Als ik de disco 2 wil verhogen. Luchtvering achter 2 inch verhogen en voor ook 2 inch omhoog. Dan staat die mooi recht maar is mijn trekhaak te hoog.
Hoe verlaag ik die 2 inch?
Had op het forum al wat gevonden van iemand die hem op duits kenteken had gezet, maar ik heb nog geen goede oplossing gevonden.
Trekhaak hoogte is nu perfect voor mijn aanhangers.
D2 '04 , TD5 : Auto verhogen, trekhaak verlagen
-
Jasper Drenthe
D2 '04 , TD5 : Auto verhogen, trekhaak verlagen
Laatst gewijzigd door Jasper Drenthe op 23 Sep 2014, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
sleen42
Re: Auto verhogen, trekhaak verlagen
Dat was ik,heb deze wel gevonden in eba duitsland
http://www.ebay.de/itm/Wechselschlitten ... 1e86713f36
Let op zie net dat dat alleen de slee is!!
of even googlen naar dixon bate
Jeroen
http://www.ebay.de/itm/Wechselschlitten ... 1e86713f36
Let op zie net dat dat alleen de slee is!!
of even googlen naar dixon bate
Jeroen
Discovery Td5 werk auto:-)
-
sleen42
Re: D2 '?? , ?? : Auto verhogen, trekhaak verlagen
gogelen;
http://www.ebay.co.uk/itm/Dixon-Bate-Br ... 461aa04133
ziet er ook prima uit met E-keurmerk
Jeroen
http://www.ebay.co.uk/itm/Dixon-Bate-Br ... 461aa04133
ziet er ook prima uit met E-keurmerk
Jeroen
-
Jasper Drenthe
Rammelen die dingen niet extreem?
Leuk, maar als je die klakkeloos op je bestaande trekhaak schroeft krijg je hem in Duitsland niet door de Tuv en in Nederland is er geen enkele verzekeraar die er in trapt. De constructie van de bestaande trekhaak is niet ontworpen om die hefboom die je erop bout te weerstaan.
Allerlei delen met E-keur aan elkaar bouten, de Dixon wordt trouwens net zo vaak zonder als met verkocht, maakt niet dat het eindproduct dus ook e-keur heeft.
Ik weet niet of er een complete Dixon Bate met E-keur is maar dat zou een oplossing kunnen zijn. Mits die dan ook daadwerkelijk 50mm lager komt. En dan zit ie nog te hoog aangezien hij standaard te hoog zit volgens sommigen.
Allerlei delen met E-keur aan elkaar bouten, de Dixon wordt trouwens net zo vaak zonder als met verkocht, maakt niet dat het eindproduct dus ook e-keur heeft.
Ik weet niet of er een complete Dixon Bate met E-keur is maar dat zou een oplossing kunnen zijn. Mits die dan ook daadwerkelijk 50mm lager komt. En dan zit ie nog te hoog aangezien hij standaard te hoog zit volgens sommigen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
sleen42
of sommigen hebben een te lage aanhanger 
sleen42 schreef:of sommigen hebben een te lage aanhanger
Het weekend met een standaard Hapert drie asser met kleine hoge druk wielen naar Brabant geweest, Lrch lampeerweekend en vandaag terug gereden met een 110, een grafsteen en een automaat erop. Achter een volledig standaard Disco IIa. Nergens last van.
In mijn ervaring houden alle aanhanger-fabrikanten dezelfde hoogte van de disselkop aan.
Edward van Vugt
-
sleen42
Ik zal zien dat ik een dezer dagen even een fotootje maak,het is allemaal niet schrikbarend maar zou de haak dus graag iets lager willen hebben net zoals de TS
Jeroen
Jeroen
sleen42 schreef:Ik zal zien dat ik een dezer dagen even een fotootje maak,het is allemaal niet schrikbarend maar zou de haak dus graag iets lager willen hebben net zoals de TS![]()
Jeroen
Dat snap ik en respecteer ik ook. Allen is dat lastiger dan je in eerste instantie zou denken. Zeker met een 2 inch verhoogde wagen die ook genoemd werd is dat niet eenvoudig.
Vandaar dat ik de spacers noemde voor de kar, die ook E-gekeurd te koop zijn, dat is wel simpel. Maar als dat met wisselende trekauto's en wisselende karren geen optie is wordt het een uitdaging.
Edward van Vugt
-
Jasper Drenthe
Waardeloos zeg, dat wordt dus geen verhoging...