Zal morgen eens even meten wat de hoogte is,auto is ,volgens mij,gewoon standaard met luchtvering.Staat ook netjes recht, niet met de neus omlaag of omhoog Er zijn wel platen te krijgen die hem verder naar onder laten zakken,ik moet eerst maar eens meten wat de ideale hoogtemaat voor mij zou zijn.
Zal wel even bellen met mijn nieuwe vrienden,maar als het goed is en er zit een E-keurmerk in dan is hij eintragungsfrei.Alleen de ABE er bij hebben en meenemen
a;s het goed is wel, en een trekhaak met ABE hoef je niet "ein zu tragen" maar een kennis uit de landrover garage wereld in DLD zei dat ie maar twee dingen ALTIJD in het kenteken liet zetten bij de TUV: banden en trekhaak, ook die met ABE, dan was de montage ook afgedekt en kreeg je geen zeik met verzekering als er iets gebeurd.... ga dan er van uit dat ie dat uit ervaring zo doet....
mijn D2 had banden en bumper die niet conform de typegoedkeuring waren en niet eingetragen.... ben op de kop beland en die dikke stalen bumper bij een mercedes naar binnen gewerkt tot de achterbank..... geen kik van de blau-silbere rennleitung..... en dus ook niet van verzekeringen achteraf
Zo,net terug uit Dornumersiel en de trekhaak hoogte even gemeten. Van de grond tot bovenkant kogel is 54 cm.bij de Mercedes is het maar 43 cm!Spacer gaat niet lukken Edward want de koppeling zit onder de triangel gebouwd.En die er boven zetten gaat ook niet,zit je met de handrem en de remstang.Daar komt nog bij dat hij dan 14 cm lager zou komen,dat is weer wat teveel van het goede.Ga wel eens informeren bij de tuv of ik er een stalen plaat aan mag zetten die met 4 bouten aanhet trekhaakframe zit en waar dan weer de kogel aan vast zit met de 2 originele bouten.Als alternatief zou ik ook nog een zeer brede U balk kunnen gebruiken van20cm breed en dan de op staande kanten 3 cm of zo,dat is een stuk sterker als alleen een platte stalen plaat.
Ja,als zoiets zou passen dan lijkt mij zoiets wel wat.Ik denk dat de kogel ver genoeg naar achteren komt om niet onder de bumper te zitten .Zeker als ik de originele kogel zou gebruiken Dan kan ik zelfs meteen een kogelkoppeling met gelijk een vangmuil monteren,is altijd handig om een landbouwtrailer weg te zetten...