Ik overweeg een snorkel voor mijn defender TD5, 90% omdat het er "stoer" uitziet, maar los van het uiterlijk waar moet ik op letten bij de aankoop, waar zitten de verschillen, ik zag op het 4wd festival snorkels vanaf 160,- bij 4x4annaland , maar als ik rond kijk zie ik veel snorkels in tussen de 250 en 400,-
goedkoop is meestal duurkoop maar wil graag een onderbouwing voordat ik een keuze maak
Thankx en de groeten uit brabant
Def. '?? Td5: Welke Snorkel?
-
i4-muzique
Def. '?? Td5: Welke Snorkel?
nee gij trekt volle zallen
-
Roger B.
Re: Def. '?? Td5: Welke Snorkel?
prijsverschil zit in het design (en dus het merk), materiaalgebruik , en wellicht nog wat verschil in prestaties.
welke je ook kiest, als je wil dat ie beschermt tegen waterslag zul je meer moeten doen dan alleen dat di g tegen de buitenkant monteren... onder de motorkap is het luchtkanaal ook nie heul waterdichnie
welke je ook kiest, als je wil dat ie beschermt tegen waterslag zul je meer moeten doen dan alleen dat di g tegen de buitenkant monteren... onder de motorkap is het luchtkanaal ook nie heul waterdichnie
gone
- JoostKenya
Een snorkel is eigenijk helemaal niet zozeer bedoeld voor doorwadingen.
Het grote voordeel is dat je lucht aanzuigt van boven waar gemiddeld minder stof in zit.
Juist in droge gebieden heeft het een voordeel.
Ik heb op de puma een Mantec snorkel die prima voldoet. Is heel netjes gemaakt en kost bij Paddock minder dan 200 Euro:
http://www.paddockspares.com/pm040-mant ... -puma.html
Het grote voordeel is dat je lucht aanzuigt van boven waar gemiddeld minder stof in zit.
Ik heb op de puma een Mantec snorkel die prima voldoet. Is heel netjes gemaakt en kost bij Paddock minder dan 200 Euro:
-
Roger B.
zo stoffig is het hier doorgaans niet.... en dat stof houd je filter wel tegen (totdat het vol zit)
een keer net te diep of hard door een plas water richt forse schade aan .....ben sinds kort ervaringsdeskunsige helaas
een keer net te diep of hard door een plas water richt forse schade aan .....ben sinds kort ervaringsdeskunsige helaas
gone
Mocht je deze overwegen;
https://www.google.nl/search?q=defender ... B400%3B300
een veel gebruikt exemplaar, zet er dan eerst een goede laklaag op, de originele is waardeloos.
https://www.google.nl/search?q=defender ... B400%3B300
een veel gebruikt exemplaar, zet er dan eerst een goede laklaag op, de originele is waardeloos.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Roger B. schreef:prijsverschil zit in het design (en dus het merk), materiaalgebruik , en wellicht nog wat verschil in prestaties.
waterslag???
anyway, idd Paddock voor weinig, wel verder afkitten!
en door motor te laten lopen en je snorkel te smoren weet je of hij lucht/waterdicht is
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
JoostKenya schreef:Een snorkel is eigenijk helemaal niet zozeer bedoeld voor doorwadingen.
Als je een snorkel hebt vanwege het stof, dan komt er toch een cycloonfilter bij die dan voorkomt dat het stof in je luchtfilter komt?
En bij een snorkel voor doorwadingen is dat weer niet nodig.
Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
Die cycloon is niet per sé nodig. Ik heb hem er wel opstaan omdat ik dat nu eenmaal bij een tractor vind horen. Na een dag op de hei snap je wel waar dat ding voor is, dan staat er 30mm zand in de schaal.
Maar ik heb zat snorkels waterdicht gemaakt die er voor een vakantie oid opgezet zijn. Die waren kennelijk puur voor het stof, want water tegenhouden deden ze niet. Daarom is het ook zo belangrijk om als je een 2ehands wagen koopt de snorkel te testen vóór je gaat zwemmen.
Elk blok is namelijk echt kapot na een waterslag.
Maar ik heb zat snorkels waterdicht gemaakt die er voor een vakantie oid opgezet zijn. Die waren kennelijk puur voor het stof, want water tegenhouden deden ze niet. Daarom is het ook zo belangrijk om als je een 2ehands wagen koopt de snorkel te testen vóór je gaat zwemmen.
Elk blok is namelijk echt kapot na een waterslag.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968