Het hele verhaal:
Vorige week de versnellingsbak, drukgroep, koppelplaten en slave cylinder vervangen. Daarna een aantal (vrij korte) proefritten gemaakt en alles OK. Vandaag van Rotterdam naar de Landsard gereden, hele dag heerlijk gereden zonder (mechanische

) problemen tot op het eind van de dag het steeds moeilijker werd om te schakelen en om half vier de koppeling niet meer helemaal leek te ontkoppelen. Lukte nog wel om te schakelen met rollende auto door motortoerental te matchen aan snelheid en zo dus maar aan de thuisreis begonnen. Nauwelijks weg van het terrein ontkoppelde hij helemaal niet meer en kwamen we stil te vallen bij een stoplicht. In z'n 1, starten en aan de kant weggezet en de wegenwacht gebeld. (apart verhaal, feitelijk van de wegenwacht gehoord dat hij in ieder geval niet kon helpen met sleepdienst aangezien de auto "oneigenlijk" gebruikt was

) Wel een uur op hem staan wachten, zaakje was afgekoeld en het ging wel weer even, weer in z'n 1, gestart en met veel moeite de snelweg op gekomen en maar gewoon doorgereden tot hij thuis was. Hier ontkoppelt hij helemaal niet meer, stilgevallen op de afrit (helling op.....) toch weten te starten in z'n 1 en het laatste stuk maar gewoon in z'n 1 naar huis gereden. In ieder geval weer goed en wel thuis maar nu heb ik dus wel een puzzel.
Wat kan ervoor zorgen dat de koppeling bij koude motor het best doet (even ervan uitgaande dat hij het straks weer doet) maar als de zaak heet wordt ontkoppelen voorkomt. Lucht zou volgens mij altijd merkbaar moeten zijn aan de koppeling en hij is ontlucht na montage. Iemand nog ideeen of dit probleem ook wel eens gehad?