goeden avond.
ik ben van plan om mijn landrover 109 series 3 om te gaan bouwen, maar zit met een paar vragen.
ik heb nu een 2,25 benzine blok met bijbehorende transmissie en assen, en ik wil graag naar een Discovery1 200tdi met Lt77 enLt230 versnellingsbak, en om het meteen maar goed te doen ook de assen.
waar ik inmiddels achter ben;
Discovery 200 tdi motor zou moeten passen op bestaande steunen, in/uitlaat spruitstuk moet ik veranderen/verwisselen voor een Defender uitvoering.
Discovery LT77/LT230 versnellingsbak, steunen moeten aangepast.
Discovery assen moeten omgebouwd worden naar bladveren, achteras is niet zo'n probleem, vooras meer werk aangezien je stuurstang vast loopt op je bladveren, ook daar heb ik al een oplossing voor.
aandrijfassen moeten aangepast worden in de lengte.
rembekrachtiging moet aangepast worden naar schijfremmen door middel van defender master cilinder inbouwen in series bekrachtiger.
mijn vraag op dit moment is, past deze motor/versnellingsbak combi zo in een series of moet ik een ander/korter koppelingshuis hebben, en past de ingaande as van de versnellingsbak dan nog?
mocht ik nog andere dingen over het hoofd zien dan hoor ik dat ook graag natuurlijk.
Groet, M.Koopman
S3 '?? ombouw 2.25 b naar 200tdi met lt77 versnellingsbak
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: ombouw 2.25 benzine naar 200tdi met lt77 versnellingsbak
langer of korter koppelingshuis dan moet ingaande as van de bak ook langer of korter lijkt me
waarom assen ombouwen naar bladveren? gelijk ombouwen op schroefveren
is het niet makkelijker een defender 200Tdi te kopen (wellicht nog goedkoper ook)
waarom assen ombouwen naar bladveren? gelijk ombouwen op schroefveren
is het niet makkelijker een defender 200Tdi te kopen (wellicht nog goedkoper ook)
gone
Re: ombouw 2.25 benzine naar 200tdi met lt77 versnellingsbak
daar was ik al bang voor.
bladveren bevallen mij prima, plus dat de ombouw naar schroefveren helemaal een grote klus is.
defender 200tdi blok past niet zo makkelijk in een series vanwege de lage montage van de brandstof pomp, deze zou vast lopen op het chassis.
bladveren bevallen mij prima, plus dat de ombouw naar schroefveren helemaal een grote klus is.
defender 200tdi blok past niet zo makkelijk in een series vanwege de lage montage van de brandstof pomp, deze zou vast lopen op het chassis.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: ombouw 2.25 benzine naar 200tdi met lt77 versnellingsbak
nee ik bedoelde de series weg en defender 200tdi er voor terug.
geen idee of de pomp van een disco zo veel anders zit dan die van een def 200tdi...
weet dat de turbo bij de disco omlaag en bij de def omhoog gemonteerd zit, en dat het distributiehuis anders is, maar dacht dat dat meer vanwege de plek van de waterpomp/fanwas
geen idee of de pomp van een disco zo veel anders zit dan die van een def 200tdi...
weet dat de turbo bij de disco omlaag en bij de def omhoog gemonteerd zit, en dat het distributiehuis anders is, maar dacht dat dat meer vanwege de plek van de waterpomp/fanwas
gone
Re: ombouw 2.25 benzine naar 200tdi met lt77 versnellingsbak
https://www.google.nl/search?q=discover ... B800%3B600
zonde hoor..

stel je vraag anders ook even op de prikpagina, daar hebben een aantal jongens deze conversie al eerder gedaan.
volgens mij zit de inspuitpomp bij een disco als een defender 200 tdi op exact dezelfde locatie.
bedoel je niet de dynamo?
- die kan bij een discoversie ook linksboven zitten, dus links naast de waterpomp, terwijl de dynamo bij een def 200 tdi rechts/rechtsonder zit nabij de stuurbekrachtigingspomp, wat zou kunnen bijten met je chassisbalk.
zonde hoor..
stel je vraag anders ook even op de prikpagina, daar hebben een aantal jongens deze conversie al eerder gedaan.
volgens mij zit de inspuitpomp bij een disco als een defender 200 tdi op exact dezelfde locatie.
bedoel je niet de dynamo?
