Een vraag ivm het volgende:
goede kennissen van me zitten momenteel op ijsland.
domme fout: op een dieseltank van pakweg 70 liter dieselinhoud bijgetankt met 10 liter benzine.
auto staat momenteel bij de plaatselijke garage, en geconstateerd is dat sowieso de pomp overleden is.
tevens gaf de garagehouder aan dat mogelijk ook de pompverstuivers teveel op hun donder hebben gekregen door deze actie.
ik weet er verder niet het fijne van, maar wat kunnen de mensen , voor zover dat op basis van dit sumiere verhaal nog meer verwachten?
wat vakinzicht/kennis alhier naar daar overbrengen kan nooit kwaad lijkt mij.
voor wat het waard is, ik schat dat de disco pakweg 2/2.5 K erop heeft zitten.
vakantie dreigt nu met een huur fors focus over de asfalt wegen voort gezet te moeten worden.misschien dat met meedenken alhier dat toch voorkomen kan worden.
gr floris.
Benzine getankt disco 2 td5
Benzine getankt disco 2 td5
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Roger B.
Re: Benzine getankt disco 2 td5
14% benzine.... niet echt waar een Td5 op zit te wachten natuurlijk....aangenomen dat er 70 liter diesel in zat en er toen 10 liter benzine bij gegaan is (tank is ruimschoots 80 liter (heb er al eens 88 in gekregen)
de pomp zal er het meest last van hebben omdat die in het spul zit, maar ook daarvan kun je betwijfelen of ie zonder die benzine niet ook binnenkort de geest gegeven zou hebben.
Ik zou hooguit de tank leegzuigen en vullen met diesel en het aankijken.....
de pomp zal er het meest last van hebben omdat die in het spul zit, maar ook daarvan kun je betwijfelen of ie zonder die benzine niet ook binnenkort de geest gegeven zou hebben.
Ik zou hooguit de tank leegzuigen en vullen met diesel en het aankijken.....
gone
Dank je roger.
naar ik heb begrepen was de disco er inmiddels al mee gekapt,maar nogmaals, ik weet er momenteel ook niet het fijne van .
ik heb dit draadje doorgestuurd naar een familielid van de familie, hij reist z'n ouders as vrijdag na naar ijsland.
naar ik heb begrepen was de disco er inmiddels al mee gekapt,maar nogmaals, ik weet er momenteel ook niet het fijne van .
ik heb dit draadje doorgestuurd naar een familielid van de familie, hij reist z'n ouders as vrijdag na naar ijsland.
110 HT 200 Tdi 1989.
-
Roger B.
gestopt kan door defecte pomp
maar met nieuwe pomp en tank vol schone diesel moet ie na de ontluchtprocedure weer starten lijkt me
maar met nieuwe pomp en tank vol schone diesel moet ie na de ontluchtprocedure weer starten lijkt me
gone
- JoostKenya
tim schreef:Een vraag ivm het volgende:
goede kennissen van me zitten momenteel op ijsland.
domme fout: op een dieseltank van pakweg 70 liter dieselinhoud bijgetankt met 10 liter benzine.
auto staat momenteel bij de plaatselijke garage, en geconstateerd is dat sowieso de pomp overleden is.
Met de pomp bedoelen ze de opvoerpomp in de tank mag ik hopen?
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat verstuivers door 14% benzine onmiddelijk stuk gaan.
Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de opvoerpomp. De opvoerpomp draait ook wel eens in lucht en dan gaat ie ook niet meteen stuk.
Tenzij de pomp al niet zo best was wat een vaker voorkomend probleem is.
Ik sluit me bij Roger aan. Oude diesel eruit. Nieuwe erin. En zorg dat de opvoerpomp druk levert. Dan zou de motor toch moeten starten.
Er is trouwens ergens in Reykjavik een bedrijf dat de meeste Landrover onderdelen zo op voorraad heeft. Ik heb daar jaren geleden ooit een steekas gehaald.
Een Disco tank is 90 liter dus die 14% is nog aan de hoge kant. Leegtrekken, verse diesel, nieuwe opvoerpomp en gewoon doorrijden.

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Mijn idee ook inderdaad Edward.
Ik twijfel zelfs of de benzine de oorzaak van falende opvoerpomp is eerlijk gezegd.
Zal wellicht natuurlijk aan zijn einde gekomen zijn.
Succes
Ik twijfel zelfs of de benzine de oorzaak van falende opvoerpomp is eerlijk gezegd.
Zal wellicht natuurlijk aan zijn einde gekomen zijn.
Succes
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Eea in goede orde aangekomen.
Even doorgeven dat een ieder bedankt wordt met het meedenken, en ze zijn met de disco as we speek aan de slag.
Even doorgeven dat een ieder bedankt wordt met het meedenken, en ze zijn met de disco as we speek aan de slag.
110 HT 200 Tdi 1989.
Ik heb ooit een keer zo'n 25 L bezine getankt. Daarna afgevuld met diesel. Een paar tankbeurten heel voorzichtig gereden, we zijn nu ongeveer 150.000 km verder en alles is goed afgelopen. Mocht het ooit nog eens gebeuren, dan gooi ik er 1:10 motorolie bij, dat zal wel ongeveer de juiste verhouding zijn om voldoende smering te krijgen. De defender is uit 2000, loopt als een zonnetje.