Vandaag rij ik achter mijn vriendin die met de 110 rijdt. Geen remlichten meer?!
Zekering nr 13 is ok. Een remlichtschakelaar zie ik binnen niet zitten. Wel bij de ABS pomp hangt een 2-pol. Stekker maar weet niet of dat hiervan is??
Iemand tips?? Voordat ik naar de garage ga.....
Remlichten (3x) 110 TD5 werkt niet...?
Remlichten (3x) 110 TD5 werkt niet...?
Failing to prepare is preparing to fail!
Re: Remlichten (3x) 110 TD5 werkt niet...?
De remlichtschakelaar zit op de servo - die grote ronde trommel in de motorruimte tegen het schutbord. Als je veel met aanhangers rijdt, gaan er wat meer amperes doorheen en willen de contactpunten van de schakelaar wel eens inbranden. Verwisselen is zo gebeurd. Wel even de juist afstand afstellen.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
> www.titunet.nl <
Ik heb hem zo gauw niet zien zitten. Rij vandaag wel even bij mijn Landrover boer langs om zo'n schakelaar op te halen en dan kan hij mij wel aanwijzen waar ie zit...
Overigens rij ik niet met aanhanger. Wel 5000km solo door Frankrijk en Spaanse Pyreneen (komt nog wel een foto verslagje van) gereden afgelopen weken. Voordien werkte het allemaal...
Overigens rij ik niet met aanhanger. Wel 5000km solo door Frankrijk en Spaanse Pyreneen (komt nog wel een foto verslagje van) gereden afgelopen weken. Voordien werkte het allemaal...
Die schakelaar (op de tekening nr. 15) zit eigenlijk niet op de servobooster zelf, maar op de pedalbox waar de servo aan vast zit. Ik weet niet of dit bij de nieuwere uitvoeringen nog steeds zo is, maar bij Land Rover gaan de veranderingen normaliter niet zo heel erg snel.

Vincent
> www.titunet.nl <
> www.titunet.nl <
- Erik Peters
Net even gekeken bij een Td5 uit 2001 en daar zit de remlichtschakelaar nog op exact dezelfde plaats (bijna klem tegen het schutbord).
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Klopt, daar zit ie dus. Ging bij demonteren stekker al kapot. Dus moet sowieso vervangen worden. Nu blijkt er geen spanning op de schakelaar te staan en dus wél op de zekering. Kortom ze gaan nu zoeken tussen zekeringkast en stekker waar het mis gaat. Tevens rammelen onder de auto laten checken waarvan ik zelf het gevoel had dat het de achter remblokken waren. Ja dus! Lekker laten rammelen, zeg ik.
Ook zou de linker homokineet geluid maken dus dat horen we morgen wat dat gaat kosten.[de onderste rubbertjes van de LV schokbreker waren defect] deze zijn nu vernieuwd en onderste pen was ook afgebroken tijdens het demonteren. Nu gelast
Gratis leenauto Renault Clio Station mee, dus ben wel thuis gekomen....
Ook zou de linker homokineet geluid maken dus dat horen we morgen wat dat gaat kosten.[de onderste rubbertjes van de LV schokbreker waren defect] deze zijn nu vernieuwd en onderste pen was ook afgebroken tijdens het demonteren. Nu gelast
Gratis leenauto Renault Clio Station mee, dus ben wel thuis gekomen....
Laatst gewijzigd door Peu op 18 Aug 2014, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Update:
Er stond geen + op de schakelaar, wel op de zekering. Nu is er draad naast gelegd want die breuk is niet te vinden
Werk nu weer....
Er stond geen + op de schakelaar, wel op de zekering. Nu is er draad naast gelegd want die breuk is niet te vinden
Werk nu weer....
-
Roger B.
Alles is te vinden, maar of je daarvoor het hele dash uit je auto wil slopen.... 
gone
...er schijnen 2 kabelverbinders of stekkers achter het dash te liggen waar het probleem ontstaat. Deze solderen ze door om keer op keer uitvallende zaken te voorkomen. Dit moet nog gebeuren, nu een noodoplossing toegepast.