series 3 88 remmen komen niet op druk? opgelost!

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
littleart

series 3 88 remmen komen niet op druk? opgelost!

Berichtdoor littleart » 15 Aug 2014, 22:08

Hey ha,...

Het volgende en ik kom dr ff niet uit,....
We hebben de voorste wielrem cylinders vervangen en alle remleidingen.
Dus bij aanvang vullen een leeg remsysteem.
Het systeem bevat de vijfweg klep op het chassis wat inhoud dat bij lekkage van bv de voorzijde de achterzijde nog wel
zou kunnen remmen.
De wielrem cylinders zitten aan de bovenzijde van de trommels!

Het systeem zit nu deels vol echter het blijft nog steeds 5x pompen voordat het geheel op druk komt
En ik kom niet verder. Laat ik het systeem met rust voor een uur dan krijg ik hem met pompen niet eens meer op druk......

Voordat het systeem aangepast werdt heb ik het getest en er was niets mis duzz ik mag aannemen dat de rembekrachtiger nog werkt.....?
Ik heb hier een revisie set voor liggen....ga ik morgen dr in prutsen!
Of zie ik iets over het hoofd.
En ja langste leiding eerst bleeden daarna de kruislings er tegenover liggende ed etc etc...

Psst,....Help.....we willen volgende week op vakantie! MET!

Dat ie nog gekeurd moet worden,.....tja.....hahaha! ;)
Grt machiel
Laatst gewijzigd door littleart op 17 Aug 2014, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik snap t,...deels....dus laten we het maar doen!

Bas88pickup

Re: series 3 88 remmen komen niet op druk?

Berichtdoor Bas88pickup » 15 Aug 2014, 22:15

Het systeem deels vol? Die moet wel voor en achter gevuld zijn, anders ga je het niet oplossen. (de genoemde klep is niet 100% dicht)

Schoenen losgehad? Montage ok? Veertjes aan de juiste plek?

Indien de bekrachtiger het hiervoor wel deed, dan is ie niet zomaar vanzelf kapot gegaan, en dan denk ik dat een revisieset hier inbouwen verspilde moeite is.

littleart

Berichtdoor littleart » 15 Aug 2014, 22:29

Hij pompt door,....dus het zit dan deels vol.
Bij het ontluchten heb ik geen belletjes meer....dus vol...toch?

Bas88pickup

Berichtdoor Bas88pickup » 15 Aug 2014, 22:55

Ah zo, ja dan zit het reservoir deels vol ja....

Je hebt geen lekkage bij de aansluitingen van de leidingen die je hebt vervangen? Alles goed vast? (sorry voor de pseudo domme vragen, maar het zijn vaak basic dingen die over het hoofd gezien worden)
Als alles goed vast zit, en er geen lucht kan intreden op de aansluitingen, dan moet het systeem op druk komen als het voordien goed gewerkt heeft. Blijft over een veel gemaakte fout; zijn de schoenen er af geweest? En zo ja, zijn ze correct gemonteerd? Bij incorrecte montage moet je vaak pompen om druk op te bouwen,en loopt de druk bij loslaten rap terug zodat je bij de volgende remactie weer moet pompen.

Edit; een al dan niet werkende rembekrachtiger heeft GEEN invloed op de drukopbouw IN het systeem, de bekrachtiger zorgt er alleen maar voor dat de bediener van het systeem veel minder bedieningskracht nodig heeft om de maximale druk op te bouwen. (dus: zonder bekrachtiger moet je op het pedaal staan, bij wijze van spreken, en met bekrachtiger rem je met je tenen naar een noodstop toe.)

littleart

Berichtdoor littleart » 15 Aug 2014, 23:06

Bas,
Ik denk dat ik de bovenste veer verkeerd gemonteerd heb,... zit niet op de nok maar op de remschoen!
Pruts pruts muts,....ikkes ;)
En remmen ok nie gesteld nie,....oei oei...prutzert...haha
Wordt vervolgd!

Bas88pickup

Berichtdoor Bas88pickup » 16 Aug 2014, 09:43

Top! Het zijn de kleine dingen die het doen ;)

Eric Tol

Berichtdoor Eric Tol » 16 Aug 2014, 13:27

littleart schreef:Het systeem bevat de vijfweg klep op het chassis wat inhoud dat bij lekkage van bv de voorzijde de achterzijde nog wel
zou kunnen remmen.

Die vijfweg klep heet de PWDA valve en het enige wat die doet is een lampje op je dashboard aan zetten als de druk in 1 circuit weg valt.
Het is dus gewoon een schakelaar en hij sluit niets af. De scheiding van het voorste en achterste circuit zit in het tankje op de hoofdremcilinder.
Daar in zit een schot en als 1 circuit lek is zal het peil aan de andere kant van het schotje niet verder dalen.

Jij hebt nog de 10 inch remmen neem ik aan. De meest gemaakte fout is inderdaad het verkeerd monteren van de veren aan de remschoenen en ankerplaat.
De bovenste veer zit tussen de leading shoe en de pen op de ankerplaat en de onderste veer zit tussen de leading en de trailing shoe.

Groet,
Eric.

littleart

Berichtdoor littleart » 17 Aug 2014, 20:32

Klopt! ;)

Voor nu remt het hele zaakje beter,....nog niet optimaal maar ik zal nog eens spoelen....eerst dot scoren.
Bedankt voor het meedenken.

Grt m

Terug naar “Techniek”