Ik wilde de auto op deze manier verhogen:
http://store.toddcosuspensions.com/larodiiisls2.html
Algemeen, luchtvering technisch bekeken
-
Jasper Drenthe
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 04 Apr 2014, 19:08
- JoostKenya
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
- Contact:
Re: Algemeen, luchtvering technisch bekeken
Jasper Drenthe schreef:Ik wilde de auto op deze manier verhogen:
http://store.toddcosuspensions.com/larodiiisls2.html
OK, dan gaat voor en achter in een keer 2'' omhoog.
Let dan goed op dat zowel voor als achter de dempers de volle slag van de veer blijven maken, dat je voldoende uitgaande veerweg overhoudt en dat de bumpstops hun werk blijven doen.
In de beschrijving staat dat de front shock mounts verplaatst worden. Dat helpt hierbij.
Maar op het plaatje zie ik alleen 4 spacers. Ik zou verwachten dat er nog wat meer spullen in de kit moeten zitten.
Wat betreft die aanhanger is de beste oplossing die oplossing van ThijsK met die verlengde plaat.
Dat geeft wat extra buigend moment op de trekhaak. Maar er zit gerust heel wat marge in de trekhaakconstructie. Technisch gezien zie ik niet zoveel bezwaar.
Regeltechnisch gezien is er wellicht een probleem, maar daar heb ik geen verstand van.
-
Jasper Drenthe
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 04 Apr 2014, 19:08
Re: Algemeen, luchtvering technisch bekeken
Ik had een soortgelijke set gezien en kon die zo snel niet vinden op internet.
Maar de achterkant, daar komen dan spacers in.
De voorkant gewoon 2 inch verhogingsveren en rondom nieuwe schokdempers.
Dat is volgens mij de beste manier om de auto te verhogen. Zag ergens een goede set liggen van een bekend merk, maar kan het zo snel niet meer vinden.
De verlagingsplaat lijkt mij inderdaad de beste optie.
Maar de achterkant, daar komen dan spacers in.
De voorkant gewoon 2 inch verhogingsveren en rondom nieuwe schokdempers.
Dat is volgens mij de beste manier om de auto te verhogen. Zag ergens een goede set liggen van een bekend merk, maar kan het zo snel niet meer vinden.
De verlagingsplaat lijkt mij inderdaad de beste optie.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Algemeen, luchtvering technisch bekeken
de schokdemper zit bij de D 2 vooras vast met een " staafje" dat door het oog van de schokdemper steekt en aan weerszijden vertikaal vastgebout wordt. dit komt bovenop de spacer gemonteerd, vandaar die kuil in de spacers
gone
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten