Def '08 2,4Tdci : Lier aansluiten

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Def '08 2,4Tdci : Lier aansluiten

Berichtdoor Edward » 17 Sep 2014, 00:56

Roger B. schreef:ik vind een relais makkelijker plaatsen dan zo'n sleutel, maar het effect is gelijk..


Als je er een hebt die 400 ampere kan wel. Heb al heul veul van die dingen vervangen die er bij een willekeurige 4x4 boer ingezet zijn en er na een dag flink off roaden compleet uitgesmolten waren....... :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Def '08 2,4Tdci : Lier aansluiten

Berichtdoor Roger B. » 17 Sep 2014, 01:52

kom er in mijn werk ook regelmatig tegen die me even aan het werk houden..... heb je de massaschakelaar uitgezet, daarna weer aan.... en geen spanning meer op het voertuig.... zekeringen nameten enz enz om er achter te komen dat ie ineens geen contact meer maakt... paar keer heen en weer met die "sleutel" en dan heb je ineens weer spanning...... maar voor je dat ondekt de eerste keer ben je al een tijdje aan het klooien....
gone

gertjand
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 Jun 2011, 16:15

Re: Def '08 2,4Tdci : Lier aansluiten

Berichtdoor gertjand » 17 Sep 2014, 15:37

Heb er 1 van 1000 ampere dus moet goedkomen. Dacht hem op mijn accubak aan de kant van mijn voeten of aan de achterkant te doen. De allerlaatste vraag, echt, wat is de beste plek om de kabel naar de accubak door te voeren? Ik gok van voren eerst ergens naar de cabine en via binnen onder de matten door naar de accubak of direct via onder helemaal door naar de accubak?

grts
Defender Puma 110, 2.4

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Def '08 2,4Tdci : Lier aansluiten

Berichtdoor Edward » 17 Sep 2014, 15:38

Gewoon over het chassis naar de accubak en dan naar binnen. Ik laat hem meestal de kabel van de startmotor volgen.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Def '08 2,4Tdci : Lier aansluiten

Berichtdoor Roger B. » 17 Sep 2014, 16:07

aangezien je het over een kabel van een cm of 2 diameter hebt en een defender lijkt `onder de mat` me niet echt een goede oplossing... bovendien loopt origineel ook buitenlangs en gaat dat prima.... auto is al lek genoeg zonder extra gaten voor dikke kabels. :roll: :mrgreen:
gone

gertjand
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 Jun 2011, 16:15

Re: Def '08 2,4Tdci : Lier aansluiten

Berichtdoor gertjand » 17 Sep 2014, 17:08

Okido, dat klinkt easy! Stippen jullie vers geboorde gaten nog aan met een goedje tegen roest? En ff theoretisch. Ik heb een 1000 amp schakelaar. Stel, bijna onmogelijk, ik rijd de plus kabel kapot en die sluit kort op het chassis, dan gaat het toch behoorlijk mis in mijn accubak zonder zekering denk ik? Of fikt die schakelaar dan af? (of mijn hele auto :)).
Defender Puma 110, 2.4

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Def '08 2,4Tdci : Lier aansluiten

Berichtdoor Roger B. » 17 Sep 2014, 17:14

ligt er aan... als je alle tijd van de wereld hebt om te wachten tot dat droog is wel, gebruik je boorparkers dan is boren meteen vastschroeven en dan niet, meestal spuit ik de beugels en bevestiging wel nadien met bodycoat oid in. en anti roest bescherming in de vorm van een lak heeft weinig nut als er daarna een parker in gaat :roll:
gone


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten