Als je bereid bent zo'n bedrag neer te leggen kun je beter een vgt turbo van alive tuning pakken.
Je hebt een veel hogere efficiëntie in vergelijking met de standaard turbo.
anders de turbo van marktplaats, met een alive ultimate intercooler. De intercoolers van allisport scheuren bij het begin en het einde van intercooler, simpelweg omdat het gelast is. Als je een intercooler pakt waar het cnc gefreesd is kan het hier niet scheuren.
walter,
Defender 110 TD5 vragen over Performance intercooler
Re: Def, ??, Td5: vragen over Performance intercooler..
WAT een DIKKE onzin!!!! "het scheurt omdat het gelast is" Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op! In de rally heb ik alleen maar gelaste intercoolers en radiateurs gezien en daar gingen er weinig van kapot anders dan dat er een auto op gegooid werd.
Iets dat gelast is dat scheurt doet dat omdat er spanning in gelast is of te warm is geweest of wat dan ook. Dat is een constructiefout en dan hoor je gewoon een nieuwe te krijgen.
Ik adviseer TS om naar Bas4Cars te gaan, die heeft heel veel ervaring met tuning en kan je precies vertellen wat wel en wat niet aan te raden is. Mocht je dan nog op een ander willen kopen heb je iig een heleboel relevante info gehad van iemand met ervaring.
Iets dat gelast is dat scheurt doet dat omdat er spanning in gelast is of te warm is geweest of wat dan ook. Dat is een constructiefout en dan hoor je gewoon een nieuwe te krijgen.
Ik adviseer TS om naar Bas4Cars te gaan, die heeft heel veel ervaring met tuning en kan je precies vertellen wat wel en wat niet aan te raden is. Mocht je dan nog op een ander willen kopen heb je iig een heleboel relevante info gehad van iemand met ervaring.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Def, ??, Td5: vragen over Performance intercooler..
Dat krijg je te horen bij allisport als je er een koopt die vervolgens scheurt.. 
Re: Def, ??, Td5: vragen over Performance intercooler..
VGT turbo is een paar honde duurder maar wordt vanwege zwaardere thermische belasting door Verbeek afgeraden. Tevens heeft het blok inmiddels 190.000 km evaring...Walterke schreef:Als je bereid bent zo'n bedrag neer te leggen kun je beter een vgt turbo van alive tuning pakken.
Je hebt een veel hogere efficiëntie in vergelijking met de standaard
walter,
Failing to prepare is preparing to fail!
- JoostKenya
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
- Contact:
Re: Def, ??, Td5: vragen over Performance intercooler..
Wil je een beetje tunen, tot ongeveer 150-160 PK, dan kan je net zo goed voor weinig een standaard gebruikte turbo nemen en de rest van het budget in een intercooler stoppen. Wil je een nieuwe: Een nieuwe standaard turbo kost ongeveer 550 Euro.
Wil je wat meer tunen, tot 180 PK en ook meer koppel onderin, dan is een VGT tubo van bijvoorbeeld Bell Auto Service een mogelijkheid. Kost wel wat, ongeveer 1000 Euro. Maar past 1 op 1. En daar komt ook nog een intercooler bij.
Wil je 200 PK plus dan heb ik van een specialist begrepen dat dat met het standaard huis, de Garrett 2052, eigenlijk niet kan. Dan moet je iets groters!
De gebruikelijke vervangings turbo's waarbij ook de uitlaat flens zo past zijn gebaseerd op een Garrett 2052 huis. Zelf heb ik na wat puzzelen een Garrett GT2056 gemonteerd en die werkt in de praktijk heel goed op de TD5. Het is geen idioot groot ding maar levert wel een bak meer lucht dan standaard. Je moet wel wat lassen en slijpen om de in en uitlaat pas te maken. Maar het leuke is dat deze turbo zelfs een fractie goedkoper is dan een nieuwe standaard landrover turbo. En hij levert toch veel meer lucht
Om het allemaal wat beter te begrijpen vond ik het leuk om wat met de Garrett boost adviser te spelen. Zie:
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ostadviser
Wil je wat meer tunen, tot 180 PK en ook meer koppel onderin, dan is een VGT tubo van bijvoorbeeld Bell Auto Service een mogelijkheid. Kost wel wat, ongeveer 1000 Euro. Maar past 1 op 1. En daar komt ook nog een intercooler bij.
Wil je 200 PK plus dan heb ik van een specialist begrepen dat dat met het standaard huis, de Garrett 2052, eigenlijk niet kan. Dan moet je iets groters!
De gebruikelijke vervangings turbo's waarbij ook de uitlaat flens zo past zijn gebaseerd op een Garrett 2052 huis. Zelf heb ik na wat puzzelen een Garrett GT2056 gemonteerd en die werkt in de praktijk heel goed op de TD5. Het is geen idioot groot ding maar levert wel een bak meer lucht dan standaard. Je moet wel wat lassen en slijpen om de in en uitlaat pas te maken. Maar het leuke is dat deze turbo zelfs een fractie goedkoper is dan een nieuwe standaard landrover turbo. En hij levert toch veel meer lucht
Om het allemaal wat beter te begrijpen vond ik het leuk om wat met de Garrett boost adviser te spelen. Zie:
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... ostadviser
Re: Def, ??, Td5: vragen over Performance intercooler..
via Verbeek kost de standaard LR Garret Turbo €1090,00 ex BTW en montageJoostKenya schreef:Wil je een beetje tunen, tot ongeveer 150-160 PK, dan kan je net zo goed voor weinig een standaard gebruikte turbo nemen en de rest van het budget in een intercooler stoppen. Wil je een nieuwe: Een nieuwe standaard turbo kost ongeveer 550 Euro.
Waar haal je die OE prijs vandaan??
Failing to prepare is preparing to fail!
- JoostKenya
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
- Contact:
Re: Def, ??, Td5: vragen over Performance intercooler..
Peu schreef: via Verbeek kost de standaard LR Garret Turbo €1090,00 ex BTW en montage
Waar haal je die OE prijs vandaan??
570 Euro Ex BTW.
http://www.paddockspares.com/pmf000040- ... r-td5.html
Inbouw is een paar uurtjes sleutelen op zaterdag ochtend?
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Defender 110 TD5 vragen over Performance intercooler
tja, dat zijn de nederlandse onderdelen prijzen.... reken op het dubbele van engeland.....
gone
- ToyRoverlander
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 20 Mei 2009, 10:58
Re: Defender 110 TD5 vragen over Performance intercooler
Voor exact hetzelfde onderdeel....
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
Re: Def, ??, Td5: vragen over Performance intercooler..
JoostKenya schreef:Peu schreef: via Verbeek kost de standaard LR Garret Turbo €1090,00 ex BTW en montage
Waar haal je die OE prijs vandaan??
570 Euro Ex BTW.
http://www.paddockspares.com/pmf000040- ... r-td5.html
Inbouw is een paar uurtjes sleutelen op zaterdag ochtend?
Scheelt dus idd de helft! Echter Sander kan mij direct helpen, kreeg een gratis leenauto mee én wat belangrijker is hij MOET dinsdagavond klaar zijn. Woensdag ga ik de Defender beletteren met 1 van onze accumerken en komt hij op een openhuis van een goede klant van mij te staan als promotie auto! Daarnaast ben ik door aankoop van een compressor koelkast gematst met gratis set HD veren en oe schokbrekers door hem! Moeilijk altijd dit soort dingen.....
Failing to prepare is preparing to fail!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten