S3, '75 2,25D 5MB T-seals achterste krukas lagerblok

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
fenix2
Berichten: 814
Lid geworden op: 08 Jun 2012, 19:19
Contact:

S3, '75 2,25D 5MB T-seals achterste krukas lagerblok

Berichtdoor fenix2 » 25 Aug 2014, 20:45

Hi mede sleutelaars,

is er een truukje dat voorkomt dat mijn nieuwe T-seals kapot gaan bij montage? het past erg krap namelijk en de randjes waar de seal langs moet, zijn best scherp...

Fenna
Afbeelding

Gebruikersavatar
fenix2
Berichten: 814
Lid geworden op: 08 Jun 2012, 19:19
Contact:

Re: [2,25D 5MB] T-seals achterste krukas lagerblok

Berichtdoor fenix2 » 25 Aug 2014, 21:23

gevonden :D

Via de zoekfunctie een upload gevonden van Rob Stewart over de achterste krukas keerring met een erg verhelderende afbeelding. Of je neemt even de moeite om het WPH in te kijken en daar staat het ook ...
aan weerszijden van de uitsparing voor het lagerblok komt een afgeschuind richtblokje om de T-seals op hun plek te dwingen.

heeft iemand die toevallig liggen voor een 2,25D 5 hoofdlager blok? anders fabriek ik ze van de week zelf wel.

Fenna
Afbeelding

Gebruikersavatar
fenix2
Berichten: 814
Lid geworden op: 08 Jun 2012, 19:19
Contact:

Re: [2,25D 5MB] T-seals achterste krukas lagerblok

Berichtdoor fenix2 » 31 Aug 2014, 20:58

Hi allen,

even een update:
Vandaag heb ik met geleende geleide blokjes (special tool 270304) het lagerblok met de nieuwe T-seals zo op zijn plekje gefloept :)

Fenna
Afbeelding

Gebruikersavatar
Timo Roovers
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 Mei 2013, 20:16

Re: S3, '75 2,25D 5MB T-seals achterste krukas lagerblok

Berichtdoor Timo Roovers » 04 Sep 2014, 12:55

Hallo Fenna,

Ik zie dat het gelukt is maar voor degene die het zonder geleideblokjes moeten doen is hier een manier die (in elk geval voor mij) ook werkt.

je hebt 2 lijmklemmen nodig en 2 vlakke staalplaatjes, zonder bramen!
Deze klem je om de seals met de lijmklemmen. Zorg dat de plaatjes gelijk liggen met het blok en lijn het geheel op. Vervolgens sla je met een nylon hamer oid het blok met de seals in het onderblok.

Als je dit allemaal nauwkeurig en voorzichtig doet beschadig je de seals niet.

Uiteraard is de montage vele malen makkelijker met geleideblokjes maar dat spreekt denk ik voor zich.
Timo
Land Rover SIII 88" 2.5NA 1971
Land Rover Freelander 1.8i S Wagon 2001


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten