DEF '94 300 Tdi: plaats en draad temp. en druk sensor

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Hcpu
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 Sep 2014, 16:36

DEF '94 300 Tdi: plaats en draad temp. en druk sensor

Berichtdoor Hcpu » 01 Sep 2014, 18:12

Hierbij een vraagje met betrekking tot druk- en temperatuursensoren.
Op dit moment ben ik bezig een 300tdi in te bouwen vanuit een '94 er Defender in een Oneten hcpu. Omdat ik wat meer controle op de motor wil houden dan alleen de waarschuwingslampjes wil ik hier een oliedruk - en temperatuurmeter bij plaatsen. Hiervoor zijn een paar mogelijkheden voor het plaatsen van de sensoren, maar 1 van de vragen die ik hierbij tegenkom is de locatie van de sensoren. Vlak bij de oliepeilstok zit een plug in het cilinderblok waarvan ik in de handboeken de functie niet van kan terugvinden. Weet iemand welke functie deze plug heeft en of hier eventueel een oliedruk of temperatuursensor in geplaatst kan worden.

De volgende vraag is op welke druk schakelt de oliedrukschakelaar die in het oliefilter huis is geplaatst?

Dan de laatste vraag, welke draad wordt er gebruikt bij de oliedrukschakelaar en de watertemperatuursensor in het watertermostaathuis?

Vast bedankt voor jullie reacties.
Marius
Laatst gewijzigd door Hcpu op 01 Sep 2014, 22:21, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: DEF 300tdi bjr 94

Berichtdoor Edward » 01 Sep 2014, 19:29

wat de beste plek is voor de sensoren bij een 300tdi durf ik je zo niet te zeggen, ik haal het bij mijn Puma bij de originele oliedrukschakelaar weg met een t stukje waarin de tempsensor zit. Maar voor het signaal naar je dash te brengen is de dunste snoer genoeg. Ik gebruik 1.5mm2 maar da's alleen omdat ik niet dunner heb. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
ToyRoverlander
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 Mei 2009, 10:58

Re: DEF 300tdi bjr 94

Berichtdoor ToyRoverlander » 01 Sep 2014, 19:34

Voor de oliedruksensor zou ik een t-stuk bij de huidige sensor doen en daar die andere sensor bijdoen. Voor de watertemp sensor, zit er in het termostaathuis niet nog een optie voor een extra sensor? Qua draad is 1mm2 al ruim genoeg.
De oliedrukschakelaar voor het lampje laat het lampje al uitgaan bij heeel weinig druk, weet niet hoeveel maar het is over het algemeen niet veel, nog geen 0.5bar.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

Hcpu
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 Sep 2014, 16:36

Re: DEF 300tdi bjr 94

Berichtdoor Hcpu » 01 Sep 2014, 21:26

Bedankt voor de reacties zover. Maar met betrekking tot de draad bedoel ik de draad van de sensoren. Is dit 3/8 " x 1 mm of m10 x 1 mm.

Marius

Gebruikersavatar
ToyRoverlander
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 Mei 2009, 10:58

Re: DEF '94 300 Tdi: plaats en draad temp. en druk sensor

Berichtdoor ToyRoverlander » 02 Sep 2014, 09:45

Ik gok dat het geen metrische maat is, die worden hier vaak niet voor gebruikt. Ik zou het echt niet weten eerlijk gezegd wat het bij jouw blok is.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten