discovery td5 1998 luchtbalgen achteraan

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: discovery td5 1998 luchtbalgen achteraan

Berichtdoor Landmarcs » 18 Aug 2014, 20:22

Roger B. schreef:maar je moet je realiseren als jij 100+ kilo daktent op je dak achteraan hebt en dan nog eens weet ik hoeveel extra gewicht op de achteras aan belading, dat dat gewicht allemaal tegen de veerkracht en demping werkt en het niet ongemerkt gaat tov je veercomfort... soms moet je dingen accepteren of erg veel moeite en geld stoppen in een oplossing (die dan ook andere luchtbalgen zou inhouden die wellicht op maat ontworpen en gemaakt zouden moeten worden)

Of je moet je goede geld steken in het lichter maken van de uitrusting (of op z'n cheapo: gewoon een en ander thuis laten).
De lading slim verdelen kan oom al wat helpen. Zelfs in de Defender stouw ik de dozen met boeken zo goed mogelijk in het midden en liefst laag.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 18 Aug 2014, 20:35

aangezien de achteras ongeveer onder de rugleuning van de achterbank zit, heb je je lading als je de achterbank met passagiers bezet hebt, volledig achter de achteras liggen, daar doe je niet veel aan
gone

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 18 Aug 2014, 20:46

Roger B. schreef:aangezien de achteras ongeveer onder de rugleuning van de achterbank zit, heb je je lading als je de achterbank met passagiers bezet hebt, volledig achter de achteras liggen, daar doe je niet veel aan

Klopt, ik dacht zelfs aan het naar voren plaatsen van de daktent, en 'm dan zijwaarts gebruiken. Ik heb het gewicht dan ongeveer 60 a 70 cm naar voren verplaatst. Wel mis ik dan het "dakje" boven de achterdeur en dat is bijzonder handig gebleken bij regen. Ook heb ik al minder spullen geselecteerd, maar de Engel blijft zwaar. Maar die staat bijna achter de bijrijdersstoel. ik merk dat we behoorlijk afdwalen van het eigenlijke onderwerp, maar ja waar het hart ligt... :P Een mooie oplossing is een Columbus van Topsleeper. Een veel betere gewichtsverdeling, en minder gewicht op het dak. We komen er wel, dank voor alle suggesties.

Groet, Chris

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 18 Aug 2014, 20:49

persoonlijk vind ik een daktent sowieso niks, maar das weer ander verhaal....

maar ik denk dat die koni dempers maar beperkt het gewenste resultaat zullen geven en een stuggere auto bij onbeladen gebruik als gevolg hebben
gone

Terug naar “Techniek”