Benzine getankt disco 2 td5

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.

Re: Benzine getankt disco 2 td5

Berichtdoor Roger B. » 19 Aug 2014, 22:44

Hill descent uitzetten onder aan een berg geeft helemaal geen invloed, je zet een systeem uit met een schakelaar dat op dat moment toch al niks doet.

Bij het overschakelen van laag naar hoog echter, zeker als je dat wat abrupt doet als ie niet stil staat, krijg je wel een klap in je aandrijflijn. ook het bergaf rijden met afremmende spanning op de aandrijflijn en beneden overgaan op een aandrijvende spanning zorgt voor een lastwisseling die een gammele as de genadeklap gegeven kan hebben
gone

tim

Berichtdoor tim » 19 Aug 2014, 23:17

Dan zou dat inderdaad weleens gebeurt kunnen zijn bij hem.
Maar goed, het ergste van alles is nog dat hij ws overgaat tot de aanschaf van een nieuwe dacia....
ik bedoel , echte mannen kennen toch trots??
Waar gaat het toch heen met deze wereld..
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 19 Aug 2014, 23:47

tim schreef:Dan zou dat inderdaad weleens gebeurt kunnen zijn bij hem.
Maar goed, het ergste van alles is nog dat hij ws overgaat tot de aanschaf van een nieuwe dacia....
ik bedoel , echte mannen kennen toch trots??
Waar gaat het toch heen met deze wereld.

D'r is niks mis met een Dacia, behalve wanneer ze fietsers ondersteboven rijden ... (ik kan als ervaringsdeskundige melden dat zo'n Dacia nog hard aankomt).

Ik weet alleen niet hoe het Dacia-dealer-netwerk op IJsland is.
Vreemd genoeg had ik in het verleden meer "petits manquements" met de Dacia-grote-broer (=Renault) als dat ik kleine en grote mankementen heb/had met de LandRover (die toch als tamelijk aleatoir te boek staat).

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 19 Aug 2014, 23:50

tja... eenzijdig ongeval naar ik begrijp, wellicht niet allrisk verzekerd? en indien wel.... wat vindt de verzekering dat de dagwaarde was en hoe ver willen ze als je je verzet opschuiven richting vervangingswaarde....

Als je de middelen niet hebt, of er niet voor over hebt.... tja.... ik heb ook 10 jaar andere merken en types gereden tussen mijn eerste en mijn tweede LR
gone

tim

Berichtdoor tim » 20 Aug 2014, 00:06

Dat element dacia bedoelde ik uiteraard met een dikke knipoog.
Nop, auto was wa verzekerd, dus rekening man.
Thijs is klaar met landrover, had de disco van z'n vader overgenomen die 'm tdt nieuw had aangeschaft.
Door de tijd heen ging zowat z'n halve inkomen op aan de disco, de wegenbelasting, iets van 610 euro per kwartaal.
Kan het me goed voorstellen, op enig moment is het echt niet leuk meer.
Gezien zijn eigen zelfstandigheid kan hij nu voor iets van 8K een nieuwe dacia kopen-btw/bpm teruggave-, en een auto die pakweg iets van 1: 18 rijdt.Zijn vader rijdt een disco 3, die kan hij wanneer beschikbaar ook pakken voor reizen ed.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Terug naar “Techniek”