aansluiten werklamp
-
Roger B.
Re: aansluiten werklamp
maar ook beperkt betrouwbaar... toch al in veel zekeringkastjes meegemaakt dat ie er uit trilt en slecht contact maakt............en dan valt niet alleen je extra aangesloten circuit uit, maar ook dat waarvan je aftakt
gone
Roger.b
Helemaal duidelijk, had het zelf in grote lijnen ook zo in gedachten maar ik realiseer me wel dat de aanleg van de
stuurstroom van de schakelaar ( origineel land-rover ) naar het relais wat meer werk is.
Ga ik uit van montage van het relais en zekering houder onder het stuurwiel dan is de stuurstroom van af de schakelaar
geen enkel probleem. Tussen () er is ruimte voor een relais.
iK heb gezien dat er ook mini relais in de handel zijn , zijn deze bruikbaar of toch maar een "normale" nemen ?
In de zekeringskast onder het stuurwiel zitten 2 niet in gebruik zijnde zekeringhouders , weet jij of daar stroom op staat?
Heb n.l. geen idee hoe ik daar achter aan het werk moet. Hoe moet ik deze hele unit naar voren halen, kun het rechter zekeringhouder deel los maken van het geheel ?
Helemaal duidelijk, had het zelf in grote lijnen ook zo in gedachten maar ik realiseer me wel dat de aanleg van de
stuurstroom van de schakelaar ( origineel land-rover ) naar het relais wat meer werk is.
Ga ik uit van montage van het relais en zekering houder onder het stuurwiel dan is de stuurstroom van af de schakelaar
geen enkel probleem. Tussen () er is ruimte voor een relais.
iK heb gezien dat er ook mini relais in de handel zijn , zijn deze bruikbaar of toch maar een "normale" nemen ?
In de zekeringskast onder het stuurwiel zitten 2 niet in gebruik zijnde zekeringhouders , weet jij of daar stroom op staat?
Heb n.l. geen idee hoe ik daar achter aan het werk moet. Hoe moet ik deze hele unit naar voren halen, kun het rechter zekeringhouder deel los maken van het geheel ?
VeeTee
Bedankt voor de tip
Bedankt voor de tip
-
Roger B.
geen idee hoe dat precies zit, niet zo vaak met puma's bezig geweest, en nooit daar de zekeringkast er uit gehad.
of er spanning op staat kun je meten .......
zitten er wel metalen connectors in die lege plekken? aan beide, of aan een kant?
wat voor schakelaar heb je genomen ? de verstraler schakelaar? (lamp met nummer er in als icoontje)
of er spanning op staat kun je meten .......
zitten er wel metalen connectors in die lege plekken? aan beide, of aan een kant?
wat voor schakelaar heb je genomen ? de verstraler schakelaar? (lamp met nummer er in als icoontje)
gone
Roger.b
De 2 niet in gebruik zijnde zekeringhouders hebben inderdaa d gewoon 2 connectors je kunt er zo een vlakzekering in stoppen.
Ben van plan het zelfde model schakelaar te nemen als de bestaande schakelaars in ieder geval met een controle led, verstraler icoonje is een
optie. Geef nog even je mening betreffende de relais.
Voor de goede orde in het zekeringskastje onder het stuurwiel heb ik een lipje gevonden waar een extra relaishouder geplaats kan worden.
vraag: waar haal ik de voeding voor de schakelaar vandaan?
De 2 niet in gebruik zijnde zekeringhouders hebben inderdaa d gewoon 2 connectors je kunt er zo een vlakzekering in stoppen.
Ben van plan het zelfde model schakelaar te nemen als de bestaande schakelaars in ieder geval met een controle led, verstraler icoonje is een
optie. Geef nog even je mening betreffende de relais.
Voor de goede orde in het zekeringskastje onder het stuurwiel heb ik een lipje gevonden waar een extra relaishouder geplaats kan worden.
vraag: waar haal ik de voeding voor de schakelaar vandaan?
-
Roger B.
ik vraag naar welk icoontje er op de schakelaar komt omdat ik dan weet welk schema je voor de schakelaar moet hebben, die van de achterruitverwarming is anders dan die van de verstralers bijvoorbeeld.....
verlichting neem je van een van de andere schakelaars. massa ook (aftakking in draad solderen en afisoleren, GEEN scotchblokjes)
voeding voor schakelstroom, is afhankelijk of je je werklamp alleen aan wil hebben als contact aan is, of ook als de auto verder helemaal "uit" is
verlichting neem je van een van de andere schakelaars. massa ook (aftakking in draad solderen en afisoleren, GEEN scotchblokjes)
voeding voor schakelstroom, is afhankelijk of je je werklamp alleen aan wil hebben als contact aan is, of ook als de auto verder helemaal "uit" is
gone
Ik heb stroom van constante afgetakt (gesoldeerd) van 13-polige stekker, welke NIET contact geschakeld. De schakelaar heb ik in kofferbak zitten.
Laadapparatuur zou ik wel contact schakelen, om leegtrekken accu te voorkomen.
Laadapparatuur zou ik wel contact schakelen, om leegtrekken accu te voorkomen.
Van de regen in de blub.
Freelander 2 TD4 HSE
Freelander 2 TD4 HSE
Roger.b
Nu begrijp ik je icoon verhaal, dat is me duidelijk. Goed ik ga uit van een schakelaar met een verstraal icoon met # van
LANDREIZIGER.
Ter info: stuurschakelaar heeft 3 standen ,
eerste stand: radio en sigaret aansteker
tweede stand: contact
derde stand: start
Ik wil de werklamp dus het liefst gebruiken in de eerste stand, auto zonder lopende motor,. maar ook met lopende motor , als achteruitrijlamp.
Nu begrijp ik je icoon verhaal, dat is me duidelijk. Goed ik ga uit van een schakelaar met een verstraal icoon met # van
LANDREIZIGER.
Ter info: stuurschakelaar heeft 3 standen ,
eerste stand: radio en sigaret aansteker
tweede stand: contact
derde stand: start
Ik wil de werklamp dus het liefst gebruiken in de eerste stand, auto zonder lopende motor,. maar ook met lopende motor , als achteruitrijlamp.
Ik denk dat Martin met alle liefde je een schema zal geven, zeker als je de spulletjes ook al bij hem gekocht hebt.
Groet Ron
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
-
Roger B.
das dan waarschijnlijk een schakelaar die Martin zelf van een icoon voorzien heeft, tenminste de schakelaars die hij in zijn aansluitset voor verstralers levert wel, en die is anders bedraad dan de landrover verstraler schakelaar (schakelt meen ik ook net de andere kant, de ene is min-schakelend, de ander plus- schakelend geloofik) Ik weet niet uit mijn hoofd welke bedrading bij die van Martin hoort, maar dat kan hij je prima vertellen als je er om vraagt.
ik neem aan dat je er ook een passende stekker bij besteld (hebt)?
ik neem aan dat je er ook een passende stekker bij besteld (hebt)?
gone