Ik kwam er vanmiddag achter dat er een behoorlijke plas water in de bagageruimte stond.
Gelukkig was het meeste van het water in de rubberenmat gelopen die we daar hebben liggen.
Dit is niet eerder voorgekomen, maar de auto heeft een aantal dagen achterover gestaan omdat we de voorkant tijdelijk op steunen hadden gezet.
Vermoedelijk is al het water vanaf het dak zo naar achter gelopen en via de boven kant van de deur naar binnen gelopen.
Nou zag ik dat er een technisch bulletin is "Rear end door seal - Water ingress" en hierin wordt gesproken over een extra dikke door seal.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben.
Ook zag ik dat er vaak gesproken wordt over het afstellen van de achterdeur, omdat deze na een aantal jaren gaat zakken i.v.m. het gewicht van de deur zelf en het reservewiel.
D2, ??, Td5 Lekkage achterdeur "Opgelost"
D2, ??, Td5 Lekkage achterdeur "Opgelost"
Laatst gewijzigd door atilgen op 29 Aug 2014, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Defender 130 TD5
88 Series III diesel
88 Series III diesel
Re: Lekkage achterdeur disco2
Smeer dat rubber, met name de bovenzijde, eens in met een redelijke dikke laag vaseline, dan weet je meer.
zolang je deur moeiteloos, lees het slot, nog in de sluitplaat valt, lijkt verzakking mi niet van toepassing.
zolang je deur moeiteloos, lees het slot, nog in de sluitplaat valt, lijkt verzakking mi niet van toepassing.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Roger B.
de deur kun ji in twee richtingen (min of meer) afstellen.
in de deur de bouten van de scharnieren iets lossen positie wijzigen en weer vast bepaald hoe hoog ie tov de slotpen valt, de slotpen is ook afstelbaar (een beetje).
de scharnierbouten aan de carrosserie en slotpen kunnen gebruikt worden om de deur dieper in de carrosserie te stellen al dan niet geheel of alleen bovenaan.
de deur rubber sluit goed als je een velletje papier er net nog tussenuit getrokken krijgt zonder dit te scheuren.
ik zou niet met vaseline gaan knoeien.... vettigheid waar je hooguit tijdelijk effect me bereikt, waar stof en troep in blijft kleven en je met kleren en haren in blijft hangen...
in de deur de bouten van de scharnieren iets lossen positie wijzigen en weer vast bepaald hoe hoog ie tov de slotpen valt, de slotpen is ook afstelbaar (een beetje).
de scharnierbouten aan de carrosserie en slotpen kunnen gebruikt worden om de deur dieper in de carrosserie te stellen al dan niet geheel of alleen bovenaan.
de deur rubber sluit goed als je een velletje papier er net nog tussenuit getrokken krijgt zonder dit te scheuren.
ik zou niet met vaseline gaan knoeien.... vettigheid waar je hooguit tijdelijk effect me bereikt, waar stof en troep in blijft kleven en je met kleren en haren in blijft hangen...
gone
Roger B. schreef:ik zou niet met vaseline gaan knoeien.... vettigheid waar je hooguit tijdelijk effect me bereikt, waar stof en troep in blijft kleven en je met kleren en haren in blijft hangen...
Nou weet ik dat jij turnervaardigheden hebt waar ik niet van durf te dromen, maar hoe je bij een D2 met je kleren langs de bovenkant van de deurrubber weet te wrijven is mij een raadsel???
Met een salto en een dubbele schroef de wagen inspringen?
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Ik ga eerst even de deur afstellen.
Alvast bedankt voor de reacties.
Alvast bedankt voor de reacties.
Defender 130 TD5
88 Series III diesel
88 Series III diesel
-
Roger B.
Edward schreef:Roger B. schreef:ik zou niet met vaseline gaan knoeien.... vettigheid waar je hooguit tijdelijk effect me bereikt, waar stof en troep in blijft kleven en je met kleren en haren in blijft hangen...
Nou weet ik dat jij turnervaardigheden hebt waar ik niet van durf te dromen, maar hoe je bij een D2 met je kleren langs de bovenkant van de deurrubber weet te wrijven is mij een raadsel???
Met een salto en een dubbele schroef de wagen inspringen?![]()
op de bumper staand, met open achterdeur om iets op het dak te binden, of het dak te wassen... of , jaja het wordt weer kouder, een muts op je hoofd?
gone
Hoi,
Dit probleem had ik afgelopen zomer ook. Ik ben toen naar Mesman gegaan in Cruqius, die heeft dat makkelijk gedaan en de achterdeur afgesteld, sindsdien nooit meer last van gehad.
Dit probleem had ik afgelopen zomer ook. Ik ben toen naar Mesman gegaan in Cruqius, die heeft dat makkelijk gedaan en de achterdeur afgesteld, sindsdien nooit meer last van gehad.
Discovery II (1999).
Sit back, relax and enjoy the view!
Sit back, relax and enjoy the view!
Die vaseline optie was uiteraard bedoeld als test.
Maar mooi dat afstellen de angel eruit haalt.
Maar mooi dat afstellen de angel eruit haalt.
110 HT 200 Tdi 1989.
Re: Lekkage achterdeur disco2 "Opgelost"
Vandaag de deur opnieuw afgesteld zoals Roger aangaf, en de lekkage was daarmee opgelost.
Bedankt voor alle reacties.
Bedankt voor alle reacties.
Defender 130 TD5
88 Series III diesel
88 Series III diesel