vacuum schakelt alleen het middensper, hoog laag gaat met een pookje net als bij defenders en discos.
sper lijkt me ook niet gerelateerd aan te lage snelheid.
volgens mij was al zeker dat het diff gespert stond
oneten, '85 V8 lampje sper blijft aan
Re: oneten, '85 V8 lampje sper blijft aan
reits135 schreef:Ik krijg de diflock erniet uit!! en weet niet hoe evt de werking is met die rode en gele buisje
Wijst toch op 2(achter wiel)-4wiel series
En niet permanent 4x4? Weet niet
Hoe hoog/laag daarbij zit.. Ben pas aan m'n derde 110 bezig
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
Re: oneten, '85 V8 lampje sper blijft aan
Poost eens een foto van de binnenzijde van je 110, uiteraard van je poken(omgeving).
Zit je ergens in de buurt van de lijn Gouda-Utrecht- Amesfoort?
wat bedoel je nou met " die rode en gele buisjes" ?
zijn dat pookknoppen, zoals pww aangeeft die voorkomen in een series landrover,
https://www.google.nl/search?q=land+rov ... B400%3B300
of totaal iets anders?
Zit je ergens in de buurt van de lijn Gouda-Utrecht- Amesfoort?
wat bedoel je nou met " die rode en gele buisjes" ?
zijn dat pookknoppen, zoals pww aangeeft die voorkomen in een series landrover,
https://www.google.nl/search?q=land+rov ... B400%3B300
of totaal iets anders?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: oneten, '85 V8 lampje sper blijft aan
Probleem is opgelost. Vacuum-unit is lek en de sensor(141 SA lucas) zit muurvast(kogeltje) Alles eruit gehaald en nieuwe besteld. Kan nu de sper soepel met de hand bedienen. Vandaag hoop ik nieuwe onderdelen te krijgen en is alles weer zoals het hoort.
Nu nog het gas eruit en naar de RDW voor geel kenteken en rijden maar
Nu nog het gas eruit en naar de RDW voor geel kenteken en rijden maar
Re: oneten, '85 V8 lampje sper blijft aan
reits135 schreef:Probleem is opgelost. Vacuum-unit is lek en de sensor(141 SA lucas) zit muurvast(kogeltje) Alles eruit gehaald en nieuwe besteld. Kan nu de sper soepel met de hand bedienen. Vandaag hoop ik nieuwe onderdelen te krijgen en is alles weer zoals het hoort.
Nu nog het gas eruit en naar de RDW voor geel kenteken en rijden maar
En nou loopt ie ineens ook harder dan 70 of doet ie dat nog steeds niet?
Want dan is er wel meer aan revisie toe........
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: oneten, '85 V8 lampje sper blijft aan
Dat was mijn gedachte ook, maar door waarschijnlijk het demonteren van diverse onderdelen van z'n bak zal dat chekken effe niet kunnen , denk ik zo.
Maar ben idd ook benieuwd of straks ook z'n snelheidsprobleem is opgelost.
Maar ben idd ook benieuwd of straks ook z'n snelheidsprobleem is opgelost.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Arthur 110
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 28 Jun 2008, 08:52
Re: oneten, '85 V8 lampje sper blijft aan
Als je inderdaad vacuum bediening hebt dan heb je -net als ik- een LT95 bak, van 1983 tot 1986 gebruikt in de 110 V8. Het sper mechanisme is nogal (fout)gevoelig.
Als je het gewone standaard achterdifferentieel (zonder sper) hebt:
Als je zeker wilt zijn dat het lampje onterecht brandt dan 1 achterwiel van de grond en onder de auto liggend de achterste cardanas proberen rond te draaien. Als dat lukt (het opgetilde wiel draait dan mee) dan brand het sper lampje onterecht. Als het niet lukt dan is dus de voorste cardan as gekoppeld aan de achterste en omdat de voorste wielen op de grond staan krijg je de achterste as niet rondgedraaid.
Als hij inderdaad gespert is zou ik er zeker niet meer mee gaan rijden op verharde wegen maar eerst repareren.
Repareren/inspecteren van het mechanisme gaat verreweg het makkelijkst door de vloerplaten los te halen voor de voorstoel boven de bak. Theoretisch kan het van onderaf maar dan moet je alles op de tast doen.
Als je het gewone standaard achterdifferentieel (zonder sper) hebt:
Als je zeker wilt zijn dat het lampje onterecht brandt dan 1 achterwiel van de grond en onder de auto liggend de achterste cardanas proberen rond te draaien. Als dat lukt (het opgetilde wiel draait dan mee) dan brand het sper lampje onterecht. Als het niet lukt dan is dus de voorste cardan as gekoppeld aan de achterste en omdat de voorste wielen op de grond staan krijg je de achterste as niet rondgedraaid.
Als hij inderdaad gespert is zou ik er zeker niet meer mee gaan rijden op verharde wegen maar eerst repareren.
Repareren/inspecteren van het mechanisme gaat verreweg het makkelijkst door de vloerplaten los te halen voor de voorstoel boven de bak. Theoretisch kan het van onderaf maar dan moet je alles op de tast doen.
Re: oneten, '85 V8 lampje sper blijft aan
De sper is weer in orde,het vacuum-unit was lek.
Een nieuwe erop gezet en schakeld weer zoals het hoort.
Zit nu te wachten op de post voor de nieuwe sensor(141 SA van Lucas)
alles zal dan weer werken zoals het hoort.
nu nog overwegen of verkopen of restaureren
Een nieuwe erop gezet en schakeld weer zoals het hoort.
Zit nu te wachten op de post voor de nieuwe sensor(141 SA van Lucas)
alles zal dan weer werken zoals het hoort.
nu nog overwegen of verkopen of restaureren
Re: oneten, '85 V8 lampje sper blijft aan
Laro weer helemaal in orde.
Sper en sperlampje werken 100%
Met dank aan het forum en dhr Vis
Sper en sperlampje werken 100%
Met dank aan het forum en dhr Vis
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten