trilling na vervangen wiellager.
Re: trilling na vervangen wiellager.
Ik heb het gezien bij de wielen van mijn defender: er was een (stalen) wiel gemonteerd na een reparatie van de band en het wiel was zichtbaar niet goed gecentreerd: het wiel zat zodanig uit het midden dat het op 1 punt de naaf raakte.. Even op de krik, moeren los, moeren handvast, wiel wat gedraaid, moeren iets vaster en zo tot ze helemaal vast zitten. Dan zit alles netjes gecentreerd. Recept om het niet goed te krijgen: wiel op de naaf, 1 moer goed vastzetten en dan de rest er op.
-
Roger B.
ja sorry hoor, maar een monteur die een wiel dusdanig scheef monteert is een beunhaas, geen monteur....
heb stalen defender wielen altijd normaal gemonteerd....gelijkmatig vastzetten. niet eerst een moer vast....maar je kijkt toch zeker wat je doet, en dan zie je toch dat de conus van de moer in het gat valt? en als dat niet zo zou zijn, dan beweeg je de velg op de naaf zodat ie er wel in valt....
heb stalen defender wielen altijd normaal gemonteerd....gelijkmatig vastzetten. niet eerst een moer vast....maar je kijkt toch zeker wat je doet, en dan zie je toch dat de conus van de moer in het gat valt? en als dat niet zo zou zijn, dan beweeg je de velg op de naaf zodat ie er wel in valt....
gone
Helemaal gelijk heb je. Ik kom het maar al te vaak tegen, op welk technisch gebied dan ook, dat de "vakman" er een potje van maakt (let op de aanhalingstekens...). Bij landrover ook de vakmensen in de fabriek die de auto's in elkaar zetten. Bijvoorbeeld: bout scheef in de schroefdraad gedraaid, hier en daar een tikje kit tussen het frame en de plaat van de motorkap, maar dan vooral daar waar het niets doet en niet hier waar het zou moeten zitten; een paar moeren die ergens in een hoekje in de buurt van de stuurkolom los lagen en bleken te passen op 2 schroeven in de stuurkolom; een barst in het kunststof deel van de radiator (kan er alleen bij de montage in de fabriek in gekomen zijn, verder kom je er niet bij, tenzij je de kap boven de radiator eerst weghaalt; enzovoort. Schroef wat open en 9 van de 10 keer is er werk aan de winkel. Ach, uiteindelijk leer je weer veel en ga je het nog leuk vinden ook. Het is nu zo dat ik liever nog 20 jaar doorrij met deze defender dan dat ik een nieuwe zou kopen. Nu ken ik elk hoekje en gaatje van het rode hobbelbeest.
-
Roger B.
en dan te bedenken dat er mensen zijn die keihard beweren dat er niks mis is met de bouwkwaliteit van een defender......

gone