D2, '??, Td5 : O ring oliefilterhuis-motorblok

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re: O ring

Berichtdoor Edward » 24 Aug 2014, 18:44

Veel dealers die je niet kennen of waar je verder nooit komt hebben niet zo'n zin om een nummer op te zoeken dat vervolgens in de UK besteld gaat worden. Wellicht niet klantvriendelijk, maar ik kan wel begrijpen dat een medewerker daar geen zin meer in heeft. Of dat nou terecht is of niet. :roll: :roll:

Als ik bij mijn dealer kom, waar de wagens al geruime tijd niet meer in onderhoud zijn omdat ik de broekriem moet aanhalen, heeft Jonathan alle tijd voor mij en ik kijk gewoon gezellig mee op het scherm. :lol: :lol: Onder het genot van een grote bak koffie uiteraard.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 24 Aug 2014, 19:52

Het is natuurlijk zo dat de magazijnmedewerker (de nodige) tijd kwijt is met het opzoeken van het betreffende onderdeeltje en ook al wordt het o-ringetje daar dan wel besteld/gekocht; veel zal er niet aan verdiend worden. Het kan dus niet uit. Het is natuurlijk niet klantvriendelijk, maar zeg dan gewoon eerlijk dat je er geen zin aan hebt en dat het te veel moeite is.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 24 Aug 2014, 20:38

Erik Peters schreef:Het is natuurlijk zo dat de magazijnmedewerker (de nodige) tijd kwijt is met het opzoeken van het betreffende onderdeeltje en ook al wordt het o-ringetje daar dan wel besteld/gekocht; veel zal er niet aan verdiend worden. Het kan dus niet uit. Het is natuurlijk niet klantvriendelijk, maar zeg dan gewoon eerlijk dat je er geen zin aan hebt en dat het te veel moeite is.

Precies, zeg dan gewoon dat je lak hebt aan klanten. Als ze je goed helpen met een klein K-ringtje (uhh het was een O-ringetje), dan kom je waarschijnlijk ook terug voor iets waar ze wel wat mee verdienen. Bovendien ... als die magazijn-man die tijd dat ie met bet opzoeken van het O-ringetje bezig geweest was uit z'n neus gaat eten ... dan worden zijn nuttige uren alleen maar duurder, en heel snel is ie gewoon overbodig omdat ie te duur is.

Wanneer ik dan kijk naar de lokale ijzerwinkel: Ga ik daarheen voor een paar schroefje oid en heb ik lastige wensen dan hebben ze alle tijd, trekken alle laatjes open en ik ga dan uiteindelijk met het gewenste de deur uit na betaling van € 0,62 (of een ander bedrag waarvoor je die schroefjes nooit had kunnen maken laat staan verkopen). Dat is natuurlijk nauwelijks een economisch verantwoorde afhandeling ... maar ik ga daar dan ook heen als ik een buis kit nodig heb (ook al is die bij de bouwmarkt een paar dubbeltjes goedkoper) of als ik bijv. een schuurmachine nodig heb (waarschijnlijk is die schuurmachine nog beter/goedkoper als bij de bouwmarkt ook).

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 24 Aug 2014, 20:53

toch klopt Edwards eerste deel van het verhaal wel, en is dat vanuit de dealer gezien nog begrijpelijk ook... meer en meer worden onderdelen goedkoper via het net besteld, en als je dan als dealer gebruikt wordt voor het uitzoeken welk onderdeel het is, om dat dan niet te leveren omdat de klant het elders besteld.... dan krijg je daar inderdaad wel eens genoeg van lijkt me... (of het de juiste manier is om dan te doen alsof je het niet vinden kunt is een ander verhaal)

deels kun je dat oplossen door je klant geen onderdeelnummers te verstrekken als deze belt voor een onderdeel, maar het onderdeel aan te bieden... kan het kwa tijd en moeite nog niet uit voor zo'n ringetje van een paar euro, maar je levert in elk geval niet gratis de info waarmee de klant het elders kan bestellen...

ik kan echter uit Ben's verhaal niet herleiden dat ie belde voor een onderdeel nummer, alleen dat de dealer niet het gewenste onderdeel kon achterhalen....

nouja, voor iemand die dagelijks in Microcat onderdelen zoekt moet dat ringetje vinden niet zo'n probleem zijn, dus dat lijkt me dan opmerkelijk.....
gone

Ben Gerrits

Berichtdoor Ben Gerrits » 25 Aug 2014, 14:30

Het was in dit geval een spoedklusje dus wie hem had liggen mocht leveren.
Maar de dealer waar ik vaak kom doet niet moeilijk als ik om een onderdeelnummer vraag want er wordt wel veel afgenomen door het bedrijf waar ik voor werk.
Maar het staat ook wel een beetje ongelukkig in de microcar.
Maar goed alles is weer opgelost en de D2 is op vakantie naar Zuid-Frankrijk.
Gr Ben

Terug naar “Techniek”