- die kan bij een discoversie ook linksboven zitten, dus links naast de waterpomp, terwijl de dynamo bij een def 200 tdi rechts/rechtsonder zit nabij de stuurbekrachtigingspomp, wat zou kunnen bijten met je chassisbalk.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
- GJ Disco 300 Tdi
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 24 Jun 2013, 20:26
Re: ombouw 2.25 benzine naar 200tdi met lt77 versnellingsbak
edit
net als de link hier boven een hoop info waar je misschien wat aan hebt.
wel een ombouw van diesel naar 200tdi, dus redelijk wat verschil met een ombouw van af benzine gok ik..
Met zonder turbo. 200tdi in Serie:
http://www.glencoyne.co.uk/200di.htm
HOW TO met plaatjes:
http://www.glencoyne.co.uk/200di2.htm
En de rest van die site is ook wel interessant. net een uur op zitten rondneuzen terwijl ik een Disco1 rijd.
http://www.glencoyne.co.uk/index.html
net als de link hier boven een hoop info waar je misschien wat aan hebt.
wel een ombouw van diesel naar 200tdi, dus redelijk wat verschil met een ombouw van af benzine gok ik..
Met zonder turbo. 200tdi in Serie:
http://www.glencoyne.co.uk/200di.htm
HOW TO met plaatjes:
http://www.glencoyne.co.uk/200di2.htm
En de rest van die site is ook wel interessant. net een uur op zitten rondneuzen terwijl ik een Disco1 rijd.
http://www.glencoyne.co.uk/index.html
Laatst gewijzigd door GJ Disco 300 Tdi op 23 Aug 2014, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Disco 1994 300TDI
Re: ombouw 2.25 benzine naar 200tdi met lt77 versnellingsbak
Volgens het artikel in de 3de link zit er dus wel degelijk een verschil in de positie van de inspuitpomp van een disco versus een def tdi uit voering.
http://www.glencoyne.co.uk/tdipage1.htm
http://www.glencoyne.co.uk/tdipage1.htm
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
- GJ Disco 300 Tdi
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 24 Jun 2013, 20:26
Re: ombouw 2.25 benzine naar 200tdi met lt77 versnellingsbak
hij wil een Disco versie monteren.. hoog dus.
Disco 1994 300TDI
Re: ombouw 2.25 benzine naar 200tdi met lt77 versnellingsbak
bedankt voor de reacties, ik zal die sites eens uit gaan pluizen.
en zal even een bericht plaatsen op de prikkerspagina.
reden dat ik de series ombouw in plaats van dat ik een defender koop, is dat ik dan weer verplicht ben wegenbelasting te gaan betalen, en dat ga ik financieel niet trekken. plus dat het een hobby auto is die op die manier wel erg veel gaat kosten ten opzichte van de kilometers die ik er mee rij.
en zal even een bericht plaatsen op de prikkerspagina.
reden dat ik de series ombouw in plaats van dat ik een defender koop, is dat ik dan weer verplicht ben wegenbelasting te gaan betalen, en dat ga ik financieel niet trekken. plus dat het een hobby auto is die op die manier wel erg veel gaat kosten ten opzichte van de kilometers die ik er mee rij.
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: ombouw 2.25 benzine naar 200tdi met lt77 versnellingsbak
M.Koopman schreef:reden dat ik de series ombouw in plaats van dat ik een defender koop, is dat ik dan weer verplicht ben wegenbelasting te gaan betalen, en dat ga ik financieel niet trekken. plus dat het een hobby auto is die op die manier wel erg veel gaat kosten ten opzichte van de kilometers die ik er mee rij.
Zet dan aan het eind van de rit eens al de kosten die je gemaakt hebt op een rij ...
Ik ken iemand die een oudere 109 opknapte (toentertijd niet eens zo oud) ... en uiteindelijk tot de conclusie kwam dat ie beter een 110 nieuw had kunnen kopen (en dat uiteindelijk ook deed).
Wegenbelasting kan je ook "sparen" door slim te schorsen.
Groeten MarcS
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten