achter deur Disco2

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
DrieP

achter deur Disco2

Berichtdoor DrieP » 13 Aug 2014, 22:30

De achterdeur van mijn Disco2 2001 krijg ik niet meer open. Bij gebruik van de CV hoor je de werking van het slot wel. Bekleding van de deur verwijderd en zo te zien/horen functioneert het slot. Is de deur vanaf de binnekant op een of andere manier te openen, heeft iemand hier ervaring mee.
Alvast dank voor de hulp/tip.
groet
peter

Roger B.

Re: achter deur Disco2

Berichtdoor Roger B. » 13 Aug 2014, 22:42

achterste zijdeuren of de achterklep?

zijdeuren: die hoort van het slot te gaan als je de deur van binnenuit probeert te openen, maar een D2 heeft superlock, als ie daarin vast staat zal dat van binnenuit openen waarschijnlijk niet werken.

Achterdeur: heb je daar binnen een greepje, of niet?
wat bij de achterdeur vaak voorkomt is dat de hendel klemt en niet terug veert (in de blok achterop waar je in grijpt om de deur te openen)
Als je met een klein schroevendraaiertje voorzichtig het landrover logo er uitwipt kun je de greep terugdrukken en de deur openen. daarna moet je de boel smeren, dat gaat het best als je het greepje even uitbouwt.
gone

DrieP

Berichtdoor DrieP » 14 Aug 2014, 07:39

Hi Roger,
dank voor het advies, het is inderdaad de achterdeur. Er zit een handeltje in het paneel om de deur handmatig van binnenuit te openen. Het slot/vergrendeling reageert niet op het open trekken netzoals het indrukken van de greep op de achterdeur. Jouw advies om het LR logo te verwijderen ga ik vandaag uitproberen.
groet
peter

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 14 Aug 2014, 10:08

als de greep op de achterdeur terugveert hoef je dat niet te doen
gone

sketcher

Berichtdoor sketcher » 14 Aug 2014, 16:15

Wat ook vaak voorkomt is dat aan de binnenkant van de deur een stangetje loslaat. Dan is de greep van buiten te bewegen maar zit dan niet meer vast. Van binnen werkt het dan volgens mij nog wel.....maar dat kan ik me niet meer goed herinneren.

Ik heb even een foto opgezocht. Het stangetje zit achter de tyrap. Later heb ik een nieuw groen plastic plugje gekocht het het stangetje vasthoud want een pootje was afgebroken. De tyrap hield niet lang overigens.
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.

Terug naar “Techniek”