Ik heb een werklicht achter op de Defender gemonteerd en uiteraard moet die aan en uit gezet kunnen worden.
Nu meen ik ergens gelezen te hebben dat dat werklicht niet vanuit de bestuurderspositie zou mogen bedienen. Het betreffende stuk tekst kan ik natuurlijk nergens terugvinden. Weet iemand wat de voorschriften mbt werklichten zijn?
Werklicht achter bedienen vanaf dashboard
- Gert van Amersfoort
Werklicht achter bedienen vanaf dashboard
Gert
Defender TD5 2006
Ducati 916
Defender TD5 2006
Ducati 916
- Erik Peters
Re: Werklicht achter bedienen vanaf dashboard
Hallo Gert,
Op mijn Defender zit achterop ook een werklamp, die als extra achteruitrijlamp gebruikt wordt.
Kan ik vanuit de bestuurdersstoel bedienen, door de achteruitversnelling in te schakelen.
Tot op heden nog geen problemen gehad met APK o.i.d.
Groet,
Erik.
Op mijn Defender zit achterop ook een werklamp, die als extra achteruitrijlamp gebruikt wordt.
Kan ik vanuit de bestuurdersstoel bedienen, door de achteruitversnelling in te schakelen.
Tot op heden nog geen problemen gehad met APK o.i.d.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
In de permanente eisen van de Regeling Voertuigen staat alleen maar dat ze niet mogen verblinden.
Mijn werklamp is ook vanuit de stoel te bedienen en bij alle vrachtwaggels die ik bij mijn werkgevers heb gehad is het niet anders.
Eric.
Mijn werklamp is ook vanuit de stoel te bedienen en bij alle vrachtwaggels die ik bij mijn werkgevers heb gehad is het niet anders.
Eric.
Laatst gewijzigd door Eric Tol op 17 Aug 2014, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Erwin Lokhorst
Mijn werklamp bedien ik gewoon van binnen uit via één van de schakelaars op de MUDconsole bij het dashboard.
http://www.mudstuff.co.uk/mud-defender-console.html
Dus niet via de achteruitrijverlichting, maar even een extra draadje leggen.
Zo kan ik ook even naar een Laro achter mij seinen
http://www.mudstuff.co.uk/mud-defender-console.html
Dus niet via de achteruitrijverlichting, maar even een extra draadje leggen.
Zo kan ik ook even naar een Laro achter mij seinen
Defender-110 TD5 2001 & LW-softtop-2,25D 1980 (geschorst dankzij Weekers & vrienden)
Mijn achteruitrijlampen zijn twee Hella breedstralers. Die gaan gewoon aan met de achteruit versnelling.
Ook geen probleem met de apk. Al heb ik laatst ontdekt dat ze best wat lager afgesteld mogen want als je erachter rijdt in Donkervoort (oké, die is wel héél laag maar toch) dan zie je zeker een kwartier lang vlekjes voor de ogen.
De lampen aan het roofrack zijn ook gewoon geschakeld op de cubby. (als ik het roofrack weer eens terug zou leggen)
Ook geen probleem met de apk. Al heb ik laatst ontdekt dat ze best wat lager afgesteld mogen want als je erachter rijdt in Donkervoort (oké, die is wel héél laag maar toch) dan zie je zeker een kwartier lang vlekjes voor de ogen.
De lampen aan het roofrack zijn ook gewoon geschakeld op de cubby. (als ik het roofrack weer eens terug zou leggen)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968