wat de Td5 kan leveren.
"Kortom als je bij low revs verarmd wordt het mengsel op toeren ook minder. Je levert dan weer koppel en pekaas in" klinkt mij als een nogal "primitieve" keuze voor meer of minder brandstof over de hele toeren-range en dat is een "remap" die je vroeger ook met een ouderwetse inspuit-pomp kon doorvoeren, gewoon een beetje verder op-schroeven.
En ... met dit soort aanpassingen zou ik het niet gek vinden als er ook echt controles komen op after-sales "gesjoemel". Eerst de fabrikant z'n gesjoemel alten corrigeren en daarna is de individuele sjoemelaar aan de beurt.
Groeten MarcS
VeeTee schreef:Ach, 't scheelt maar één letter... Land Rover <-> Land RokerWaterrover schreef:Wat een gesjoemel met de software, hopelijk gaan ze de Land Rovers niet extra controleren? Maar of het ooit zover komt......we leggen gewoon een rookgordijn![]()
![]()
- JoostKenya
Peu schreef:Kortom als je bij low revs verarmd wordt het mengsel op toeren ook minder. Je levert dan weer koppel en pekaas in![]()
Dat is in principe niet zo. Injector openingstijden worden in de TD5 bepaald als functie van het toerental en andere interne grootheid die oa weer een functie is van de gaspedaal stand. Zie de TD5 voorbeeld map hieronder:
Een klein beetje meer turbo druk kan het roken ook verminderen.