startprobeem disco 3.9 v8
startprobeem disco 3.9 v8
Hoi, heb het volgende probleem, steeds als mijn auto ( lees motor) goed warm is, en de motor slaat af of wordt afgezet wil deze niet meer aanslaan voor een kwartier of zo. Heb ontdekt dat de versterker van de onsteking te warm wordt. Kan het probleem ook opwekken door ( bij koude lopende motor) warme lucht op de amplifier te blazen. Heb deze al een stukje verplaatst maar dat helpt niet voldoende. Heb nu het idee om een 12v ventilatortje in te bouwen zodat ik de amplifier kan koelen als de motor uitgezet wordt. ( v8 voor niets laten lopen is namelijk ook nogal wat gezien het verbruik). Heeft iemand dit toevallig al ooit aan de hand gehad of al iets mee gedaan ? ben benieuwd.
- JoostKenya
Re: startprobeem disco 3.9 v8
De versterkers van de Lucas ontstekingen hebben een reputatie op dit gebied.
De enige oplossing is een nieuwe versterker.
Geen geklooi met ventilators enzo want dat komt de betrouwbaarheid zeker niet ten goede.
De enige oplossing is een nieuwe versterker.
Geen geklooi met ventilators enzo want dat komt de betrouwbaarheid zeker niet ten goede.
ja, snap ik, maar ben inmiddels aan versterker nr 3, en ben het een beetje zat, probeer iets te verzinnen.
-
Roger B.
is dan de overstap op een betere versterker niet verstandiger?? als die dingen continu stuk gaan...
gone
wellicht wel, suggesties ? grappige is wel dat nadat versterker is afgekoeld alles weer normaal functioneerd...
-
Roger B.
ken dat ding niet, maar wellicht dat je het op een koellichaam kunt monteren? maar doet ie dat van nieuw af aan, of doet ie het eerst een poosje goed en begint de ellende daarna pas?
leesvoer waar wellicht wat tussen staat: google gezocht....
zoek ook eens op google naar REOPUS
leesvoer waar wellicht wat tussen staat: google gezocht....
zoek ook eens op google naar REOPUS
gone
probleem doet zich af en toe voor, ook met de nieuwe, heb hem al verplaatst naar dicht bij het li scherm, achter de koplamp, maar dit lijkt niet voldoende te helpen, de zogenaamde "relocationkit" zal niet helpen. Zou er veel verschil zitten in het merk? Koellichaam maken is ook nog een goed idee. Ga dat denk ik maar eens proberen. dank je voor de moeite.
- JoostKenya
Als je de volgende link bekijkt bij "later electronic systems"
http://www.v8engines.com/electrics-1.htm
Welk type heb je dan?
Een Disco 3.9 V8 zou denk ik een Lucas 35DLM8 moeten hebben met de versterker op de zijkant van de verdeler.
Maar is de motor wel origineel? Heb je niet toevallig een module van een ouder type, wellicht Range Rover? In dat geval zou je de voedingsspanning eens moeten meten. Is die niet toevallig 9V ipv 12V?
Hoewel, heb je één van deze types Lucas, 35DE8, 35DM8 of 35DLM8 en de problemen als beschreven, gooi die versterker dan gewoon weg en monteer bijvoorbeeld een Pertronix Ignitor II. Dat geeft voor ongeveer 150 Euro een superieure vonk.
Zie: http://pertronix.shptron.com/p/ignitor- ... dm8-35dlm8
dank voor de feedback, zal er eens voor gaan zitten, is heel wat