B-stijlwand disco3

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Luitjes
Berichten: 67
Lid geworden op: 20 Apr 2013, 22:38

B-stijlwand disco3

Berichtdoor Luitjes » 04 Aug 2014, 10:25

Zijn er hier gebruikers van een disco 3 met een B-stijlwand voor grijskenteken?
Wat ik zie is allemaal C-stijlwand, om gelijk reden te geven: vanwege boottransport kunnen wij heel vaak door de neus van de boot de achterklep/deur niet bereiken of redelijkerwijs open zetten om spullen te pakken.

Heb jij een B-stijlwand, waar heb je deze laten ombouwen en wat waren ongeveer de kosten hiervoor? Om het zelf te doen ben ik al achter dat dit niks wordt met de regeltjes :mrgreen:

Gebruikersavatar
Thomas Td5
Berichten: 824
Lid geworden op: 26 Dec 2008, 12:34

Re: B-stijlwand disco3

Berichtdoor Thomas Td5 » 04 Aug 2014, 14:07

De officiële ombouwkit die via Land Rover geleverd cq. gebruikt werd was inderdaad dat alles achter de C-stijlwand afgesloten werd. Het daadwerkelijke schot staat wel iets meer naar voren.

Je zal dus een D-3 moeten zoeken die omgebouwd niet met de Land Rover kit en dan ook nog eens dat daar niet gekozen is om alles achter de C-stijl af te sluiten. Of, je koopt een D-3 op geel kenteken en zoekt een bedrijf dat de auto ombouwt en dat het schot dus niet alles achter de C-stijl afsluit.

marcel vonk
Berichten: 88
Lid geworden op: 03 Jul 2007, 20:45
Contact:

Re: B-stijlwand disco3

Berichtdoor marcel vonk » 04 Aug 2014, 22:42

Ik heb zelf wel eens disco 3 gezien met een laag tussenschot. Deze was geleverd / omgebouwd door het bedrijf: Hous of Enegeland, volgens mij importeert hij engelse meubels, maar heeft ook een tijdje in Land Rover import gedaan, je kan hem eens benaderen waar hij ze om liet bouwen.

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: B-stijlwand disco3

Berichtdoor Roger B. » 04 Aug 2014, 22:49

wie hem ombouwt doet er niet toe, al doe je het zelf... zolang het volgens de regels gedaan wordt wordt ie goedgekeurd en is ie gewoon grijs kenteken....

Dus als de achterwand (hoog) niet te ver van het stuur, en ver genoeg vanaf de achterkant staat, het fiscaal blok er in past.. en in geval van laag schot, het dak ook voldoende hoog is tov de deuropening bij de bestuurder... en e.e.a. van juiste materiaal gemaakt is en op de juiste manier gemonteerd... is ie legaal grijs en wordt ie ook zo gekeurd....
gone

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: B-stijlwand disco3

Berichtdoor Landmarcs » 15 Aug 2014, 22:00

Beste Luitjes,

Als je het (hoogste punt van het) dak op 25 cm boven de lichte opening van de linker-voordeur weet te brengen (bijv met een polyester dakverhoging, maar je mag ook de lichte openig (iets) verkleinen) ... dan mag je daarna het C-stijl schot tot 30 cm boven de laadvloer inkorten.
Dit lijkt mij de makkelijkste route en ook de meest functionele. Hoewel de regelgeving dat niet expliciet zegt doe je er verstandig aan de dakverhoging over voldoende lengte en breedte uit te voeren (bij een Defender 110 werd eerst alleen een korte verhoging gebruikt daar waren op een geven moment de keurmeesters niet echt blij meer mee en toen werd het opzet-dakje langer (de opening aan de binnenzijde bleef kort).

Groeten MarcS

Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 3074
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re: B-stijlwand disco3

Berichtdoor Erik Peters » 15 Aug 2014, 22:14

Landmarcs schreef:Hoewel de regelgeving dat niet expliciet zegt doe je er verstandig aan de dakverhoging over voldoende lengte en breedte uit te voeren (bij een Defender 110 werd eerst alleen een korte verhoging gebruikt daar waren op een geven moment de keurmeesters niet echt blij meer mee en toen werd het opzet-dakje langer (de opening aan de binnenzijde bleef kort).

Het opzetdakje werd niet alleen langer, ook breder! Het 'oude' opzetdakje had nagenoeg dezelfde maat als de inwendige opening/verhoging. Jammer, want met het 'oude opzetdakje' kon je nog een standaard dakdrager monteren van een 90, nog net voor de dakverhoging.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten