discovery td5 1998 luchtbalgen achteraan
-
glennhosten
discovery td5 1998 luchtbalgen achteraan
dag by deze heb ik by myn discovery de luchtbalgen achteraan veranderd naar spiraalveren nu tydens het ryden loopt alles goed tot we over een heuveltje gaan dan begint het oranje lampje te branden van de achterveren en begint er een geluidje af te gaan iemand een idee hoe je dat kan oplossen compressor is weg gehaald mvg glenn
-
Roger B.
Re: discovery td5 1998 luchtbalgen achteraan
tja, problemen verhelp je niet door systemen er domweg uit te rukken...
je auto is nog steeds van mening dat ie luchtbalgen heeft en moet omgeprogrammeerd worden
je auto is nog steeds van mening dat ie luchtbalgen heeft en moet omgeprogrammeerd worden
gone
-
glennhosten
Roger B. schreef:tja, problemen verhelp je niet door systemen er domweg uit te rukken...
dus wil zeggen naar de garage ermee en opnieuw programmeren of ben ik mis
-
Roger B.
zoiets, als je luchtvering vervangt door schroefveren dan moet je in elk geval de SLABS ecu vertellen dat de auto geen luchtvering meer heeft, anders krijg je allerlei rare meldingen
gone
-
Waterrover
- Beheerder
Roger B. schreef:tja, problemen verhelp je niet door systemen er domweg uit te rukken...
Roger heeft gelijk. Waarom heb je de luchtbalgen er eigenlijk afgehaald?
-
Roger B.
eng? kan stuk? ingewikkeld moeilijk systeem?
de gewoonlijke angsten denk ik.... goed onderhouden is het een vrij probleemloos systeem en ideaal als je af en toe een aanhanger of belading vervoert
de gewoonlijke angsten denk ik.... goed onderhouden is het een vrij probleemloos systeem en ideaal als je af en toe een aanhanger of belading vervoert
gone
-
Waterrover
- Beheerder
Ik ben nog steeds zeer tevreden met de luchtvering. Ongeveer 3 jaar geleden heb ik ze achter vervangen. Regelmatig kijk ik naar het inlaatluchtfilter van de compressor (in de linker stijl achter). Ik heb het al twee keer vervangen, straks bij 200K nog een keer. Wat ik zeer handig vindt, is de kleine extra sleutelhanger waarbij je luchtbalgen auto onafhankelijk van een draaiende motor kan aansturen. Erg handig met een daktent om de auto goed horizontaal te zetten. Wel zou ik graag zwaardere dempers achter willen hebben, waarbij ik dacht aan Koni Raid. Dit vanwege het relatief hoge gewicht, daktent + acc, op de achter zijde van de auto. BIj volle belading vind ik de achterkant teveel doorveren. Verder super tevreden met het systeem 
- ToyRoverlander
Stuggere veren, niet stuggere dempers. De veren moeten het gewicht dragen. De dempers dempen alleen de vering.
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.
-
Roger B.
het zijn geen blad of schroef veren het zijn luchtbalgen.
die worden al stugger door de grotere druk in de balg om met meer gewicht erop toch weer op normale hoog te te komen, stuggere dempers helpen daarbij zeer zeker om doorslaan bij drempels en dergelijke te verminderen, maar ze verminderen tegelijk ook het complete comfort.... (vooral) ook in onbeladen toestand. en het extra dempende effect zul je minder merken als de massa achter de beweging hoger is.
je zou nog kunnen kijken of er hydraulische bumpstops zijn die passen, dan wordt het raken van de bumpstop ook weer gedempt
maar je moet je realiseren als jij 100+ kilo daktent op je dak achteraan hebt en dan nog eens weet ik hoeveel extra gewicht op de achteras aan belading, dat dat gewicht allemaal tegen de veerkracht en demping werkt en het niet ongemerkt gaat tov je veercomfort... soms moet je dingen accepteren of erg veel moeite en geld stoppen in een oplossing (die dan ook andere luchtbalgen zou inhouden die wellicht op maat ontworpen en gemaakt zouden moeten worden)
die worden al stugger door de grotere druk in de balg om met meer gewicht erop toch weer op normale hoog te te komen, stuggere dempers helpen daarbij zeer zeker om doorslaan bij drempels en dergelijke te verminderen, maar ze verminderen tegelijk ook het complete comfort.... (vooral) ook in onbeladen toestand. en het extra dempende effect zul je minder merken als de massa achter de beweging hoger is.
je zou nog kunnen kijken of er hydraulische bumpstops zijn die passen, dan wordt het raken van de bumpstop ook weer gedempt
maar je moet je realiseren als jij 100+ kilo daktent op je dak achteraan hebt en dan nog eens weet ik hoeveel extra gewicht op de achteras aan belading, dat dat gewicht allemaal tegen de veerkracht en demping werkt en het niet ongemerkt gaat tov je veercomfort... soms moet je dingen accepteren of erg veel moeite en geld stoppen in een oplossing (die dan ook andere luchtbalgen zou inhouden die wellicht op maat ontworpen en gemaakt zouden moeten worden)
gone
- ToyRoverlander
Ohja, luchtvering.... overheen gelezen.. oeps. Negeer mijn vorige opmerking dus maar 
Toy-Rover