Def '91 200Tdi Aansluitingen brandstoftank en vlotter

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
rrooggiieerr
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 Mar 2010, 22:01
Locatie: Amsterdam

Def '91 200Tdi Aansluitingen brandstoftank en vlotter

Berichtdoor rrooggiieerr » 01 Sep 2014, 12:51

Afgelopen weekend heb ik de lekkende brandstoftank van mijn defender vervangen, een makkelijk klusje, maar toch heb ik een paar vraagjes waar jullie hopelijk antwoord op weten.

Het betreft een diesel tank WFE000190

Aan de rechter kant van de tank zitten drie aansluitingen.
1 vulopening
2 boven de vulopening (ontluchting?)
3 meer naar voren
Waar is die 3e aansluiting voor? Die zat bij mijn oude tank afgedopt, maar ik ben toch wel benieuwd. Ik zou hem anders wel willen gebruiken voor de aansluiting van mijn 2e tank, die gaat nu middels een T-koppeling via de slang van de ontluchting, maar en dedicated aansluiting is eigenlijk wel mooier.

Bij de vlotter (part PRC8463) zit ook een slangetje, ik vermoed dat dit de retourleiding van de motor is? En er zitten drie contactpunten op de vlotter, aarde, een rode en een witte aansluiting. De rode is (en was) niet aangesloten, waar dient die voor?

Ook twijfel ik nog over de betrouwbaarheid van de kurken seal rond de aansluiting aan de bovenkant van de tank, kan ik hier niet beter ook wat vloeibare pakking op doen?

Bedankt voor jullie antwoorden
Bijlagen
prc8463-1.jpg
vlotter, part nr. PRC8463
prc8463-1.jpg (23.71 KiB) 5846 keer bekeken
Laatst gewijzigd door rrooggiieerr op 01 Sep 2014, 13:24, 3 keer totaal gewijzigd.
Def 110 HCPU '91 200Tdi

Gebruikersavatar
Roger72
Berichten: 186
Lid geworden op: 06 Sep 2012, 21:37

Re: DEFENDER BJ? MOTOR?Aansluitingen brandstoftank en vlotte

Berichtdoor Roger72 » 01 Sep 2014, 12:53

Besloten vanaf vandaag wederom een poging te gaan wagen om de gebruikers op te voeden...

vermeld in de titel model, bouwjaar en zeker indien van toepassing motortype.....
Ik ben moderator-af.

Gebruikersavatar
rrooggiieerr
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 Mar 2010, 22:01
Locatie: Amsterdam

Re: Aansluitingen brandstoftank en vlotter bij 200TDi uit '9

Berichtdoor rrooggiieerr » 01 Sep 2014, 12:57

Ok, dank, bijdeze toegevoegd aan het onderwerp
Def 110 HCPU '91 200Tdi

Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 3074
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re: Def '91 200Tdi Aansluitingen brandstoftank en vlotter

Berichtdoor Erik Peters » 01 Sep 2014, 13:26

rrooggiieerr schreef:En er zitten drie contactpunten op de vlotter, aarde, een rode en een witte aansluiting. De rode is (en was) niet aangesloten, waar dient die voor

Vermoedelijk is de rode aansluiting bij oudere modellen in gebruik voor het waarschuwingslampje voor laag brandstofniveau. Op mijn 1984 110 2,25D had ik in ieder geval zo'n waarschuwingslampje op het dashboard en bij de latere 300 Tdi (1998) niet meer! Op de Td5 zit wel weer een waarschuwingslampje voor laag brandstofniveau.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Gebruikersavatar
rrooggiieerr
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 Mar 2010, 22:01
Locatie: Amsterdam

