Hej iedereen,
Wat moet er aangepast worden om een Puma achterbank te monteren op een td5 rear seatbase. (130)
Walter,
Def '?? Td5 Puma achterbank monteren
Re: Puma achterbank
Niks, zolang je de juiste scharnieren hebt. De bak onder de bank is dezelfde alleen heeft die van een Td5 een deksel en die van de Puma is loos.
Zorg dat je bij een achterbank ook de vergrendelingsbrackets hebt die je op de bulkhead achter moet bouten.
Zorg dat je bij een achterbank ook de vergrendelingsbrackets hebt die je op de bulkhead achter moet bouten.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Ik heb bij de 130 puma voorstoelen en een achterbank uit een 110 gezet. Deze scharnieren en vergrendelingsplaat heb ik toch aardig moeten aanpassen om passend te maken....
De achterbank zit beter dan het td5 bankje, echter om een comfortabele rugstand te krijgen en datje je hoofdsteun nog kan uitschuiven kost het je aanzienlijk beenruimte. Ik zou het zelf niet meer doen, misschien beter om gewoon td5 voorstoelen achterin te monteren....
De achterbank zit beter dan het td5 bankje, echter om een comfortabele rugstand te krijgen en datje je hoofdsteun nog kan uitschuiven kost het je aanzienlijk beenruimte. Ik zou het zelf niet meer doen, misschien beter om gewoon td5 voorstoelen achterin te monteren....
Defender 130 HCPU TD5 2006, Defender 130 HCPU TD5 2006 'gepimpt'
Ex: Defender 130 HCPU 2003, Defender 110 300TDI 1998, Defender 110 TD5 2002
Nanocom Evolution II
Nanocom Evolution II
Benieuwd wat je gaat doen of gedaan hebt. Als je verder advies nodig hebt, post het dan.
Defender 130 HCPU TD5 2006, Defender 130 HCPU TD5 2006 'gepimpt'
Nanocom Evolution II
Nanocom Evolution II
Ik heb de orginele Td5 bank gelaten zoals hij nu is.
En weer wat geld gedaan in het spaarpotje voor de nieuwe lier
En weer wat geld gedaan in het spaarpotje voor de nieuwe lier
michielsl schreef:Ik heb bij de 130 puma voorstoelen en een achterbank uit een 110 gezet. Deze scharnieren en vergrendelingsplaat heb ik toch aardig moeten aanpassen om passend te maken...
Daarom zei ik ook: " niks zolang je de juiste scharnieren hebt"....... De vloer van een 110 stawag en een 110/130HCPU zijn totaal verschillend dus de scharnieren en de vergrendelingen ook....
Edward van Vugt
michielsl schreef:Ik heb bij de 130 puma voorstoelen en een achterbank uit een 110 gezet. Deze scharnieren en vergrendelingsplaat heb ik toch aardig moeten aanpassen om passend te maken....
Ik vond het redelijk straight forward, het enige nadeel is dat je de steuntjes die aan de zijden (links en rechts) mist en dat je de opbergbak niet meer kunt afsluiten (die concessie heb ik gedaan). Kan morgen met daglicht wel ff wat foto's posten, mocht je dat willen.
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Ik ben daar best benieuwd naar!
Walter,
Walter,
in het kader van: "beter laat dan niet", hierbij wat foto's.
Te zien is op foto 1 dat ik nog een steuntje moet maken (die in de plaats van het houtblokje moet komen). Daarnaast lijkt het wat weinig steun voor die beugel waar de bank in valt, echter, waar hij vast zit aan de 'bak' (die eerst afsluitbaar was) met 4 bouten loopt nog een extra verstevigingsbalkje aan de onderkant, niet zichtbaar op foto. Het leek mij ruim voldoende en tot nu toe lijkt dat inzicht te kloppen (ook met vier man (geen vrouw) achterin geen problemen of verbuigingen). De voorkant van de bank is heel erg rechttoe rechtaan, daar kun je gewoon de bank met de klemmen vastzetten (te zien op foto 1).
Foto 1:
Foto 2:
Foto 3:
Te zien is op foto 1 dat ik nog een steuntje moet maken (die in de plaats van het houtblokje moet komen). Daarnaast lijkt het wat weinig steun voor die beugel waar de bank in valt, echter, waar hij vast zit aan de 'bak' (die eerst afsluitbaar was) met 4 bouten loopt nog een extra verstevigingsbalkje aan de onderkant, niet zichtbaar op foto. Het leek mij ruim voldoende en tot nu toe lijkt dat inzicht te kloppen (ook met vier man (geen vrouw) achterin geen problemen of verbuigingen). De voorkant van de bank is heel erg rechttoe rechtaan, daar kun je gewoon de bank met de klemmen vastzetten (te zien op foto 1).
Foto 1:
Foto 2:
Foto 3:
Laatst gewijzigd door Coen83 op 26 Aug 2014, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
oh en ik bedenk me nu dat die plaat waar de bank op rust en in klikt normaal bij een 110 (deze komt uit een 110) een extra beugel heeft die in de weg zit als je hem in een 130 gaat inbouwen. Die heb ik weggezaagd, maar hij had toch geen functie bij mij achterin omdat het een houder is van een kunststof kap (nummer 8 op tekening microcat) die er voor zorgt dat als je je bank klapt het hele zaakje netjes weggewerkt kan worden.
En nog een laatste foto:
En nog een laatste foto: