Wat zit er onder mijn onderkant tegen roest?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.

Re: Wat zit er onder mijn onderkant tegen roest?

Berichtdoor Roger B. » 04 Jan 2015, 22:20

zonder behandeling van de reeds aanwezige roest zou ik geen dinitrolachtige behandeling doen, kans dat het gewoon verder roest, maar het door de laag smurrie niet meer zichtbaar is.... zou op zijn minst een roestomvormer gebruiken voordat je gaat afwerken en beschermen

Dinitrol wordt aangebracht zie dit en andere topics erover, geloof niet dat het zo te koop is maar dat zal iemand met ervaring met het spul je vast kunnen vertellen....

mijn enige ervaring (als ik het goede spul voor heb) is dat je er elke keer dat je aan zo'n auto werken moet, zeker in de zomer, tot aan je ondergoed vol mee zit :roll: :lol:
gone

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 04 Jan 2015, 22:27

Bij een dinitrol behandeling gaat er eerst dinitrol ml over/ in om de roest te stoppen daarna wordt de coating er over aan gebracht. In de hollendelen gaat dinitrol 1000 een wax achtig product. En wat Roger zegt over smurrie tot in de onderbroek :lol: dat valt reuze mee. Het zand wat altijd overal zit en in je haar ogen en ja zelfs je onderbroek terecht komt is erger dan het geplak van die "smurrie" :lol: :lol:

Greoet Jan, die de Defender ook in de Dinitrol heeft zitten.
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

ppw

Berichtdoor ppw » 04 Jan 2015, 22:31

Dynitrol ?
En je zou een pic met kenteken op zowel hier als prikkers kunnen zetten met oproep wie deze auto bezat, en er evt. Iets meer over kan vertellen ;)
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 04 Jan 2015, 22:51

dinitrol, dat is toch dat vaag groenig goudachtig beige plakspul of niet? vond het altijd drama als er weer zo'n duitser met zijn auto voor onderhoud kwam (die hadden dat er vaak van nieuw af aan onder laten spuiten.... troep plakt als de ziekte en van je huid af gaat eigenlijk alleen met oplosmiddel echt lekker
gone

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 04 Jan 2015, 23:03

ppw schreef:Dynitrol ?
En je zou een pic met kenteken op zowel hier als prikkers kunnen zetten met oproep wie deze auto bezat, en er evt. Iets meer over kan vertellen ;)

Ben het even kwijt PPW :(

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 04 Jan 2015, 23:04

Roger B. schreef:dinitrol, dat is toch dat vaag groenig goudachtig beige plakspul of niet? vond het altijd drama als er weer zo'n duitser met zijn auto voor onderhoud kwam (die hadden dat er vaak van nieuw af aan onder laten spuiten.... troep plakt als de ziekte en van je huid af gaat eigenlijk alleen met oplosmiddel echt lekker

Beetje lampolie gaat het er zo van af ;)

Groet Jan

ppw

Berichtdoor ppw » 04 Jan 2015, 23:07

gertjand schreef:Hallo alllemaal,

Sinds kort in bezit van een donkerblauwe 110 puma uit 2008. Bij de dealer gekocht en weet niet wie de eigenaar is en zij willen het niet graag vertellen volgens mij. Snap ik ook wel. Lastig is dat te achterhalen wat er allemaal met en aan de auto is gedaan. Het beurtenboekje zit er wel bij maar verder weinig historie :(

Ik probeer te achterhalen wat er op de onderkant zit. Het is droog, hard en mat zwart en geen hele dikke laag en zit overal.

Ik ga een lierbumper erop zetten en de schroeven van de bumper zijn er ook mee behandeld. Het ziet er wel fraai uit dus ik wil dat wat er nu op zit ook gebruiken om in te spuiten wat ik er onder ga zetten ter bescherming.

Iemand id'en?

Dank en fijne avond!

Gert Jan

P.S. Heb al een paar uur zitten neuzen en zoeken op internet maar het is niet vet achtig of zacht. Dus geen dinitrol, owatrol of navy russian volgens mij. Tectiel misschien heel dun?

&
@jan: ik bedoelde dat TS wellicht oproep kan posten met vraag wie deze auto bezat ;)
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 04 Jan 2015, 23:19

JanTD5 schreef:
Roger B. schreef:dinitrol, dat is toch dat vaag groenig goudachtig beige plakspul of niet? vond het altijd drama als er weer zo'n duitser met zijn auto voor onderhoud kwam (die hadden dat er vaak van nieuw af aan onder laten spuiten.... troep plakt als de ziekte en van je huid af gaat eigenlijk alleen met oplosmiddel echt lekker

Beetje lampolie gaat het er zo van af ;)

Groet Jan

ja of diesel of andere zooi die ik bij voorkeur niet de hele dag over mijn huid loop te smeren, maar op een broeierige dag icm modder en zand vind ik het ontzettende zooi op een auto als ik er aan moet werken
gone

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 04 Jan 2015, 23:21

Ah bedoel je dat, had het topic niet helemaal terug gelezen maar kom me de discussie nog herinneren ;) Dank al wat bedoelt ie nu :lol:

Groet Jan

Edward

Berichtdoor Edward » 04 Jan 2015, 23:23

De kwaliteit van ieder product is slechts zo goed als de verwerker. Heb auto's gezien met Dinitrol die erg netjes waren en ook plakhokken tot en met. Ken auto's die al 30 jaar netjes zijn en blijven en ken auto's waar ondanks de Dinitrol van alles afgerot is.

Dat alles zegt echter niks over het product. :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”