Re: Def '91 200Tdi Aansluitingen brandstoftank en vlotter

Berichtdoor rrooggiieerr » 01 Sep 2014, 13:38

Ik heb wel een waarschuwingslampje op mijn dashboard, die het gewoon doet, maar kan me voorstellen dat de trigger om die te laten branden ook via de niveau indicator kan worden gegeven op basis van het aanwezige volume. Misschien dat die rode aansluiting voor bepaalde typen niveau indicatoren is, en dus niet altijd gebruikt wordt.
Def 110 HCPU '91 200Tdi

ppw
Berichten: 1292
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

Re: Def '91 200Tdi Aansluitingen brandstoftank en vlotter

Berichtdoor ppw » 01 Sep 2014, 13:40

grappig, ikke ook last van een lekkende tank... sinds dinsdag jl... 70 liter weg overnight :roll: en woon bij je om de hoek.... toeval??
anyway:
eraf gehaald, was niet heeeel makkelijk ( D-shackles zaten in de weg) en was voorheen een V8. ik heb ook een 200tdi, waarbij de leiding van boven af zit .
links hab ik de orginele pomp zitten, met idd deze aanluiting van vlotter.
is volgens mij benzineniveau tankmeter/lampje lege tank, en massa,andere van plus pomp.
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Gebruikersavatar
rrooggiieerr
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 Mar 2010, 22:01
Locatie: Amsterdam

Re: Def '91 200Tdi Aansluitingen brandstoftank en vlotter

Berichtdoor rrooggiieerr » 01 Sep 2014, 14:19

Ik denk inderdaad toeval, want die van mij lekte al een tijdje, haarscheurtjes bij de vulopening. Als ik er niet meer dan 30 liter in gooide kon ik er dus wel mee rijden, maar voor lange afstanden is dat geen werkbare workaround. Het weghalen was bij mij ook niet zo makkelijk vanwege vastgeroeste bouten, veel aangekoekte rommel etc, maar dat is business as usual toch? Er zit geen pomp in de vlotter, het is een buisje dat de tank inloopt.

Ik ben eigenlijk voornamelijk benieuwd waar die derde aansluiting aan de rechter kant voor dient, en of ik die kan gebruiken voor de aansluiting van mijn extra tank.
Bijlagen
PRC8463.jpg
PRC8463.jpg (10.46 KiB) 5834 keer bekeken
Def 110 HCPU '91 200Tdi

Gebruikersavatar
ToyRoverlander
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 Mei 2009, 10:58

Re: Def '91 200Tdi Aansluitingen brandstoftank en vlotter

Berichtdoor ToyRoverlander » 01 Sep 2014, 14:47

Als die op de oude tank afgedopt was, en er liep dus geen slang naar toe, zie ik geen reden waarom je die niet zou kunnen gebruiken voor je extra tank.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

ppw
Berichten: 1292
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

Re: Def '91 200Tdi Aansluitingen brandstoftank en vlotter

Berichtdoor ppw » 01 Sep 2014, 15:17

rechts?? ik heb rechts vulopening en ontluchting, bovenop de leiding naar pomp op blok, links de oude vlotter en daarnaast op chassis de pomp & filter van de orginele V8, met twee slangen (eentje retour) geloof niet dat een 200Tdi een retour heeft... ik iig niet :(
en ik heb deze tank besteld... vandaag of morgen binnen, niet duur btw ;)


Afbeelding
Afbeelding
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Gebruikersavatar
rrooggiieerr
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 Mar 2010, 22:01
Locatie: Amsterdam

Re: Def '91 200Tdi Aansluitingen brandstoftank en vlotter

Berichtdoor rrooggiieerr » 01 Sep 2014, 15:38

Mijn tank is zoals jou onderste afbeelding, zoals je ziet zitten daar rechts drie aansluitingen op, de voorste was bij mijn oude tank afgedopt. Achter zitten ontluchting en natuurlijk de vulopening. Als jou tank er uitziet zoals je eerste foto, en je wilt hem vervangen met de tank zoals in de onderste foto dan heb je volgens mij ook nog part nr. NTC2156 nodig

Overigens denk ik dat ik in mijn openings post de pick-up en retour door elkaar haal, retour is volgens mij boven op de tank, pick-up zit in de vlotter
Def 110 HCPU '91 200Tdi


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten