Ik ga mijn ervaring proberen neer te schrijven. De motor voelt zich in de omgeving van 3000tr/min al beter dan in het begin, maar is volgens mij nog altijd niet zoals het hoort. Als ik met koude motor accelereer, gaat dit stroef, waarschijnlijk omdat die koud heeft, logisch
Met warme motor gewoon accelereren gaat de ene keer al beter dan de andere keer. Soms reageert de motor snel en vlot zoals het volgens mij moet. De andere keren houdt de motor precies in en moet je het gaspedaal verder intrappen om even snel te accelereren. Het voelt dan alsof de motor gesmoord wordt. Niet zoals het hoort volgens mij. Ik kan het bijna altijd voorspellen wanneer hij minder goed gaat reageren tijdens het versnellen. Als ik plank gas geef gaat hij in bijna alle gevallen zoals het hoort
Tijdens het rijden, wanneer ik een constante snelheid aanhoud, durft hij ook bruusk van het gas gaan wanneer ik op het randje van gas of geen gas geven zit. Soms kan ik hem netjes van het gas gaan en dan loopt hij vloeiend over van rijden naar uitbollen. Maar dikwijls gaat dit met bruuske bewegingen, precies of je in een keer de stekker eruit trekt.
Met heeft hem in de garage gecontroleerd bij het onderhoud van 5000 km geleden en volgens hen niets gevonden. Toen had ik dezelfde opmerkingen gemaakt.
Ik heb al veel gelezen over EGR, luchtmassameter,.. maar weet niet wat het is
Hopelijk herkent iemand het probleem en weet ik waar ik moet beginnen