Het gaat om een 2.25 dieselmotor van 1975. Wel mijn vraag is om met de kop erop te vervangen moet deze bij een dieselmotor ook met lucht op druk gezet worden via de gloeibougy, en hoeveel Bar of kan je het ook zonder, dat de zuiger
in de bovenste stand blijft staan.
klepseals vervangen
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: klepseals vervangen
Origineel zit er boven in de klepgeleider een groef waar een o-ring in zit die als klepseal dienst doet. Om die te vervangen moet de klepsteel een eind zakken. Je bent dan eigenlijk wel gedwongen de kop eraf te halen.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: klepseals vervangen
Is het niet zo dat bij de overgang van serie IIa naar serie III er nieuwe klepgeleiders werden toegepast waar een moderner type klepgeleider afdichting wordt gebruikt?
vraag ook eens aan Ikke Jelle naar zijn ervaring
Fenna
vraag ook eens aan Ikke Jelle naar zijn ervaring
Fenna

- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: klepseals vervangen
fenix2 schreef:Is het niet zo dat bij de overgang van serie IIa naar serie III er nieuwe klepgeleiders werden toegepast waar een moderner type klepgeleider afdichting wordt gebruikt?
vraag ook eens aan Ikke Jelle naar zijn ervaring
Fenna
In de 2,25 liter dieselmotor in de 109 series III uit 1973 die ik gehad heb, zaten gewoon o-ringen.
Maar revisie bedrijven zijn erg creatief en soms wordt het uiteinde van een klepgeleider afgedraaid zodat een 'normale' modernere afdichting (hoedje) past.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: klepseals vervangen
Om het nog verwarrender te maken. Mijn series III ex-defensie 2.25D uit '83 had hoedjes. Geen o-ring als afdichting. Zijn ze misschien ergens halverwege de productie veranderd? Of misschien hadden de 2/2A en vroege III's o-ringen en daarna hoedjes? Zo maar een ingeving.
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
- ikke jelle
- Berichten: 518
- Lid geworden op: 04 Mei 2013, 23:37
- Locatie: voorthuizen
Re: klepseals vervangen
mijn 2a had de o ringen auto is van 67 maar blok leeftijd is niet zeker want origineel was het benzine.
wel oud model 3 x gelagerd.
en dan moet de kop eraf voor de klepseals.
met 10 bar lekte het bij mij langs de zuigers en ging deze naar beneden
maar daar heb ik verder niets mee gedaan of geprobeerd omdat de kop er toch af moest.
als je het kleppendeksel eraf pakt zie je het direct welk type je heb.
zie je niks dan heb je de o ringen zie je 'dopjes' dan zie je 'dopjes'
ik heb hier ergens nog een vernachelde gloei pit liggen met lucht nippel als je er wat mee wilt proberen stuur maar een pb zal eens kijken of ik hem nog kan vinden.
wel oud model 3 x gelagerd.
en dan moet de kop eraf voor de klepseals.
met 10 bar lekte het bij mij langs de zuigers en ging deze naar beneden
als je het kleppendeksel eraf pakt zie je het direct welk type je heb.
zie je niks dan heb je de o ringen zie je 'dopjes' dan zie je 'dopjes'
ik heb hier ergens nog een vernachelde gloei pit liggen met lucht nippel als je er wat mee wilt proberen stuur maar een pb zal eens kijken of ik hem nog kan vinden.
groet jelle
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten